Haat-Liefde verhouding met vriendinnetje

Mijn beste vriendin heeft een dochter die 7 maanden jonger is dan Amy.

Ze zijn heel gek met elkaar, maar worden ook gek van elkaar! Zodra ze elkaar zien, zijn ze beide mega enthousiast, maar dan begint het …

Vriendinnetje pakt iets en Amy wil dat niet. Vervolgens wordt er weer wat van Amy afgepakt en begint het geduw, getrek en het slaan…

Het ene moment zijn ze lief aan het spelen en het andere moment wordt er weer een rechtse uitgedeeld…

We hebben al van alles geprobeerd:

– negeren, dus zelf uit laten vechten.

– er bovenop zitten en direct afstraffen

– de kids bezig houden door bijv. ieder aan een eigen kant neer te zetten met klei ofzo, maar zelfs dan krijgen ze het voor elkaar te vechten :roll:

Ik weet het niet meer… het nadeel is ook nog eens, dat Amy nu dus ook haar broertjes is gaan slaan en duwen als het mevrouw niet zint. Dat wordt altijd direct afgestraft door een enkeltje gang, maar helpen doet het helaas niet…

Iemand tips?

Is het niet een combinatie van peuterpuberen en het feit dat kindjes van die leeftijd gewoon nog niet zo goed samen kunnen spelen?

Ik zou blijven ‘straffen’ en vooral consequent blijven. Vervelend, maar volgens mij gewoon passend bij de leeftijd.

Dat SAMEN spelen is inderdaad wel de leeftijd ja. Dan merk je ook echt wel die 7 maanden verschil.

Maar Amy heeft het alleen met dit vriendinnetje. Met andere (ongeacht de leeftijd) kan ze wel lief spelen. (al dan niet samen of naast elkaar :wink: )

Ik ken mijn beste vriendin al :think: 27 jaar en wij hebben de eerste 14 jaar vanaf dat we elkaar leerde kennen een haat-liefde relatie gehad. Nu is het alleen maar liefde…

Ik moet zeggen dat het mij ook wel bekend voorkomt met mijn beste vriendin hoor! We hebben wat afgeknokt :lol:

Alleen bij ons was het verbaal… Onze dochters duwen en slaan elkaar graag :roll:

Ik herken het bij M&M hoor, die duwen soms ook wat af…

Komt dat missschien omdat ze verbaal nog niet goed genoeg zijn??

Laura heeft ook één zo’n vriendinnetje met wie het soms heel erg kan botsen. Echt elkaar een beetje jennen, spullen afpakken, aan de haren trekken, of net iets harder gaan fietsen zodat de ander je niet bij kan houden (het vriendinnetje is al een half jaar ouder en wil soms graag even laten merken dat ze net iets meer kan).

Het zijn allebei nogal dominante types, zowel Laura als dat vriendinnetje, dus het lijkt wel een soort machtsstrijd.

Maar, ze kunnen soms ook heel leuk samen spelen en zoeken elkaar toch telkens weer op.

Met andere kinderen kan Laura wel goed samen spelen zonder problemen, het is echt deze combinatie van twee karakters waar het mis gaat.

Ze zijn in elk geval goed tegen elkaar opgewassen, dus wat dat betreft hoef ik me er niet mee te bemoeien. Ik denk dat ze er op een bepaalde manier ook heel veel van kan leren, dit soort ruzietjes. Dus wat mij betreft mogen de dametjes het zelf uitzoeken.

(maar leuk is anders)

Dat heb ik hier met mijn oppaskindjes ook heel vaak gehad.

Ik ben heel nauwkeuring en direct gebleven. na een paar weken was het stukken minder. Maar het is nog steeds opletten. Mijn dochter is heel erg van het Mij,mij,mij en dat gaat gewoon niet altijd ze zal echt moeten leren delen.

@Mejis wrote:

Laura heeft ook één zo’n vriendinnetje met wie het soms heel erg kan botsen. Echt elkaar een beetje jennen, spullen afpakken, aan de haren trekken, of net iets harder gaan fietsen zodat de ander je niet bij kan houden (het vriendinnetje is al een half jaar ouder en wil soms graag even laten merken dat ze net iets meer kan).

Het zijn allebei nogal dominante types, zowel Laura als dat vriendinnetje, dus het lijkt wel een soort machtsstrijd.

Maar, ze kunnen soms ook heel leuk samen spelen en zoeken elkaar toch telkens weer op.

Met andere kinderen kan Laura wel goed samen spelen zonder problemen, het is echt deze combinatie van twee karakters waar het mis gaat.

Ze zijn in elk geval goed tegen elkaar opgewassen, dus wat dat betreft hoef ik me er niet mee te bemoeien. Ik denk dat ze er op een bepaalde manier ook heel veel van kan leren, dit soort ruzietjes. Dus wat mij betreft mogen de dametjes het zelf uitzoeken.

(maar leuk is anders)

Dit zou mijn verhaal kunnen zijn met Kes en zijn vriendje! Het ene moment gaat het hartstikke leuk en dan is het weer knallende ruzie. En toch spelen ze dagelijks met elkaar.