haast je rep je, treuzelkont!

Lekker generaliserend… :lol:

Jongens zijn dromers

jongens zijn snel afgeleid… kunnen maar 1 ding tegelijk.



Gelukkig zit er nog steeds verschil tussen jongens onderling :wink:

gelukkig ik ben niet de enige…



Onze Briek is eo’n dromer, ook op school maken de leerkrachten er vaak opmerkingen over tegen mij. De ochtend is echt het grote stressmoment van de dag en natuurlijk ook zo bepalend: ruzie in de ochtend is niet echt een goed begin van de dag. Het gaat altijd om dezelfde dingen: boterhammen op tijd opeten, kledij aandoen, schoenen en jas aandoen. Op 1 of andere manier komt Briek daar niet toe, zijn jongere broertje Tuur is daar veel aandachtiger voor.

Bij ons helpt structuur een beetje (eerst eten, dan aankleden, als dat vlot gaat is er nog even tijd om te spelen (is ook de motivator om het vooruit te laten gaan), dan tanden poetsen, schoenen en jas aan en dan vertrekken) en vooral zelf rustiger blijven en zorgen dat het enige wat ik nog moet doen is mijn kinderen klaar krijgen vanaf de moment dat ze opstaan (ik sta dus vooral vroeg op om mijzelf te douchen en aan te kleden, de boterhammen te smeren, zelf te eten enz. vanaf 7.00u is het kinderen klaarmaken (ik moet het 's morgens ook alleen doen). Vanaf dat ik dit geïnstalleerd heb ben ik 8 op 1O op tijd op school :oops: terwijl ik voordoen 1 op 10 scoorde :oops:

@Lune wrote:

Lekker generaliserend… :lol:

Jongens zijn dromers

jongens zijn snel afgeleid… kunnen maar 1 ding tegelijk.



Gelukkig zit er nog steeds verschil tussen jongens onderling :wink:




En ze houden van een wedstrijdelement… nou bij onze 2e werkt dat zeer averechts. Denk dat hij krap 3 was en al eens riep: niet alles hoeft een wedstrijd te zijn!

Daar heeft hij dus juist een gruwelijke hekel aan :wink: .

Bij Lasse werkt het wedstrijd element wel. Maar het werkt bij hun beide ook wel, dat is juist de wedstrijd (met aankleden dan).



En of Lasse een dromer is :think: Hij is wel snel afgeleid en aankleden, eten ed en ondertussen ochtendteevee aan schiet dus niet zo op.



Maar het helpt wel dat ik eerder opsta en al klaar ben en me dan meer op hun kan focussen ipv dat ik ook nog eens afgeleid ben door mijn eigen chaos.