haas??

ik heb van iemand 2 stukjes haas uit de vriezer gekregen. Ze dacht dat het kip was (wat ik nodig had) maar het bleek haas te zijn volgens het etiketje.

maar wat kan je daarmee?

hoe smaakt het?

en wat is een lekker, makkelijk gerecht ervoor??



(wilde chicken tonight eten, maar weet niet of dat zo lekker is met haas… :think: )

Beetje droog als je het te lang klaar maakt, wel lekker in mosterdsaus.

Haas is echt wild en heel erg lekker met iets als een wijnsaus en paddestoelen. Maar als je er chicken tonight van gaat maken dan is dat heel zonde.



De smaak van haas is iets tussen eend en konijn in. kruidiger dan konijn, niet zo bitterig als eend… ik vind het wel lekker.



Maar haas moet wel goed klaargemaakt worden, t is toch een soort van delicatesse.



Google maar eens op haas gerechten.



Staat er ook op t etiket wat voor haas het is?

argentijnse haas is heel veel verkocht namelijk.

nee er staat neit op wat voor haas het is… het zit in een diepvrieszakje, dus denk dat ze zelf van een grote portie kleinere gemaakt hebben…

Hm… als het van het afgelopen wild seizoen is, dan kan het ook gewoon europeesche haas zijn. Ik zou het dan niet nog lang laten liggen want dan word het er niet lekkerder op. Ik eet zelf geen haas of konijn wat langer dan 3 maanden in de vriezer heeft gelegen.



Maar bv gebraden in de oven met spekjes en paddestoelen en een rode wijnsaus is het wel erg smakelijk hoor :wink:

Haas heeft een typische smaak zou het niet met Chicken Tonight doen :think:

kruiden…bakken en dan lekker maken met rodewijnsaus en appelstroop en een schetutje azijn…en even laten pruttelen… ( beetje zoetig zurig wordt hij dan )



Heerlijk hoor

Met cranberry saus mmmmm…

haas :shock: dat is idd wel heel iets ander dan kip…



helaas geen tips, want ik eet nooit haas… :shifty:

Is het geen varkenshaas? Een varkenshaas ziet er ongeveer zo uit (iets korter en dikker kan ook), het is een rond stuk lang vlees dat in een punt loopt.







Is lekker als je hem ongveer 15-20 minuten bakt (zout en peper erop, in croma) en dan met een pepersausje erbij. Hij mag een beetje rose zijn van binnen.

nee t is echt haas… heb hem nu naar mijn vader gebracht die hem klaarmaakt voor ons. ben benieuwd…

in elk geval iederen bedankt voor de reacties!