haaruitval na zwangerschap

Hoelang kan je na de zwangerschap last houden van haaruitval? Ik verlies sinds een paar weken behoorlijk wat haar en ik heb niet het idee dat het minder wordt. Ik heb/ had gelukkig een dikke bos haar, dus je ziet het niet. Maar ik vind in het hele huis haren van mij :? . Heb je meer of minder last van haaruitval als je borstvoeding geeft?

och ja, haaruitval, praat me er niet over… heb ik na de bevalling en tijdens bv ook flink last van gehad. Ik weet niet meer wanneer het over is gegaan, ineens realiseerde ik me dat het over was :lol: je hoort het vaker hoor! dus ik denk dat het vast wel goed gaat komen bij jou :slight_smile:

Tsja ik heb nu zo’n lekkere bos met haar en straks valt de boel uit, heeft alles te maken met je hormonenreset.

Bij de een duurt het langer dan de ander, maar hoort bij het ontzwangeren :hug:

Bij jou is het blijkbaar best snel begonnen want ik heb met Yari pas last gekregen toen die al ruim 9 maanden was.



Heel normaal heeft inderdaad met je hormonen te maken.

Of bv er iets mee te maken heeft lijkt me sterk.

Mamma’s die kv geven hebben er ook last van.



Oh en het gaat vanzelf weer over, wanneer dat is bij iedereen verschillend.

Hier nog steeds last van :?

Tijdens de zw.schap houden de meeste vrouwen meer haren vast/verliezen ze minder als normaal… en tja… helaas moet dat volle bos er na de zw.schap weer aan geloven en lijkt het alsof je echt enorm veel verliest, maar heel normaal dus.



Begon hier overigens alledrie de keren ook later pas. Denk ook rond de 8/9 maand… en ging wel even door.



Ben heel benieuwd hoe het hier straks zal gaan, want deze keer verlies ik tijdens de zw.schap meer haar als anders :think: Dus hoop niet dat ik straks ook nog een lading extra verlies eigenlijk.

Ik heb dus juist extra veel last van haaruitval als ik zwanger ben :roll: Normaal heb ik een enorme volle bos en als ik zwanger ben dan trek ik hele bossen eruit :shifty: Maar goed, nu heb ik er nog steeds last van doordat ik de afgelopen 9 maanden veel zwanger ben geweest :frowning: Maar er staat niet echt een periode voor wanneer het overgaat helaas :? Dat duurt net als met alle hormoondingen bij de een langer dan bij de ander. maar ik zie dat je kindje nu pas bijna 3 maanden is, dus op zich niet zo oud. En ze zeggen vaak niet voor niks 9 maanden zwanger en 9 maanden ONT-zwangeren :hug:

@Kimmie1976 wrote:

Ik heb dus juist extra veel last van haaruitval als ik zwanger ben :roll: Normaal heb ik een enorme volle bos en als ik zwanger ben dan trek ik hele bossen eruit :shifty: Maar goed, nu heb ik er nog steeds last van doordat ik de afgelopen 9 maanden veel zwanger ben geweest :frowning: Maar er staat niet echt een periode voor wanneer het overgaat helaas :? Dat duurt net als met alle hormoondingen bij de een langer dan bij de ander. maar ik zie dat je kindje nu pas bijna 3 maanden is, dus op zich niet zo oud. En ze zeggen vaak niet voor niks 9 maanden zwanger en 9 maanden ONT-zwangeren :hug:




Jeetje Kim ik lees je onderschrift daar wordt je ook niet vrolijk van zeg :frowning:



Sterkte meid :hug:

Dat je maar snel een goede zs mag hebben.



:-*

Thnx meis :-* Ik hoop morgen meer te weten :pray: :pray:

Hier begon het ook met 9 maanden (gaf toen nog 2x p/d bv) heeft wel een paar maandjes geduurd. Vriendin die geen borstvoeding gaf had er na een maand of 2 a 3 al last van. Volgens mij krijg je er sowieso last van maar misschien is dat wat later als je bv geeft omdat de hormonen dan wat meer blijven stromen, maar dat weet ik niet zeker hoor, was misschien wel heel toevallig bij mn vriendin en mij zo.

Ik geef ook nog steeds bv en last van haaruitval dus zo kunnen :think:

Hier geen bv maar ook last… nu sinds een maand ofzo dus ben bang dat t nog wel ff duurt…



Gelukkig wel veel haar dus zie er niks van :mrgreen: (behalve dan in huis en in mijn borstel ;))

verschrikkelijk, ik heb dus ineens 2 enorme inhammen in mijn haar… moet het echt camoufleren met lange plukken erover te doen…



Geef nog bv maar denk niet dat het daar mee te maken heeft…



We hebben vorige week het putje van de douche eraf gedraait, bah :sick: … Ik heb lange haren, nou dat hebben we geweten… :sick:



grts patricia

Jep hier ook, na het douchen schrok mijn man zelfs. Ik heb ook erg lang haar. Gelukkig weet ik na drie keer dat ik niet kaal wordt. ( maar het is ontiegelijk jammer want het was zooo moooii lang dik haar)

Oke, het hoort er dus bij. Bedankt voor jullie reacties! Ik heb laatst ook een stuk van m’n haar afgeknipt, dan zijn de haren die ik verlies wat minder lang. O ja, het doucheputje, m’n vriend zei laatst dat het verstopt raakt door m’n haren :roll: . 1 voordeel, m’n haar is nu wel sneller droog :wink:

@babylover wrote:

verschrikkelijk, ik heb dus ineens 2 enorme inhammen in mijn haar… moet het echt camoufleren met lange plukken erover te doen…



Geef nog bv maar denk niet dat het daar mee te maken heeft…



We hebben vorige week het putje van de douche eraf gedraait, bah :sick: … Ik heb lange haren, nou dat hebben we geweten… :sick:



grts patricia




Mijn schoonzus had er zoveel last van dat ze echt kale plekken kreeg.

Zowel op haar voorhoofd maar ook in haar nek en bakkebaarden.

Het ergste zag je het toen ze nieuwe haren kreeg toen zag je goed dat het over haar hele hoofd was ze kreeg overal stekeltjes…

Zoo erg ze heeft gewoon haar haren kort moeten knippen het zag gewoon niet uit…

Ik had het eerst niet, maar begint nu wel geel erg. De borstel zit vol als ik er doorheen ga. Nu had ik trouwens voor de zwangerschap er ook last van ivm afvallen… Maar tijdens de zwangerschap had ik een volle bos. We zien het wel, niks aan te doen. Hoort er allemaal bij toch!