haarspeldjes....vanaf wanneer?

Hallo,

Ik ben mama van een dochter met een gigantische bos met haar :inlove: . Het is al zooo lang, dat het op haar schoudertjes hangt…wel een apart gezicht hoor! en superschattig…

Aan de achterkant is het natuurlijk wel een beetje fluizig van het liggen, n het staat alle kanten op.

Mijn vraag is dus…vanaf wanneer kun je haarspeldjes gebruiken? Ik ben het nog niet van plan, ik vind haar nu nog erg klein (bijna 4 maanden)…

Maar af en toe zou het wel handig zijn!

Dus meisjesmama’s…hoe doen jullie dit???

ik kan je niet helpen, heb een zoon met amper haar :mrgreen:

Maar ben wel nieuwsschierig naar jou langharige mopje… foto??? :angel:

hahaha, had ik kunnen verwachten natuurlijk :lol:

Ik zit op mijn werk illegaal te typen, dus ff snel en fotootje van hyves geplukt…hopelijk is het een beetje te zien:

d’r haardos zit hier wel errug door de war…

dit was na een slaapje en een stoeipartijtje…én ze heeft ook nog eens een gruwelijke hekel aan op d’r buik liggen…

da’s idd een enorme bos haar haha…

tessa heeft pas vanaf anderhalf speldjes in maar ja die had ook niks die de speldjes erin hield…

Wat wel helpt hier is het haar nat kammen ( kan onder de kraan) en in model brengen… dan blijft het al een beetje in model zitten…

Maar ik vind speldjes nog wel erg link met zo’n ukkie…

Je kunt dan misschien beter van die babyelastiekjes nemen ( die zachte van stof) en ene klein staartje maken…

Als je het staartje maakt naar de kant waar je het op wilt hebben valt het meestal wel goed…en gaat het niet direct zo rechtop staan…

zo deed en doe ik het bij Tessa ook

jeetje wat een haarbos idd :inlove: gaaf hoor!!

Ik zou eerder kiezen voor een elastiekje. Een speldje hebben ze soms zo in hun mond en dan kan het in de keel schieten.

Liefs Moirah

Yara had wel meteen al geloof toen ze 4 maand was al knippies en haarklemmetjes en elastiekjes in en heeft dat nu nog steeds.

Ze heeft ze nooit uitgedaan en heb daar zelf ook nooit zo bij stil gestaan eigelijk :think: :think: :think:

jou meid heeft idd prachtig haar zeg :thumbup:

Op mijn werk (kdv) heb ik het een keer meegemaakt.

Liefs Moirah

brrrrrr krijg het er koud van. Maar goed dat ik dat niet eerder gelezen heb dan. En dat hier alles is goed gegaan.

Nou dan zou ik ook zeker kiezen voor iets groots in het haar of elastiek idd!

Yeline had met 3 weken al een staartje in haar haar zoooo lief :inlove:

Prachtige dochter heb je trouwens, en haar haartjes :inlove: :inlove: :inlove:

hihih ik zou er meteen een speldje of iets in doen hoor ik vind het zoooooooooooooooooooooooooo schattig ,

ik ben kapster dus ik ben gek op haar , en mijn oudste had meteen toen het ging een staartje maar een stuk eerder nog een knipje :inlove:

helaas heeft deze mama nou een kale dochter gekregen dus die knipjes zullen hier een hele tijd niet gebruikt jkunen worden :mrgreen:

Heb geen tips want heb hier een vent met amper haar. Maar kwam even spieken voor een evt foto. En die was er! Wat ziet dat er super uit zeg met zo’n bos haar! :inlove: :inlove:

Gewoon lekker freubelen met speltjes hoor! Als je erbij blijft (en dat doe je toch bij zo’n kleintje) of op stap gaat kan het best.

Ik zou wel als ze op het kleed ligt of in de box de speltjes uit doen, want door het draaien kunnen ze wel uitgaan.

Hier een meisje die bovenop echt lange haartjes heeft…de achterkant en zijkanten zijn een stuk korter :think: Maar wel heel mooi donker :inlove: Dus binnenkort komen hier ook weer de ieniemienie speltjes tevoorschijn! :inlove:

Bedankt voor jullie reacties :inlove: !

Ik ga dit weekend 'ns shoppen voor baby-elastiekjes en misschien een speldje voor de ‘op schoot’ momenten.

En inderdaad goed opletten met het in 't mondje stoppen. Moirah bedankt voor het waarschuwen, ik had er niet aan gedacht!

alleen ff wauw! :inlove: :thumbup: want mijn dochter heeft nog amper haar hihihi

maar als ik jou was had ik er allang iets ingedaan dat had ik echt niet kunnen laten hoor :mrgreen:

Gewoon elastiekjes erin doen, Nathalie had ook al heel vroeg staartjes :inlove:

van de speldjes heb je ook verschillende varianten he… ik heb ze van heel inieminie tot lief klein…

Bij Tessa bleven de meest gangbare speldjes nl niet zitten, maar die iniemienie wel…

Dus een tip eerst even een paar soorten proberen…

tip; er zijn van die dunne elastiekjes die op “beugelstiekjes” lijken. Die zijn heel fijn en gaan er niet makkelijk uit. Nadeel is dat als ze er wel uit gaan, ze gewoon erg klein zijn en eng voor als ze in de mond komen.

Anna Sofie had ook lang haar, niet zo lang als deze :inlove: van jou, maar speldjes durfde ik niet snel aan hoor.

Ik vond speldjes ook gevaarlijk. Op het KDV mag het ook niet.

Ik doe dus vanaf 1,5 ofzo speldjes (als ze het toelaat) maar in bed doe ik alles er altijd uit; nog steeds (in het begin echt voor de veiligheid).

Ik vind elastiekjes ook veiliger en die beugelelastiekjes juist nog meer; omdat ze zoooo klein zijn lijkt me dat dan het veiligst voor als ze het op eten.

Elastiekjes deed ik zodra het kon en alleen als ik erbij was.

Ik deed pas vanaf 1 jaar af en toe een speldje of elastiekje in bij mijn dochter. Het lijkt me voor die hele kleintjes nog niet zo lekker zitten en ik vind het ook altijd wel eng i.v.m. in de mond doen. Ik doe ook altijd alles er weer uit als ze naar bed gaat 's middags.

Overigens heeft Noa haar haren meestal gewoon los, want ze trekt alle speldjes er meteen weer uit. :roll: