haar wassen...hellup

Lianne hoeft de douchekop maar te zien en raakt al over de zeik :oops:



Badje in douche gaat nog, maar moet dr haartjes toch echt wassen.



Wie heeft DE tip dat ik dr haren kan wassen zonder drama in mn uppie.



Heb dr al een washandje voor dr ogen gehouden maar dan nog is het drama.

duikbrilletje ?

:wink: zo slecht bedacht vind ik hem niet eens! :thumbup:

Je hoeft ze niet echt te wassen hoor, ja met water natuurlijk wel, maar shampoo is helemaal niet nodig.

Google even op ‘Lil Rinser’ of ‘shampoo pet’ en je vind een paar handige hulpmiddelen :wink:

echt??? :dance:



Ik ga al!!! :thumbup:

Ja ik zag zoiets bij de Prenatal hangen, hier tot nu toe gelukkig nog niet nodig. Lijkt me best handig hoor!

haren wassen heb ik nog nooit gedaan bij die kleintjes, gewoon lekker met water en klaar, shampoo speciaal voor de haartjes gebruikte ik altijd pas veel later, haarlotion gebruik ik een klein beetje omdat het zo lekker ruikt.

Haarlotion krijgt Lianne berg van omdat ze zo’n supergevoelig huidje heeft.



Ik smeer dr bolletje nu gewoon in met vaseline :mrgreen:

En daarom wil ik zo graag 1x in de zoveel tijd dr haar ff wassen.



Maar gisteren is het gelukt zonder drama… dus wie weet is het nu klaar!! :eh:

@pooh wrote:

Haarlotion krijgt Lianne berg van omdat ze zo’n supergevoelig huidje heeft.



Ik smeer dr bolletje nu gewoon in met vaseline :mrgreen:

En daarom wil ik zo graag 1x in de zoveel tijd dr haar ff wassen.



Maar gisteren is het gelukt zonder drama… dus wie weet is het nu klaar!! :eh:




oke, ja met vaseline in d’r haartjes kan ik mij voorstellen dat het zo eens goed gewassen moet worden, dat wordt anders een plak.



:thumbup: dat het gisteren goed ging. mijn dochter van 6 maakt er nog steeds een drama van.

Hier zo nu en dan ook drama, hoor. Ze zit in zo’n badring, dus lekker stevig. Door haar af te leiden doet ze haar hoofd wel achterover, of anders ene hand sproeien en je andere hand het koppie achterover houden. Vaak is het wel schreeuwen en huilen, maar dat is zo weer over. Ze moet het toch leren. :wink:

hier één keer in de week ff soppen met shampoo, ze vind het verschirkkelijk, ik kieper gewoon twee drie keer ee bakje water over haar hoofd! tja… ze heeft gewoon ff pech.

Tis ook wel brullen, maa rjah, gaat vanzelf wel een keer over!

@konijn wrote:

hier één keer in de week ff soppen met shampoo, ze vind het verschirkkelijk, ik kieper gewoon twee drie keer ee bakje water over haar hoofd! tja… ze heeft gewoon ff pech.

Tis ook wel brullen, maa rjah, gaat vanzelf wel een keer over!




Haha oke deze moeder zal iets minder medelijden hebben met dr dochter :mrgreen:



Lianne is een keer verbrand in de douche hier en ik relateer haar gedrag hier steeds aan wat dus eigenlijk niet hoeft :wink:

tja… ben denk ik h ier wel hard in… .verder een softie moeder… wat inconsequent is als uklief hier met haar allerliefste bekkie vraagt: mammie… juja koekje piiiiiieeessss…



:slight_smile: maar in de douche bne ik idd dnek ik wat harder :oops:



hoop dat je snel een oplossing vind! en je kan ook nooit te vorzichtig zijn, met opgedane nare ervaringen!

Is het ook niet een fase waar de kids doorheen moeten. Mijn meiden zijn nu twee, maar hebben dit ook gehad. Ik stelde ze gerust met de tekst “mama weet dat het niet prettig is, maar het moet even” en zodra ze even minder gilde of tegenstribbelde vertelde ik enthousiast hoe goed ik dat vond. Ik heb ze nu geleerd dat ze de handjes voor de ogen moeten doen en dat doen ze nu netjes.

Bij ons was het ook altijd drama. Nu niet meer al vindt ze het nog steeds niet leuk. Bij ons heeft het geholpen om haar mee te laten helpen zodat ze het gevoel had dat ze controle had. We laten nu haar met een washandje haar haar zelf nat maken en helpen haar er wat bij en we maken samen haar haar ook met een ander nat washandje en een beker weer schoon. Ook kopen we haar soms om, als je rustig meewerkt, krijg je straks een doosje smarties of je mag nog een keer in bad maar dan gaan we wel haren wassen.

gewoon doen idd hier is het (was) het ook drama maar wij tellen nu tot 3



dus 1,2,3 en dan water over dr hoofdje

en nu telt ze zelf tot 3 en doet ze dr hoofd onder de kraan

Jurian wil het ook niet graag, hij gaat al huilen als ik de douche aanzet.

Tegenwoordig helpt het wel als ik de doucheslang eerst omlaag doe, en dan heel zacht aan, dat het niet teveel herrie geeft. Dan spelen we samen even met die zachte straal en dan doe ik het voorzichtig op zijn hoofdje. Vandaag was het voor het eerst zonder huilen :dance:

Hier nog :wink: geen drama, maar ik ga ook vaker samen met mn dochter onder de douche dan dat ik haar in bad doe. Ze is het dus gewend om bijna de hele tijd het water over haar hoofdje heen te krijgen. Vaak was ik het en dan zet ik haar weer onder de straal van de douche neer en nergens last van.

Misschien idee om dus als je haar moet wassen samen met je dochter te gaan douchen (of wil ze daar door het hete water al helemaal niet onder)



Verder kun je ook een gietertje gebruiken. Daar kan ze dan tijdens het badderen mee spelen en als je haar haartjes hebt ingezeept spoel je ze gewoon met het water uit het gietertje uit (eventueel met schoon water uit de kraan als je veel sop/olie in het badje hebt). Zo is het hetzelfde spel als dat ze al deed met het gietertje en heb je toch de haartjes uitgespoeld.

angst overwonnen!!! met een boel geduld :mrgreen: :dance: :clap:

Ze zat vanavond een hele tijd onder de douche en ze werd boos toen ze eronder weg moest :inlove: :wink:



Dus ikke blij!!! :clap: :dance: