haar verven ...

Ik heb pas geleden mijn haar geverfd, beetje roodachtig.

Maar ik ben niet tevreden.

Nu wil ik dus een andere kleurtje (gewoon zwart) er overheen doen, maar tot wanneer moet je wachten dat je weer mag verven ?

in principe mag dat gelijk (ik heb een drama kleur gehad door een andere kapster in mijn zwangerschap, mijn nochtje is ook kapster en die heeft het gefixt, eerst dus gekleurd door de “drama-kapster” toen ontkleurd door mijn nichtje en weer gekleurd en dit op dezelfde dag)

Ik zal wel even je goed laten informeren hoe bepaalde kleuren over elkaar heen uitvallen en het anders evt ontkleuren.

Oke weet ik dat ff, van nature ben ik zwart / donker bruin qua haarkleur. Wil hem dus toch gewoon weer in normale staat, maar wilde niet paars haar of zo gaan krijgen :mrgreen:

Mss dat er hier meer kapsters op het forum zijn die je wta tips kunnen geven.

Helaas wete ik als geen ander dat kleur over kleur een vreseliijke uitwerking KAN hebben :oops: Echt hoor, ik was gewoon geelblond, ik durfde gewoon niet over straat. Ik heb mijn nichtje in de kapsalon waar zijn werkt gebeld (het was toen op een vrijdag en ze had ook nog koopavond) en ik mocht tegen 21.30 nog bij haar thuis komen en toen heeft ze mij “gered” :mrgreen: Was een hele verademing hoor om weer met een goed gevoel over straat te gaan.

Mijn nichtje had destijds na haar zwangerschap een aantal mensen tijdelijk afgestoten en wij hadden toen een andere kapster gevonden en daar toch ook als loyaliteit aan blijven hangen, maar nee de enigste die nu aan mijn haren mag komen is mijn nichtje :wink:

ik zou zeggen dat zwart alles overheerst, dat je dat wel zou kunnen verven… maar ongetwijfeld dat er kapsters hier zijn.

Als je donkerder gaat, en hetzelfde merk gebruikt, zul je hooguit wat droog/stug haar hebben voor een week of zo.

Ja hoor mag je gewoon eigenlijk direct overheen verven.

Je kunt er direct overheen verven, maar of dat goed is voor je haar is wat anders natuurlijk. Eens een keer, maar ik zou dat zeker niet te vaak doen.

nieuw vraagje:

hoe zit het met een tint lichter?

heb 2,5 maand geleden voor het laatst mijn haar geverfd met de kleur licht koper goudbruin. Heb deze kleur nu een jaar maar voor de zomer vind ik het geen mooie kleur.

Dus wil ik iets dicht bij mijn eigen kleur gaan zitten. Kan ik over deze uitgroei een lichtere tint nemen (geen blond trouwens)?

Nee dat kan niet.

Wil je een tint lichter zul je toch echt naar de kapper moeten en zullen ze je verven met 12%.

Zelf uit een pakje krijg je het nooit lichter.

thanks,

ik hoef morgen dus niet naar de drogist toe :wink:

Donkere kleuren daar gebruik je een licht percentage waterstofperoxide voor…1 1/5 tot 3% meestal (1 1/5 als het ee 'kleurspoeling’is).

Dat is minder belastend voor je haar…

Van (bijv) middenbruin (al dan niet met rood) naar donkerbruin of zwart,dat kan prima…het rode hoeft er niet mee weg te gaan,maar zal wel stukken minder opvallen…

Bedenk wel dat de kleur er onder er wel gewoon zit! Je wast deze niet weg door de donkere kleur…voor als je daarna weer lichter wilt…

Je moet het zo zien. Wil je donkerder,dan voeg je kleurpigmenten toe in je haar, wil je lichter,dan breek je/verander je het natuurlijk pigment…dus daar heb je sterkere middelen voor nodig. Dus meer belasting voor je haar…

Voor lichter kleuren gebruik je vaak minimaal 6% (zelden), 9% tot aan 12%. Het is niet zo dat bij elke lichte kleuring er 12% gebruikt wordt.

Dat is over het algemeen alleen als je van donker naar hoogblond moet (of sterk lichter dan je eigen kleur) of blondeer…

Heb je je haar eerst donker gekleurd en wil je toch lichter, doe dit aub nooit als je niet zeker weet hoe een bepaald merk uitvalt…

Pas als de lichtere kleur (kortom hoge percentage waterstof) op je haar gaat,dan begint deze je kleurpigment af te breken…en dat terwijl je van buiten niet ziet WELKE kleurpigmenten die vorige verf er allemaal in gedaan heeft (even kort door de bocht).

Die komen dan weer bovendrijven…

Daarbij kunnen diverse producten elkaar gaan 'bijten",door de verschillende samenstelling…soms zijn kleuren bijna niet doordringbaar door andere merken.

Een zwarte spoeling of verf over een normale kleur,zou ik ook zo doen. Als er verder geen lichte stukken in het haar zitten,kan er weing misgaan.

Ook voor je haar zelf valt het best mee. Als je het daarna maar even rust geeft en goed verzorgd…

(waterstofperox is waterstofperox. ook al is het 1 1/5 of 3% is, het zet je haar altijd een klein beetje open…na een 2e kleuring kan het wel dat de kleur na het wassen sneller terugloopt dan normaal…).