Haar naam was Sarah: De Film

Heeft iemand de film al gezien?

Ik heb het boek in 1 ruk uitgelezen, wat ongelooflijk indrukwekkend, ben benieuwd of de film net zo goed is!



Wil zeer binnenkort wel graag gaan, ben benieuwd of er al ervaringen zijn hier!

geen ervaring maar wel erg benieuwd :mrgreen:



mijn ervaring met verfilmde boeken is niet zo goed

vind het altijd tegen vallen :frowning:



zoals het boek " de storm 1953"

het boek vond ik geweldig de film minder



maar ik ga hem zeker wel kijken

Zal 't vragen aan mn schoonzusje, die is gister geweest. Kom er nog op terug!

Ja dat vind ik dus ook, al denk ik dat met deze film je best een hele heftige ervaring kan neerzetten, 't is maar net welke aspecten van het boek het meest naar voren komen.

Willen ze alles goed neerzetten zou het wel een lange film worden, ben dus ook bang dat dit weer tegenvalt :?

heb het boek net als jij in 1x uitgelezen, maar ga de film niet kijken…

Vind het over het algemeen ook zo ontzettend tegenvallen.

Er is eigenlijk maar 1 film van een boek die ik echt goed verfilmd vind en dat is ‘the green mile’. Die klopt echt met het boek.



Verder mis ik toch vaak dingen uit het boek in de film.

ik ken dat boek nu alleen even bedenken waar ging het over

@Lientjuh wrote:

ik ken dat boek nu alleen even bedenken waar ging het over




Is in Frankrijk waar de Franse politie meegewerkt heeft (en zelfs meer dan er door de nazi’s gevraagd werd) aan het deporteren van 1000’en joden.

Die eerst dagenlang vastgehouden werden in het Val d’Hiver in Parijs en vandaar naar deportatiekampen en uiteindelijk vernietigingskampen werden vervoerd.

Speelt deels in het nu en deels in het toen. Vrouwelijke journaliste komt achter geschiedenis van appartement van haar schoonfamilie en gaat dat uitzoeken.

@mamaMarije wrote:

@Lientjuh wrote:
ik ken dat boek nu alleen even bedenken waar ging het over




Is in Frankrijk waar de Franse politie meegewerkt heeft (en zelfs meer dan er door de nazi’s gevraagd werd) aan het deporteren van 1000’en joden.

Die eerst dagenlang vastgehouden werden in het Val d’Hiver in Parijs en vandaar naar deportatiekampen en uiteindelijk vernietigingskampen werden vervoerd.

Speelt deels in het nu en deels in het toen. Vrouwelijke journaliste komt achter geschiedenis van appartement van haar schoonfamilie en gaat dat uitzoeken.




Ja heb hem gelezen ga niet de film kijken denk ik…



die fout heb ik helaas met harry potter al gemaakt :shifty:

het boek hier ook in 1 ruk uitgelezen

ik wil de film wel gaan kijken maar zo mooi

als het boek kan het niet worden denk ik



vond met er komt een vrouw bij de dokter

het boek zoo mooi maar de film viel zo tegen

Ja klopt, maar ik vond ook dat ze hele cruciale dingen weg hadden gelaten, dingen die mij in het boek echt raakten maar in de film weinig aandacht aan besteed werd. Vond het echt niet een goede film!



In deze film zouden ze bijv van dat splitsen van moeder en kinderen in het concentratiekamp een hele heftige scene kunnen maken, dat sneed toch wel dwars door mijn moederziel hoor, maar ik ben bang dat dat soort scenes dan net ontbreken, maar goed we shall see :wink:

Boek vind ik steengoed, ik wacht eerst de recensies of tot ik besluit te gaan of niet.



Komt een vrouw bij de dokter vond ik als film errug tegen vallen

Meestal valt de film tegen als je het boek als eerste hebt gelezen, is me vroeger al overkomen met boeken van John Grisham en nu laatst met

Komt een vrouw bij de dokter en met De gelukkige huisvrouw.



Nee, ik lees óf het boek óf ik ga de film zien, maar niet meer allebei.

Zoals velen heb ik ook het boek in één keer uitgelezen, fantastisch goed geschreven :thumbup:



Vrijdag ga ik met mams, schoonmams en vriendinnen erheen. ben wel heel benieuwd of ze inderdaad “het sfeertje” van het boek erin hebben kunnen krijgen (ik neem in ieder geval de zakdoekjes mee :oops: :lol: )

Hier ook het boek gelezen :thumbup:



en ook even kijken wat de film gaat doen,

(ben wel erg benieuwd)

Jaa het boek was echt super… in 1 ruk uitgelezen heerlijk!



Ik ga wel naar de film (wanneer weet ik niet of ik download hem :angel: )

Boek heb ik ook in 1 ruk uitgelezen. Echt fantastisch mooi geschreven.

Idd de delen van de scheiding van kind en moeder gaat echt door moederziel heen.

Ben ook echt benieuwd hoe ze die neer gaan zetten.



Ga dus zeker weten de film bekijken.

Ik heb het boek gelezen toen ik zwanger was van m’n jongste en dat was dus geen goed idee… :eh: Ik heb zo vreselijk gehuild bij het lezen hiervan dat ik er echt mee moest stoppen. :oops: Even in spoiler zetten bij welk gedeelte dat was, voor het geval je het niet wil weten nog omdat je zelf nog het boek wil lezen of de film wil zien. :wink:

Het gedeelte dat ze haar broertje in de kast verstopt en opsluit zodat hij niet opgepakt zou worden, maar dat hij later dood gevonden wordt… :cry: :cry: :cry:

Ik ben er dus dagen van over m’n toeren geweest… :oops: :oops: Waarschijnlijk speelde m’n hormonen wat op in die tijd… :angel: Moest daar meteen weer aan denken toen ik de titel van dit topic zag. Nee, ik ga dus niet naar de film (lijkt me nu nog steeds niet zo goed voor mij) en het boek ga ik ook niet meer lezen. :angel:

Ik heb het boek ook in 1 x uitgelezen. Weet nog niet of ik naar de film ga. Ben bang dat ik dan alsnog niks zie van de film, maar alleen maar aan het huilen ben :think:

Ik heb het boek 2 jaar geleden in 1 adem uitgelezen en ben maandag naar de film geweest. Ik vond hem prachtig verfilmd. Beetje zoetsappig op het eind, maarja, het is en blijft een roman. Maar het begin was echt heftig! Ook in onze bioscoop werd hij zonder pauze gedraaid maar ik zat er zó in dat hij ineens afgelopen was! 2 uur ademloos zitten kijken dus.

Heb het boek in 1 adem uitgelezen en ga zeer zeker (misschien volgende week al) naar de film met een collega!