Haar blonderen...

Hallo Meiden,

Het is zo dat ik momenteel 37 weken en 1 dag zwanger bent, mijn haar is nu choco bruin en wil heel graag weer blond… Ken je dat is het donker wil je blond, en andersom!!!.

Nu is mijn vraag kan ik dit morgen gewoon laten doen, ook heb ik nu mijn haar vanaf zondag niet meer gewassen, zodat het minder prikt, of zouden jullie wachten tot na de bevaling, ben 1 maart uitgerekend?.

Ben erg benieuwd wat jullie doen.

Groetjes, Nathalie.

ik zou wachten :thumbup: maar volgens mij is het niet schadelijk voor de kleine al zal ik het wel even na vragen aan de kapper.

Ben absoluut geen deskundige, maar wel eens gehoord dat lichter verven tijdens de zwangerschap not done is, wegens schadelijke stoffen en donkerder verven wel zou kunnen (heeft dat met peroxide te maken?).

Persoonlijk zou ik wachten tot 1 maart als je je haar zolang aan kunt zien (oke, misschien iets later dan 1 maart :lol: ), tis toch chemisch gebeuren. Maar zoals ik al zei… ben geen kapster.

tegenwoordig maakt het niet meer uit en kan je gewoon tijdne sje zwangerschap je haar kleuren.ook lichter maken.

denk er wel aan dat het anders kan uitvallen doordat je hormoonhuishouding ook anders is nu.

dat het groen wordt bijvoorbeeld :lol: :lol:

@enidan23 wrote:

dat het groen wordt bijvoorbeeld :lol: :lol:

groen word het over het algemeen alleen als je blond bent en ze donkerder wilt maar je kan oranje worden of geel.haha

maar dat bedoelde ik niet haha nee dat de kleur iets anders uit valt bijv bij mij valt verf altijd heel donker maar nu ik zwanger ben word het echt de kleur die het moet worden haha.

als je dus altijd dezelfde kleur gebruikt kan het nu een iets andere kleur worden dan je gewent bent. of de verf pakt gewoon niet waardoor het vaal word etc.

hoeveel lichter wil je?

wil je het echt blonderen of met verf lichter laten kleuren?

wil je maar een paar tinten lichter dan ok maar als het echt laat blonderen zou ik wachten blondeer is echt rommel namelijk :silenced: :wink:

Hoi,

Daar zijn de meningen vaak over verdeeld, ik heb echt heel lang haar tot op mijn billen en ik verf het altijd blond, maar met mijn zwangerschap heb ik het dus niet gedaan dus heb een hele tijd voor l :silenced: l gelopen :wink:

gr melanie

met een nieuwe blondering zou ik zelf even wachten , meestal ala je zwanger bent dan pakt de kleur wat minder goed, dus kan best zijn dat je goud of geel overhoud, ik werd altijd geel na blonderen met 12 % dus lichter kreeg ik het niet , terwijl al sik niet zwanger ben , ik na 5 tot 10 min spierwit ben met het zelfde, wat je ook kan doen is , het met blonde plukken doen met de muts (coupe soleil)bijv dan krijg je heeeeeeel veel plukken , maar dan valt het niet zo heel erg op door het donkere dat je misschien nog een beetje goud bent

maar dit is mijn mening , in mijn kapsalon zouik je dit advies gegeven hebben ,

blonderen kan geen enkele kwaad tijdens de zwschap, zelfs niet ontkleuren. Alleen permanenten mag niet omdat de permanentvloeistof nóg sterker is dan blondering. Maar idd, door de hormoonhuishouding kan het ook zijn dat het niet pakt of heel anders uitpakt… Zo heb ik tijdens de zwschap van Elynn ook geprobeerd mijn haar te ontkleuren maar het werd nog geen tintje lichter :shock: terwijl ik normaalgesproken toch echt lichtblond ervan word… Dus ik zou voor alle zekerheid wachten omdat als het niet/verkeerd pakt het erg zonde is van het geld en de moeite…

:-* Jen

Kapster zei bij mij dat het kon(ik wil mijn uitgroei weer donkerder met de rest), maar de site van de vk zegt liever niet.

Omdat ik toen nog maar een paar weekjes was durfde ik het niet aan. Alles moest immers nog gevormd worden bij de baby en you never know.

Nu ben ik ruim 15 weken en ze komt volgende week kleuren.

Normaal zou ik wel wachten tot ik bevallen zou zijn, maar nog 25 weken met zo’n uitgroei lopen vind ik wel errrrug lang.

(mijn vorige kapster heeft het wat TE blond gemaakt, normaal zit ik veel dichter bij mijn blonde eigen haarkleur dat uitgroei amper opvalt)

Maar jij bent al 37 weken, dan kan je toch nog wel een paar weekjes wachten?

Of is het inmiddels al gedaan? :stuck_out_tongue:

met lichter kleuren durf ik niet te zeggen maar ik heb voor 2 weken terug mijn haren gewoon weer zwart geverft :wink: naar zelf ook erg onzeker te zijn geweest kan het nou wel of geen kwaad en ook veel navraag gedaan te hebben uiteindelijk toch gedaan :wink: maar ik wil dan ook niet nog 5 maanden voor gek lopen :wink:

maar als je toch op het einde loopt zou ik gewoon nog ff wachten :wink:

zou het even navragen aan de kapper

Die weten het vast wel…

Ik ken ook verschillende verhalen…

Die zijn hier allemaal al aanbod gekomen :mrgreen:

Volgens mij kan het geen kwaad…de kapper heeft gisteren bij mij ook blonde verf erin gedaan, met coupe soleil er doorheen! Ik had alleen geen zwart haar , maar donker blond! Maar blonderen kan wel naar mijn idee, heb alleen weleens gehoord dat ze het beter met 9% kunnen doen ipv 12%.