Gyn. zegt dat IVF niet kan. Wat NU?????

Ik probeer al 3 jaar zwanger te worden en ben nu 35 jaar.

Ben naar het ziekenhuis geweest na lange onderzoeken, bloedafnames enz… Hadden zij mij voorgesteld om een IVF behandeling te doen in een ander ziekenhuis (zij hadden deze behandeling niet)



Na lang gewacht te hebben op een afspraak (6 maanden) ben ik op intake geweest. De Gyn. vertekde mij dat ik niet in aanmerking kom voor de behandeling. Ik snap er helemaal niks van.

Hij zegt dat ik te weinig eicellen heb. Volgens mijn vorige Gyn. zou dit de enige oplossing voor mij zijn!!!

Elke keer als ik een vraag stel of naar een andere oplossing vroeg begon deze nieuwe Gyn. te lachen en zei ja er is helmaal niks dat we voor u kunnen doen. U heeft gewoon te weinig eicellen.



Nu ben ik ten einde raad ik heb het gevoel dat niemand mij kan helpen terwijl ik om me heen andere vrouwen met exact de zelfde problemen deze behandeling met succes zie ondergaan.



Mijn vraag is er Iemand die hetzelfde heeft als ik en toch een of andere oplossing voor mij kan bedenken.



En heeft er iemand voor mij een goed adres in Belgie of Duistland. Ik hoor dat de slagingspercentage daar hoger is dan in Nederland.



Ik ben echt ten einde raad. Ik werk met kinderen (kinderopvang) en soms ben ik de hele dag gewoon DOWN. Dat vind ik heel erg voor die kleintjes.

Hoi Rania,



geen enkele gyn kan zien hoeveel eicellen jij hebt of nog hebt! Het enige wat een gyn zou kunnen zien is of je FSH (overgangshormoon) aan de hoge kant is. Ik geloof dat ieder ziekenhuis daar zo zijn eigen regels in heeft vanaf welke waarde ze geen behandeling meer aanbieden. Dit is niet omdat je het niet aan zou kunnen maar omdat je dan zoveel hormonen moet spuiten die zelfs dan vaak nog geen resultaat (lees eitjes) kweken.

Ik weet dus niet hoe jou situatie precies in elkaar steekt maar vraag de gyn naar de reden waarom ze dit beweert.



Mocht je FHS idd te hoog zijn dan klopt het helaas wat de gyn uitlegt. Dan zijn er geen andere oplossingen en het mag hard klinken maar dan betekend het dat je al in de overgang bent. Vroeger was eiceldonatie een optie maar tegenwoordig zul je dan je eigen donor moeten vinden. Iets wat lastig is want dat is ook aan allerlei regels gebonden.

Ik hoop dat je misschien via een tweede opinie nog wat kunt gaan regelen en dat jullie wens daarmee dan toch uit mag komen!!

Ik vind het trouwens ook niet echt netjes dat de gyn aan het lachen is om iets dergelijk ernstigs.

Had ik zeker wat van gezegt en wellicht niet tegen hem zelf maar zeker laten weten op de betreffende afdeling!

Hallo Rania,



In welk ziekenhuis ben je in hemelsnaam geweest? het AMC? Hebben ze in het zkhs wel onderzoeken bij je gedaan? Door welke conclusies trekt de 2e gyn dan? Er rijzen allemaal vragen in mij op!

Zelf ben ik als 1e in het AMC geweest (niet goed behandeld), toen ben ik naar het OLVG (fijn ziekenhuis) alleen kon het via icsi en daar was een wachtlijst! Toen ben ik door gaan zoeken en ben terecht gekomen in Leiden (SMCG) heeeeeel goed geholpen en ben nu na 3 x IVF zwanger ondanks dat ik 40 jaar ben!

Als je weinig eitjes hebt, kan je bepaalde hormoon toegediend krijgen!

Doorzetten meid, alleen inderdaad zoals Rhiannon het al zei; wanneer je vervroegd in de overgang bent, kunnen ze weinig voor je doen! Maar je hebt wel wat, je hoeft er maar 1 te hebben toch?



Groetjes,

Monique

ik vind dat het belachelijk dat die gyn zo met je is omgegaan.

heel, heel raar.

wat valt er te lachen?

ik begrijp dat niet.

ik zou idd ook op zoek gaan naar een ander zh

Jeetje wat een rare gyn zeg! Ik zeg eerlijk dat ik net kom kijken en er weinig verstand van heb, maar ik zou zeker op zoek gaan naar een ander ziekenhuis, naar een gyn die je wel serieus neemt!

Wel makkelijk om meteen de conclusie te trekken dat je te weinig eitjes zou hebben!

Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam heb je ook het Boven IJ ziekenhuis (Noord) die heel goed bekend staat om z’n kinder/kraam/gyneacologie-afdelingen. Ik ben daar bij dokter Doekhi geweest (niet voor vruchtbaarheidsproblemen, maar ik had advies nodig omdat ik medicatie gebruik waarmee ik niet kan stoppen)., Een hele aardige man!

Sterkte! En hou de moed erin!

Bedankt voor alle reacties.



Ik ben eerst naat OLVG geweest en het laatste ziekenhuis is AMC.

Toen de Gyn. zo tegen mij deed stond ik met mijn mond vol tanden en was eerder zijn antwoord aan het verwerken dan me bezig te houden met verweer tegen zijn slechte manier van slecht nieuws overbrengen.

Pas later in de hal ben ik in tranen uitgebarst. Maarja wat moet ik eraan tegen een een klachtbrief schrijven. Ik kan beter mijn energie stoppen in het vinden van een goede dokter.



Zij hebben mij niet verteld of ik al in de overgang ben. Ik ga dat even expleciet vragen, wat ik vind dat de Gyn. sowieso niet echt zijn best doet om mij een goede begrijpelijke uitleg te geven. Vaak heb ik het gevoel dat er eerst het een wordt beweerd en later iets anders.

Het eerste verhaal was dat ik goed was en dat het aan mijn man ligt(sperma niet actief genoeg). Bij ons 2e onderzoek was hij prima in orde en was ik weer het probleem.

Ik hoop echt dat ik niet in de overgang ben . Het komt ook helemaal niet voor in de familie.



Trouwens door wie werd je naar Leiden doorverwezen!!!

Ik wil het daar ook wel proberen.



GRt



Rania

Rania,



Ik heb zelf gebeld naar Leiden, heb het probleem telefonisch uitgelegd en gevraagd of er een wachtlijst was voor de IVF/ICSI. Dit was niet het geval, heb meteen een afspraak mogen maken en vanaf maart 2004 had ik mijn intakegesprek! Heb de medische gegevens bij het OLVG opgevraagd. Daarna is alles in een stroomversnelling gegaan! Het is echt heel kleinschalig, maar je wordt wel als mens behandeld! En binnen een jaar ben ik zwanger! Als je gegevens wilt hebben, moet je maar even zeggen dan kan ik die voor je opzoeken.

In het OLVG waren ze wel vriendelijk hé? Althans dat was mijn ervaring, helaas struikelde ik tegen de wachtlijst aan!

Wat voor onderzoeken heb je allemaal gehad?



Groetjes,

Monique

Tjee meid wat een vreemde behandeling van die gyn zeg :thumbdown: Ik hoop echt dat je ergens anders een vind die wel normaal met je kan praten en je vragen kan beantwoorden!!!Succes meid en ik hoop dat je ergens anders wel ivf kan gaan proberen!!!

Urs :-*

Ja dat vond ik ookal dat die Gyn. zo reageerde. Alleen besef je pas later wat je allemaal had moet of kunnen zeggen.



Maar over Leiden.

Als je wilt zou ik graag wat info of contactgegevens willen ontvangen.

Ik moet het zeker zelf betalen, omdat ik het dan zonder verwijzing doe.

Anyway… Dat maakt niet uit, aks ik maar zwanger word.



Thanx!!!



Grt



rania

Hoi Rania,



ik heb iig een websiteadres van Leiden voor je: http://www.ivfkliniek.nl

Je hoeft echt niet zelf te betalen, je vraagt gewoon aan het AMC of zij je door kunnen verwijzen naar Leiden!

Het beste is gewoon bellen: 071-5161879 vanaf 10.00 uur - 12.00 uur en 13.30 - 15.00 uur.

Ze zijn echt heel vriendelijk en nemen de tijd voor je! Daar kan je ook vragen of zij de medische gegevens op vragen bij het AMC, ze hebben daar speciale formulieren voor!



Succes en als je vragen hebt, je kan mij altijd bereiken! Hou je mij wel op de hoogte?



groetjes,

Monique

Ik ga er meteen achteraan.

1000maal dank voor de moeite

Hoi Rania



Wat een piep van een gyn. Ik heb er zelf niet mee te maken maar twee vriendinnen van mij gaan naar in een kliniek in voorburg en volgens hun staat die heel hoog aangeschreven. De komen uit de buurt van Leiden dus ik misschien is dit ook wel een tip.

Als je op ivf.nl kijkt onder voorburg staat er een heel verhaal hun telefoonnummer is 070-3401100 wat ik in een website las was dat de wachttijd 5 weken is



Veel Succes



Bengel

Ik ze allebei bellen en kijken bij welke ik sneller aan de beurt ben.



Jij ook heel erg bedankt voor de info en moeite. :thumbup:

Rania, heb je al gebeld?

En en en? Ik ben niet nieuwsgierig hoor :wink: !



Groetjes,

monique

Hoi Rania,

hoe is het meid???Ben je al wat wijzer geworden???Ook ik ben heeeeeeeel benieuwd hoe het is gegaan!!!

Urs :-*

Nou ik wilde dus bellen, maar mijn man staat erop dat we ons laten behandelen in het buitenland. Hij is bang voor een te lange procedure wat in niks zal resulteren. Hij zegt dat er in het buitenland meer kans op zwangerschap is. Maar ik heb weer zoiets van we kunnen het toch allebei, dus we zitten nog zware discussies te voeren over wat het nou gaat worden.



Ik denk dat ik uit eindelijk toch het laatste woord hierin zal hebben :lol:



Maar bedankt voor de balangstelling, ik zal jullie op de hoogte houden.



Grt