gymspullen

Net 4 jaar, de 2e officiele dag op school en meteen beginnen met gymles…

Dat is best heftig. We moesten gymkleding meegeven, korte broek en shirtje was al goed.

Maar wat voor gymkleertjes hebben jullie gekocht?

En de gym schoentjes, hebben jullie trimschoenen met klitteband, van die balletschoentjes of die schoentjes met elastiek erin?

Ik wil ook niet dat onze dochter anders dan de andere kinderen is, want ze heeft nu al ervaren dat kleding erg belangrijk is in groep 1. :roll:

Ik heb voor Kaylee gewoon een simpel, katoenen, kort broekje, volgens mij voor 3 euro bij ter stal gekocht. En een simpel wit T-shirt erop.

haar schoentjes zijn van die schoentjes met klitteband, van bij de bristol.

Niet van die zachte schoentjes iig, want als er dan kindjes die wel van die klittebandschoentjes hebben op haar voeten gaan staan, doet dat volgens mij best pijn.

En wat is er gebeurd ivm haar kleding? :hug:

Ik weet nog dat Kaylee het ook best spannend vond, de eerste keer op school (1ste keer wennen was dat). En ze wilde haar mega mindy shirt aan, krijgt ze van mij niet, vind die dingen foeilelijk. Maar ze had hem van mijn oma gekregen en die wilde ze aan.

Ze komt in de klas en gelijk drie meisjes rond haar “oooo wat heb jij een gaaaaf shirt aan”. IJs gelijk gebroken :lol:

Dat is dan de positieve kant…

Ja, dat is wel leuk met dat Mega Mindy shirt.

K.imberly had een spijkerrokje aan met donkerrose stiksel. In dezelfde kleur rose had ze een truitje aan.

Een jongetje had gezegd dat haar rokje heel erg stom was. Dus ons dametje helemaal in tranen en ze wilde haar “stomme” rokje niet meer aan.

Ik heb haar uitgelegd dat veel jongens van Cars houden en Cars truien aan hadden. Dat zij Cars ook niet zo leuk vond, net zoals die jongen die haar rose rokje niet leuk vindt.

En met een grapje zei ik toen dat jongens ook geen rokjes dragen.

Uiteindelijk snapte ze het wel, maar dat rokje wil ze nu echt niet meer aan.

Ik zou dat wel goed duidelijk proberen te maken en niet zorgen dat ze niet anders is, zoals je in je eerste post zegt… Veel beter om haar weerbaar tegen dat soort dingen te maken als dan maar mee huppelen met de meute en je aanpassen aan wat zij vinden toch?

Hier gymmen ze in de gewone kleding, of er gaat een truitje uit ofzo. Wel op van die gymschoentjes van de goedkope schoenenzaak zeg maar, met klittenband. Ik zou eerlijk gezegd gewoon even de zomerkledingdoos bekijken, daar zit vast wel een lekker soepel broekje met een simpel shirtje in toch?

Op Laura’s vorige school werd er gewoon in ondergoed gegymd. Op de nieuwe school moeten ze wel echt gymkleding aan.

Bij Laura in de klas is het heel verschillend wat de kinderen aan hebben, ik zie veel korte broeken & t-shirts, maar ook veel meiden in balletpakjes.

Laura had eerst een korte broek, shirt, en van die goedkope klittenbandschoenen. Maar toen ze zag dat er ook meiden waren met mooie roze pakjes en van die balletrokjes, ja, toen wilde ze dat ook natuurlijk. (niet om ‘erbij te horen’, maar omdat ze er gek op is om zich als prinses te verkleden)

Ze gymt tegenwoordig dus in een soort balletpakje met balletschoentjes (bij H&M hebben ze een hele leuke collectie daarin).

@Bagheera wrote:

K.imberly had een spijkerrokje aan met donkerrose stiksel. In dezelfde kleur rose had ze een truitje aan.

Een jongetje had gezegd dat haar rokje heel erg stom was. Dus ons dametje helemaal in tranen en ze wilde haar “stomme” rokje niet meer aan.

Ik heb haar uitgelegd dat veel jongens van Cars houden en Cars truien aan hadden. Dat zij Cars ook niet zo leuk vond, net zoals die jongen die haar rose rokje niet leuk vindt.

Dat is geen leuke ervaring, voor jullie alletwee niet. Balen is dat toch he. Kinderen kunnen soms zo spijkerhard zijn… :cry:

Heb eigenlijk nooit stilgestaan bij wat de andere kindjes aan hebben tijdens de gym.

De onze dragen een kort sportbroekje van de hema met een wit shirtje en van die stoffen gympjes van de shoediscount. Als ze niet van de shoediscount komen dan zijn het er van rucanor van bij de Nelson.

@hanneke wrote:

@Bagheera wrote:

Dat is geen leuke ervaring, voor jullie alletwee niet. Balen is dat toch he. Kinderen kunnen soms zo spijkerhard zijn… :cry:

Maar dit word dan toch aan door ouders aan kinderen meegegeven :think: ?

bij ons vroeger op de basis school speelde dat niet hoor!

kinderen zouden hooguit jalours geweest kunnen zijn omdat ik redelijk vaak nieuwe kleding kreeg, dan was het "heb je nu alweer nieuwe kleren?!?!

maar ergens was dat ook niet gek, er waren kinderen die hoogwater broeken aanhadden of versleten kapotte kleding enzo, maar er werd niemand op af gerekend! :snooty:

Iedereen accepteerden elkaar gewoon :thumbup:

Hier is dat ook zo… gelukkig! Zelfs in de hogere klassen (mijn oudste is bijna 9 alweer). En de kindjes lopen hier echt heeeel uiteenlopend gekleed, de een idd in versleten hoogwaterbroeken met pillige sweaters, de ander in gekke wijde broeken met ouderwetse gebreide trui, de ander in een kort spijkerrokje met megamindyshirt wat hipper… en t maakt de kinderen niets uit, wordt totaal niet op gelet.

@Lune wrote:

Hier is dat ook zo… gelukkig! Zelfs in de hogere klassen (mijn oudste is bijna 9 alweer). En de kindjes lopen hier echt heeeel uiteenlopend gekleed, de een idd in versleten hoogwaterbroeken met pillige sweaters, de ander in gekke wijde broeken met ouderwetse gebreide trui, de ander in een kort spijkerrokje met megamindyshirt wat hipper… en t maakt de kinderen niets uit, wordt totaal niet op gelet.

Zo hoort het toch ook :thumbup:

Het zou mij als ouder ook zeer doen als ze om haar kleding gepest zou worden ja toch, ik zeg/denk dat het ook aan opvoeding ligt en wat ze thuis horen, kinder oortjes pikken alles op he :wink:

Hier gymen ze bij de kleuters in het ondergoed.

Meisjes mogen legging of maillot aanhouden als ze het moeilijk vinden die weer aan te trekken na tijd.

En dan op van die simpele gympjes.

Wat vervelend dat er zo’n klier in de klas een opmerking over haar rok meent te moeten maken en ze het zich zo aantrekt :frowning:

Hier merk ik er eigenlijk heel weinig van dat er zo naar kleding gekeken wordt of er opmerkingen over komen. Of onze kinderen komen door de ‘keuring’ van de klas, maar geloof niet dat het hier eigenlijk speelt.

hier gymen ze gewoon in hemd en onderbroek en blote voeten in groep 1 en 2.

Hier boeit het ze gelukkig in elk geval niet wat ze zelf of anderen aan hebben (en de meeste volwassenen boeit het ook meestal niet van elkaar gelukkig; vind ik zelf wel zo prettig :wink:)

Wat een nare ervaring, pff… ik hoop dat het straks op school mee gaat vallen met pestkoppen.

Hier wordt gegymd op stevige sportschoenen met klitteband en in de eerste groepen nog in ondergoed.

oke bedankt voor de reacties.

Ze heeft nu een rose korte broek met een tshirt waar ook rose in zit.

Heb er niks meer over gehoord.

Die rok die ze toen aanhad, was ook een hippe rok, met een leuke trui met prinsessen erop.

Vandaag had ze dr pardijntje trui aan en kreeg van andere meisjes meteen de aandacht, 1 ervan vertelde trots dat haar zus er ook zo één had.

Het is wat met die kinderen. :wink: :smiley:

@melanie wrote:

@Lune wrote:

Zo hoort het toch ook :thumbup:

Het zou mij als ouder ook zeer doen als ze om haar kleding gepest zou worden ja toch, ik zeg/denk dat het ook aan opvoeding ligt en wat ze thuis horen, kinder oortjes pikken alles op he :wink:

Dat denk ik ook hoor.

En ik vind leerkrachten ook niet altijd adequaat reageren in die gevallen.

Gelukkig merk ik er hier op school ook helemaal niks van, maar op iedere school komt het helaas voor, al merk je het soms niet altijd.

Hier zijn ze helemaal niet met kleding bezig?

Of in elk geval niet met het bekritiseren?!

Zoon heeft nog geen gym,

maar met ballet heeft hij een zwarte legging aan (die bij hem gewoon flubbert dankzij die dunnen stokjes van hem) met een wit shirt, in de winter lang en in de zomer kort en balletschoentjes.

Hij valt wel op want hij is de enige jongen in zijn groep (maar sinds dit jaar niet meer de enige van de balletschool!).

Hier gymen ze in hun gewone kleren met wel gymschoenen. Ik heb van die witte met klitteband gekocht bij de van haren. 6 euro, want zo vaak hebben ze niet aan. Hier hoeven ze pas vanaf groep 3 gymspullen mee te nemen.

Ik heb ze een grijze katoenen kniebroek mee gegeven, met een leuk shirt erop.

Vorige keer vertelde ze dat ze het zooooo koud had gehad. De juf vertelde dat ze (nog) niet mee wilde doen met gym en daarom mocht ze aan de zijkant op de bank gaan zitten. En toen kreeg ze het dus koud van het stilzitten.

Ze mocht haar sokken aan gaan doen en als ze mee wilde doen, moest ze wel even op blote voeten.

Ik heb bij Scapino zwarte gymschoentjes met klitteband gevonden. De enigste kleur in haar maat, maar ik heb er niks over gehoord en ze heeft ze nu 2 keer aangehad met gym.

@Bagheera wrote:

Ik heb ze een grijze katoenen kniebroek mee gegeven, met een leuk shirt erop.

Vorige keer vertelde ze dat ze het zooooo koud had gehad. De juf vertelde dat ze (nog) niet mee wilde doen met gym en daarom mocht ze aan de zijkant op de bank gaan zitten. En toen kreeg ze het dus koud van het stilzitten.

Ze mocht haar sokken aan gaan doen en als ze mee wilde doen, moest ze wel even op blote voeten.

Ik heb bij Scapino zwarte gymschoentjes met klitteband gevonden. De enigste kleur in haar maat, maar ik heb er niks over gehoord en ze heeft ze nu 2 keer aangehad met gym.

Het is wel vaker zo dat jongste kleuters niet mee willen doen. Ik geef ze vaak ook een vestje mee dan kunnen ze dat evt aan doen (of weer uit).

Bij Charity gymen de onderbouw leerlingen in hun ondergoed.

ze hebben ook niet op een vaste dag gym.

we hoefde alleen gymschoenen mee te geven die blijven op school.