gulzige baby 2 weken oud

floris is nu twee weken oud en enorm gulzig aan de fles.zo erg dat hij zich constand verslikt .ook rochelt hij als hij aan het drinken is en word hij er gewoon benauwd van tijdens het drinken.ik dacht eerst aan een verkoudheid ,maar volgens de huisarts is er niets aan de hand want hij klonk helemaal schoon (longetjes)hij zegt dat doordat floris zo gulzig is zijn slokdarm een beetje dichtklapt en dat het rochelende geluid veroorzaakt…



wie herkent dit?

Krijgt hij het misschien te snel binnen?



Als hij kv krijgt misschien een andere fles proberen. Bij bv eerst even de grootste druk eraf kolven.

@Madre wrote:

Krijgt hij het misschien te snel binnen?



Als hij kv krijgt misschien een andere fles proberen. Bij bv eerst even de grootste druk eraf kolven.




ik gebruik kv en heb de avent fles met nmr 1 speen. dit is voor de allerkleinsten voor zover ik weet. :think:

@merel33 wrote:

@Madre wrote:
Krijgt hij het misschien te snel binnen?



Als hij kv krijgt misschien een andere fles proberen. Bij bv eerst even de grootste druk eraf kolven.




ik gebruik kv en heb de avent fles met nmr 1 speen. dit is voor de allerkleinsten voor zover ik weet. :think:




Weet ik, ik bedoel een ander merk…



misschien dat difrax nr 1 bijvoorbeeld voor hem prettiger drinkt.



Bij M.ateo heb ik ook meerdere merken geprobeert voordat ik een ‘goede’ had…

die zal ik morgen gaan halen…het is altijd het proberen waard.dank je wel meid :thumbup:

Flesse van Dr Brown… helemaal super Jazz had het ook… Hiermee verholpen! Te koop bij de Etos

Ik had voor Lotte de Avent flessen en dat ging super, maar zij begon veel later met de fles en dat scheelt denk ik wel.



Nu met Nikki ben ik overgestapt op de fles en zij dronk erg moeilijk uit de Aventflessen. Voor haar heb ik nu de S-flessen van Difrax met een S speen erbij en dat is echt een wereld van verschil ! Ze drinkt veel rustiger, spuugt minder en minder vaak na het drinken, heeft weinig krampjes dus ik ben er helemaal blij mee :mrgreen:

@merel33 wrote:

@Madre wrote:
Krijgt hij het misschien te snel binnen?



Als hij kv krijgt misschien een andere fles proberen. Bij bv eerst even de grootste druk eraf kolven.




ik gebruik kv en heb de avent fles met nmr 1 speen. dit is voor de allerkleinsten voor zover ik weet. :think:




Wij hadden ook de avent fles met speen nr 1, Jana verslikte zich bij elke voeding weer opnieuw, ik heb ook de difrax fles aangeschaft met dat lucht ventiel aan de onderkant en de kleinste speen, nu drinkt ze langzamer en doet langer over de fles :wink:

@Tamara30 wrote:

@merel33 wrote:
@Madre wrote:
Krijgt hij het misschien te snel binnen?



Als hij kv krijgt misschien een andere fles proberen. Bij bv eerst even de grootste druk eraf kolven.




ik gebruik kv en heb de avent fles met nmr 1 speen. dit is voor de allerkleinsten voor zover ik weet. :think:




Wij hadden ook de avent fles met speen nr 1, Jana verslikte zich bij elke voeding weer opnieuw, ik heb ook de difrax fles aangeschaft met dat lucht ventiel aan de onderkant en de kleinste speen, nu drinkt ze langzamer en doet langer over de fles :wink:




met het luchtventiel oke ik zal er aan denken…ik heb geen idee hoe dat er uit ziet,maar anders vraag ik wel even.dank je wel in ieder geval :-* :thumbup:

dit tuutje bedoel je voor de s fles?



de small

ja dat is de s speen voor op de difrax fles.



gr leonie



Zo een fles hebben wij. Jana heeft hier ook minder last van krampjes mee. En de speen is een stuk kleiner dan de speen van de avant fles.

nou ik heb de nieuwe fles geprobeerd,maar het blijft nog steeds een drama !!! hij is nog steeds zo gulzig en het loopt hem langs de mond in zijn kleertjes ook word hij spaans benauwd tijdens het drinken .



bij de geboorte hebben ze gezien dat hij een verkort tongriempje haad maar de dokter zegt dat het geen kwaad kan en hij er geen last van heeft…ik krijg nu wel serieuze twijvels…maandag ga ik er toch even weer mee langs de huisarts…

Je kunt anders ook nutriton (johannesbroodpitmeel) door z’n voeding doen. Dan wordt het wat dikker.

Annemieke was/is namelijk ook zo gulzig en bij haar hielp dat enorm. Ze krijgt het nog. Kijk maar eens op de nutricia site :wink:



Groetjes,

Heleen

mijn dochter heeft ook een verkort tongriempje bij haar werkte de difrax fles jammer dat dat bij jou het geval niet is.



wellicht dat toch dat tongriempje iets met de manier van drinken te maken heeft. ik zou dat eens overleggen met het cb of de huisarts



Veel succes!



gr Leonie

of je houd gewoon de fles op de kop :wall: andersom werkt hij wel een stuk beter :oops: :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:



ik dacht eerst: hoe kun je de fles nou verkeerd houden??

Maar nu ik het plaatje van de fles heb gezien, snap ik het :mrgreen: