gulzig drinken.

Mijn meisje is inmiddels 3,5 week oud en sinds het begin drinkt ze heel gulzig.

we zijn begonnen met de de difrax S fles maar die speen trok ze heel snel vacuum en de fles had ze binnen no time leeg hooguit een minuut of 5.

nu met de andere fles drinkt ze langzamer ongeveer 12 a 13 minuuten doet ze over haar fles die bestaat uit 120+4

maar ze drinkt heel onrustig of ze een marathon aan het lopen is. ze hijgt echt als ze even niet drinkt en af en toe piepend ademen dat doet ze alleen maar tijden de fles drinken.

vorige week gaven we haar 90+3 en was ze heel huilerig en volgens de VK had ze gewoon honger en nu geven 120+4 maar laat ze regelmatig wat staan en komt ze na 2 a 2,5 uur weer om de fles vragen. ik heb het idee dat het komt omdat ze zo onrustig haar fles drinkt en ze het gewoon dan niet red.

heeft iemand hier ervaring mee? en eventueel tips want wij hebben echt het idee dat we wat moeten doen hieraan maar we weten stomweg niet wat.

Hoi Claudia

misschien kan je de melk iets verdikken met johannesbroodpitmeel. 'mijn oudste dronk ook veels te gulzig en spuugte daardoor heel veel.

Op het cb zeiden ze laatst dat je er van dat folie tussen kan doen met gaatjes om ze langzamer te laten drinken ??? vindt ik nou zelf niet een fijn idee eerlijk gezegd

gr marina

daar heb ik inderdaad over zitten lezen om te gaan doen maar ze spuugt niet veel op dit moment gaat het goed met de fles die we hebben ze is minder onrustig en drinkt goed.

en ze wordt nu netjes elke 3 uur wakker voor de fles daardoor zitten we nu wel op 8 voedingen.

Heb je bij de Difrax fles gekeken of het ventiel wel werkt? Wij hebben hier ook de Difrax en ik kreeg het advies mee om even met een saté prikker het ventiel open te prikken, deze kan nog wel eens dicht blijven zitten en dan zuigt de fles inderdaad vacuum.

Om na het schoonmaken te controleren of het ventiel werkt, doe ik er altijd water in, schud hem op zijn kop en knijp in de speen. Als je dan de speen weer loslaat en opnieuw knijpt, dan hoor je het ventiel werken.

Ik heb veel flessen en soorten voedingen geprobeerd. Ons zoontje was altijd heel gulzig, hij zag de fles en begon te drinken, binnen no time zoog de fles vacuum. Met een snellere speen ging het veel te snel en met een andere flessen hadden we hetzelfde probleem. Het bleef een drama, we zaten bijna dagelijks op het cb. Toen we bij de kinderarts kwamen en hij ons een Born F ree fles meegaf was het probleem weg. We kregen een veel rustiger kindje, liet na de fles een boertje en ging slapen. Voor onze tweede gebruiken we nu ook BornFree en de buren en vriendinnen. iedereen is er blij mee :slight_smile: