We willen graag een co-sleeper gaan gebruiken. Nu las ik dat het ledikantje van Ikea Gulliver daarvoor gebruikt kan worden, omdat de zijkant eraf kan.
Mijn vraag is of je het bedje dan nog moet verstevigen of dat i gewoon zo tegen het bed kan?
hey kroes,
kijk even hier http://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/20960-hoe-maak-je-zelf-een-co-sleeper.html
in dit topic wordt ook eea genoemd, maar dan vooral over prenatal bedjes.
Succes. En een kus voor die zoon van je! Mogen we um zien???
Dank, ik had gedacht - of gehoopt- dat dit bedje speciaal gemaakt was voor dit doel
en niet verstevigd hoefde te worden…
Wat is eigenlijk het merk van de ‘echte’?
P.s. foto’s bij dec mama’s!
@Kroes wrote:
Dank, ik had gedacht - of gehoopt- dat dit bedje speciaal gemaakt was voor dit doel
en niet verstevigd hoefde te worden…
Wat is eigenlijk het merk van de ‘echte’?
P.s. foto’s bij dec mama’s!
even googlen op co sleeper en je vindt 1 of 2 merken die de ‘echte’ verkopen. Kan je wel zeggen dat een Gulliver met een paar latjes een stuk goedkoper zal zijn
gaat nu naar topic om foto’s te kijken
baby bay is in nl geloof ik de grootste.
Ik heb zelf eentje van het merk troll (die van de openingspost in dat topic dat ik net noemde). Erg mooi ding, en wat ik een groot voordeel vind, is dat ie ook met een hand tot een gewoon wiegje gemaakt kan worden, en dat het er dan niet, zoals bij de baby bay, uitziet als een co sleeper met een extra kantje eraan…
maar waar slaapt runar nu in? en vanwaar deze plotselinge wens voor een co-sleeper? of is het niet plotseling?
en heb um gezien :inlove: wat een wijs mannetje al joh!!!
Goedkoop is wel prettig natuurlijk :mrgreen:
Ruun slaapt nu in een oude familiewieg. Heeeel nostalgisch en erg leuk voor foto’s van later,
maar niet heel praktisch. Hij is laag, spijlen zijn te wijd, etc. Olief heeft er ook
maar een week of 2-3 in gelegen, zij ging daarna naar een ledikant in haar kamer.
Nu hebben we niet 123 een extra kamer en slaapt hij dus bij ons. Ik had al
bedacht dat een co-sleeper dan best handig zou zijn. Als i toch al op de kamer ligt…
Maar goed, ik ben Kroes en Kroes doet altijd alles op t laatste moment 8)
Dus…
Wij zijn geen klusteam en vroeg mij dus af of de Gulliver ook door ons aan te passen was… ik denk t trouwens wel!
oooh ja, bedankt voor de complimenten natuurlijk! Het is echt een lekker jonkie :inlove:
@Kroes wrote:
Wij zijn geen klusteam en vroeg mij dus af of de Gulliver ook door ons aan te passen was… ik denk t trouwens wel!
Voor mezelf durf ik te zeggen… dat moet lukken.
Mijn man is een anti klusser en zelfs voor hem durf ik eigenlijk te zeggen dat het wel moet gaan lukken :lol:
Het is wel logisch dat je kant waar de zijkant uit gaat extra stevig maakt en volgens mij moet heel erg vast aan je eigen bed aanzetten ook niet onmogelijk zijn voor een anti klusser. Gaat vast lukken :thumbup:
Geniet lekker van je ventje :inlove:
De gulliver is gekocht! Het was supermakkelijk, het enige wat we (oké, ml) was gaatjes boren op de juiste hoogte. Kind kan de was doen …
en het past ook perfect zo naast het bed!
Veel plezier ervan.
(hier zou ik het wel willen, maar als we een bedje ernaast zetten kan de kledingkast niet meer open :lol: )
Kijk, dat ziet er handig uit :think: :thumbup:
Is het niet onhandig dat je kindje zo een stuk lager ligt als jijzelf (door het nachtkastje)?
Ik zie nu deze foto maar was eigenlijk van plan het nachtkastje maar weg te halen.
Dat heb ik dus ook, mijn nachtkastje gaat vervangen worden door een klein ondiep plankje waar net mn wakker kan staan. Heb ook de gaatjes iets hoger moeten boren en nu is het dezelfde hoogte als ons matras :thumbup:
ideaal! :dance:
Een foto van onze ‘nieuwe’ cosleeper, foto is niet super, de muur kan ook wel weer een likje verf, maar het gaat erom dat we samen slapen :mrgreen:
leuk :thumbup:
Maar dit kan dus alleen maar met kleine kindjes op deze manier denk ik… want eentje die zich optrekt gaat hier met gemak overheen natuurlijk :think: (al past het hier nog steeds niet door diezelfde kledingkast nog steeds).
Het idee is wel dat je er altijd bij bent en dan zou ik het wel durven. Ik word echt meteen wakker van m. Ik zal ook eens een foto maken van onze cosleeper, het bevalt iig super
Nachtkastje heb ik vervangen voor een heel smal bijzettafeltje (waar idd net een bril, telefoon (=wekker) en lampje op passen.
als hij overdag boven slaapt, ligt hij in zn eigen kamer, in een ander gulliver bedje. Dus als hij wat ouder wordt gaat dat laat zodat hij er niet uit kan klimmen. Snachts wordt ik overal wakker van, dus ik vermoed niet dat hij eruit gaat klimmen als ik naast hem lig. hij begint de avond dan ook altijd in zn eigen bed, of zoals vanavond, beneden of aan de borst en gaat echt pas in de cosleeper als ik ook ga slapen.