GTST

@Femke Fataal wrote:

Bij Rikki viel het kwartje vrij snel omdat het in het huis van Rik was, maar Sil :eh: , als ze de naam niet genoemd had was het kwartje nooit gevallen. Ik heb nog even opgezocht (ik kon het niet laten), Rikki is in 2002 geboren, en Sil in 2003, knap groot en ontwikkeld voor een 8 en 7 jarigen. En Jack van Houten zou nu 18 moeten zijn :lol: .




knappe vent voor 18 :lol:

Karin die zag je inderdaad goed zitten ja haha :mrgreen:

@Karin2 wrote:

@Marieke_5000 wrote:
@Corry wrote:
En wat zag Laura eruit vanavond :mrgreen:

Mijn zoon lag helemaal dubbel om haar kleding :slight_smile:




HIhi ik weet niet of het aan onze breedbeeld lag maar haar derriere was behoorlijk breed in die broek.







Duidelijk geen liefhebber van een string :mrgreen:






Ik denk dat ik op die leeftijd toch ook geen string meer draag hoor… :eh: :wink:

Nou, inderdaad, dat achterwerk en ook de voorzijde, het was echt enorm.

Ik vind Rutger ook zo’n engerd, die paar haartjes in zijn nek, jakkes. :sick:



Rikki had ik ook snel door, maar Sil pas toen ze het zei.



Wel apart, want Rikke was vorige week nog ‘bij Jasmijn spelen’.

En Sil mocht een bepaalde film niet zien…



En Charlie en Rik waren toch ook nog niet op vakantie gegaan, toch?

En ineens waren ze zelfs al terug.



Ik snap het overigens wel hoor, van Sil en Rikki.



Ook leuk om die oude stukjes weer te zien.

Bij die begin tune dacht ik echt… hé!!! :mrgreen:

Ik zat vrijdag al te kijken naar de aftiteling en dacht dat ze een foutje hadden gemaakt met die oude stukjes. Gisteren wel erg leuk om te kijken, is ook al zo lang geleden allemaal!



Erg ongeloofwaardig Ricky en Sil met hun groeispurt, stond daar ook even van te kijken!

@Rooike wrote:

@Karin2 wrote:
@Marieke_5000 wrote:
@Corry wrote:
En wat zag Laura eruit vanavond :mrgreen:

Mijn zoon lag helemaal dubbel om haar kleding :slight_smile:




HIhi ik weet niet of het aan onze breedbeeld lag maar haar derriere was behoorlijk breed in die broek.







Duidelijk geen liefhebber van een string :mrgreen:






Ik denk dat ik op die leeftijd toch ook geen string meer draag hoor… :eh: :wink:




Is het leeftijdsgebonden dan ?

Vond het een beetje eeuuuhh saai! :eh:



En die van rikky en Sil… Whehehe, dat die 2 relatie zouden krijgen :mrgreen:

@Anneke wrote:



Ik vind Rutger ook zo’n engerd, die paar haartjes in zijn nek, jakkes. :sick:


Vind jij ome Willem een enge vent?! :mrgreen:

@Mama van 2 spruitjes wrote:

@Anneke wrote:


Ik vind Rutger ook zo’n engerd, die paar haartjes in zijn nek, jakkes. :sick:


Vind jij ome Willem een enge vent?! :mrgreen:


Dat was ook precies was ik als eerste zei, gatver die kleffe haren van 'm :sick: :sick: Scheer op die handel man, bah!
Ging helemaal opgeven toen Laura en hij gingen zoenen :silenced:

Heul eng! :mrgreen:



Nee, alleen die haren vallen me steeds op.

Vind het zo lelijk dat ze zo lang lijken te zijn, maar het zit niet vast aan zijn hoofdhuid.

Tja, hoe zeg je dat…?

Net wat Karin zegt, gewoon wat opscheren en het ziet er al stukken beter uit.



Moet wel zeggen dat ik hem als Ome Willen idd leuker vind dan Rutger. :shifty:





Zat even te rekenen, ik kijk GTST al vanaf het begin, dat was in 1990.

Ik ben aan het einde van het jaar jarig, dus ik was nog 7 toen het begon, inmiddels ben ik nu 27 en ik kijk het dus gewoon al 20 jaar!

@Anneke wrote:

Heul eng! :mrgreen:



Nee, alleen die haren vallen me steeds op.

Vind het zo lelijk dat ze zo lang lijken te zijn, maar het zit niet vast aan zijn hoofdhuid.

Tja, hoe zeg je dat…?

Net wat Karin zegt, gewoon wat opscheren en het ziet er al stukken beter uit.



Moet wel zeggen dat ik hem als Ome Willen idd leuker vind dan Rutger. :shifty:





Zat even te rekenen, ik kijk GTST al vanaf het begin, dat was in 1990.

Ik ben aan het einde van het jaar jarig, dus ik was nog 7 toen het begon, inmiddels ben ik nu 27 en ik kijk het dus gewoon al 20 jaar!




ja die haren

en dat ze elkaar zoenen :sick:



laura je mag me nog wel een keer zoenen :silenced: :sick:

@Karin2 wrote:

@Mama van 2 spruitjes wrote:
@Anneke wrote:


Ik vind Rutger ook zo’n engerd, die paar haartjes in zijn nek, jakkes. :sick:


Vind jij ome Willem een enge vent?! :mrgreen:


Dat was ook precies was ik als eerste zei, gatver die kleffe haren van 'm :sick: :sick: Scheer op die handel man, bah!
Ging helemaal opgeven toen Laura en hij gingen zoenen :silenced:


Ja, maar dat komt gewoon omdat ome Willem gewoon NIET op tv hoort staan te tongen!!! :sick: :sick:

Oh ja die haren ik dacht precies hetzelfde!



En Rikki en Sil die in een weekend 7 jaar ouder zijn geworden…om te gieren :lol:

Waar heeft Sil dat accent opgepikt? Hij praat als enige in meerdijk met een "boers"accent ( zonder iemand voor z’n hoofd te willen stoten, maar ik weet er geen andere naam voor).

Geboren en getogen in Meerdijk, dan verwacht je dat toch niet?

In welke provincie ligt Meerdijk eigenlijk? :mrgreen: :mrgreen:

@Anneke wrote:

In welke provincie ligt Meerdijk eigenlijk? :mrgreen: :mrgreen:


ehhh niet? Volgens mij wordt ijmuiden wel het meest opgenomen! Toch? :think: :mrgreen:

Oh ik vind ‘Ome willem’’ ook zo eng, kan helemaal niet acteren vind ik. en dat gezoen, getsie :mrgreen:



En ik keek ook wel even op van Rikkie en Sil die zo onwijs zijn gegroeid. Vind de actrice ook niet zo leuk, even wennen denk ik. Ben zo gewend aan de ‘oude’ Rikkie.

Veel bruiloften zijn opgenomen in het stadhuis van Haarlem en een kerk in IJmuiden. Het huwelijk van Arnie Alberts en Roos de Jager was in het Haarlemse stadhuis, net als het afgeblazen eerste huwelijk van Rik de Jong en Anita Dendermonde. De bruiloft van Roos de Jager en Gijs Bentz van den Berg werd opgenomen in de Haarlemse kerk van Sint Bavo.



De tweede bruiloft van Rik en Anita en het niet-doorgegane huwelijk van Charlie Fischer en Milan Alberts zijn opgenomen in een kerk in IJmuiden. Op 2 november 2006 is het kerkelijk huwelijk van Bing en Sjors opgenomen in de kerk van Schellingwoude.



Het Spaarneziekenhuis in Haarlem was jarenlang het decor van het AZM (Academisch Ziekenhuis Meerdijk). De laatste beelden van het hospitaal zijn gemaakt met de vluchtpoging van Isabella Kortenaer en dochter Amy. Het gebouw is in de serie opgeblazen, maar in werkelijkheid zijn de beelden gemanipuleerd. Het Spaarneziekenhuis is inmiddels gedeeltelijk gesloopt.



De voormalige huizen van Laura en Jef staan in Aalsmeer. Hier zijn veel buitenopnames gemaakt. Anno 2010 zijn veel buitenopnames in Velsen-Zuid. Het gebouw van Hotel De Rozenboom is eigenlijk Kasteel Hartekamp in Heemstede.

Via twitter:



Je zou denken dat mensen na twintig jaar Goede Tijden, Slechte Tijden wel bekend zijn met dit fenomeen. Toch leek half Nederland gisteren in shock toen Rikki en Sil vijf jaar ouder waren geworden.



Veel kijkers kregen gisteren de schrik van hun leven toen ze ontdekten dat Sil en Rikki ineens geen twaalf jaar oud meer waren. Ten opzichte van vorig seizoen zijn ze, pak ‘em beet, vijf jaar ouder geworden.



Verhaallijnen

Een logische en bewuste keus van de makers van GTST. Uitvoerend Producent Kennard Bos: ‘De ontwikkeling van kinderen gaat in een soap altijd sneller dan in het echte leven. Voorheen zagen we bijvoorbeeld al dat Nina en Lucas van kind naar adolescent gingen. Op dit moment is hetzelfde gedaan met Rikki en Sil. De voornaamste reden hiervoor is dat je met oudere acteurs meer kunt vertellen. Bij jonge kinderen zit je altijd met de leerplicht. Wil je dus grote verhaallijnen met kinderen vertellen, dan moeten ze ouder worden.’



‘Niet geloofwaardig’

De redactie van GTST krijgt veel mail binnen van kijkers die deze sprong in leeftijd ‘niet geloofwaardig’ vinden. Tegen die kijkers kunnen we slechts zeggen dat dit klopt. GTST is niet de werkelijkheid. Olga Madsen, die nauw betrokken was bij de oprichting van GTST, omschrijft het als volgt: ‘Soap is een naïef verteld verhaal door dialoog met beeld, waarin reële personages bijna onwaarschijnlijke verhaallijnen waarschijnlijk laten zijn. ‘



Bos: ‘We weten dat de kijkers altijd even moeten wennen aan een verandering als deze. Maar de ervaring leert dat het nooit lang duurt. Let maar op, het went snel.’

Jemig, boze mails gaan sturen vind ik ook behoorlijk overdreven…