grrrrr.... huisarts en TSR

Hallo meiden,



Momenteel heb ik wat troubles met mijn TSR. Hij laat langer op zich wachten dan voorheen en dan is Yvan erg ongeduldig en keert zich af van mijn borst. Kon ik het eerst nog opvangen door een tactische borstwissel (tijd winnen), nu lukt dat niet meer, want ook uit de andere borst komt geen druppel. Gister om die reden al een flesje gekolfde melk moeten geven, vanochtend bij de 2e voeding was het weer nodig en kon ik niet live voeden. Yvan krijst alles bij elkaar. Hij wil niet meer rustig liggen om op de TSR te wachten. Omdat het nu al een aantal dagen moeizaam gaat (ook met kolven duurt TSR langer), had ik vanochtend zoiets van: ik bel de huisarts voor de neusspray. Zo gezegd zo gedaan.



Ik kreeg uiteraard de assistente die mijn verzoek bij de HA heeft neergelegd. Na een uurtje kon ik terugbellen. Hij heeft het recept voor de syntocinon uitgeschreven maar gaf daarbij aan dat ik het maar 1x per voeding mocht gebruiken én (nu komt het!) dat ik er maar rekening mee moest houden dat mijn BV aan het teruglopen was, want ik gaf al ruim 4,5 maand.



Ik heb niet gereageerd op wat de assistente zei (was eerst allang blij dat ik het recept kreeg), maar toen ik had neergelegd werd ik wel pissig zeg. :x Nou ben ik vrij standvastig aangelegd en heb ik vertrouwen in mijn BV, maar je zult maar al wat twijfelen of je genoeg hebt, of het allemaal wel goed gaat. Dan ben je nu in elk geval ‘bevestigd’ daarin! Met als gevolg dat je het gaat geloven en dat je de BV wel kunt shaken! Ik vind dit weer typische een advies/opmerking van niks :wall: !!!



Reageer ik nu overdreven, wat vinden jullie? :think:



en weten jullie oorzaken voor het langer duren van de TSR? Ik heb veel tips van hier en het borstvoedingsforum al geprobeerd (warmte, rust, etc.). Ben wel onlangs ziek geweest, maar gaat nu eigenlijk al een paar dagen veel beter, dus dat kan het volgens mij ook niet zijn. Verder doe ik niets anders dan anders. Ik heb momenteel ook vakantie en dus ook alle tijd van de wereld.



Ik merk wel dat Yvan lui wordt van de flesjes die hij krijgt (gemiddeld 3x per week 3 voedingen; al met de kleinste speen en dan nog 250cc in 15 minuten schoon opdrinken :shock: ). Ik was dan ook blij met mijn vakantie, kon ik hem lekker fulltime live voeden. Om die reden haal ik nu een zgn breastbottle nurser, het schijnt dat babies daar meer moeite voor moeten doen dan met gewone flesjes. Was een tip van een online-LK, ook omdat hij zoveel drinkt. Hebben jullie daar ervaringen mee?



pfff het is een heel verhaal geworden, maar ik moest het ff kwijt.



Groetjes,

Hazze

ik heb ook periodes gehad dt de TSR minder snel kwam, of zelfs geheel uit bleef, dat kwam eigenlijk altijd wel goed.

ben nu sinds twee weekjes gestopt met voeden omdat anna nog maar 1 keer per twee dagen bij me kwam drinken. toen kreeg ik ook pas productie problemen

Nou ja zeg… lekker motiverend zeg…



ik heb verder live geen problemen met tsr, maar met kolven is het bal de laatste tijd… Ik probeer het nog een paar dagen en dan ga ik ook maar eens bellen, want zonder tsr krijg ik er maar 20 cc uit ofzo en dan duurt het lang voordat zo’n fles vol is…

Lekker zo’n huisarts!

Ik kan je jammergenoeg geen tips geven, ik heb geukkig nog geen problemen met m’n tsr. Nou ben ik wel een beetje gespannen voor volgende week want dan ga ik weer beginnen, en ik mag gelijk naar het minst prettige persoon wat in ons klantenbestand zit.

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel weer goed komt met je tsr.



Liefs Yvette

Hazze, kan me je boosheid goed voorstellen! Je zult inderdaad maar niet zo sterk in je schoenen staan als wij ( :oops: :lol: ), dan vertrouw je toch op het woord van een deskundige? Maar goed, je hebt je spray, gelukkig. :thumbup:

Geen tips over de tsr, nog geen moeite mee gehad (gelukkig, anders vraag ik ook om de spray), maar kun je misschien ook een anti-lek speen proberen? Lees dat je al een speciale fles laat komen, maar bij een anti-lek speen (bv. van Bibi) moest Leonie ook veel meer moeite doen voor er iets uit kwam.



Succes meid! :-*

Als je weet dat Hazze wil drinken, even van te voren kolven (ebn daarvoor misschien die warmte toepassen, masseren van de borst en tepel, enz).

Dan is je TSR er al voordat Hazze eraan moet, of is je TSR er bijna.



Over de opemrking vanje huisarts: laat het hem weten (via de assistente) wat je van het advies vind, dat het niet klopt en dat het je onzeker heeft gemaakt, wat overduidelijk niet de bedoeling was van je verzoek.

Als men het niet laat weten, kan de medische staf ook niets doen met missers (groot of klein).



Waarschijnlijk is het een fase waar hazze nu inverkeerd en komt het vanzelf goed.



Toen mijn kindje die periode had, heb ik gewoon aangelegd, als mijn kindje dat niet wou, dan legde ik mijn kindje weer weg en pakte mijn kindje er weer bij als mijn kindje toch wou drinken.

Het heeft hier wel even geduurd, maar uiteindelijk is het dwarse gedraag er wel mee overgegaan.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

ik heb PRECIES dezelfde reactie gekregen… niks van aantrekken… ze weten niet beter… er werd hier zelf lacherig gedaan om het feit dat ik graag 2 jr wilde voeden… stom hoor!!!



wat ik fijn vond toen bij mij de TSR langer duurde was dat mijn moeder af en toe kwam een paar dagen achter elkaar en dan ging ik pitten… lekker dutje doen van een uurtje of 2 en proberen zo veel mogelijk te relaxen… goed eten en drinken… dat hielp bij mij en na een aantal dagen was het weer in orde…



succes…

Ik kom even melden dat het heel goed gaat met mijn TSR :dance: ! Ik heb de neusspray nog maar 1x hoeven gebruiken ( en het werkt :thumbup: ). Yvan krijgt nu de afgekolfde melk uit de breastbottle nurser ipv de gewone fles. De eerste keer vond hij het niet zo leuk, dezelfde reactie als bij mij aan de borst ongeveer :? . Hij moet nu ook bij de fles, er harder voor werken.



Yvan geeft me wat meer tijd voor mijn TSR, ik zoek de rust op en het gaat nu heel goed. Het helpt vast ook dat ik weet dat ik de spray achter de hand heb, mocht het even niet toeschieten.



ikke is blij :smiley: .



En die HA ga ik nog wel een briefje sturen volgende week. Ook al doet ie er helemaal niets mee, ik ben het wel kwijt! Kan me er nog over opwinden… :wall:



dank voor jullie reacties :-*

hazze

mooi dat het allemaal weer goed gaat

@hazze wrote:

En die HA ga ik nog wel een briefje sturen volgende week. Ook al doet ie er helemaal niets mee, ik ben het wel kwijt! Kan me er nog over opwinden… :wall:

Zou ik zeker doen! In de hoop dat de volgende patiënt er met betere informatie vanaf komt... :eh:

Ha, ik heb toevallig van de week moeten strijden om de neusspray te krijgen.

Mijn huisarts had er nog nooit van gehoord, dus wilde ze het niet uitschrijven :shock:. Ben me toch een party kwaad geworden :twisted:. 5 minuten later belde ze terug, het recept lag klaar bij de apotheek :P.

Kreeg ook de opmerking dat mijn borstvoeding zou teruglopen, want tja… ik geef natuurlijk al wel 10 weken borstvoeding :wall:.

Ik heb alleen maar gezegd dat ze zich eens moest verdiepen in borstvoeding geven, dan kan ze volgende confrontaties vermijden :x.