Grrrr, waar bemoeien ze zich toch mee!!!!!

Ja hoor, vandaag was het weer raak. Ik ben in het winkelcentrum met Vera in de buikdrager. Ze was in slaap gevallen en lag met haar hoofdje tegen het bandje. Ik kan haar iedere keer wel weer met haar hoofdje tegen mijn borst aanleggen, maar ze schuift iedere keer weer terug.



Ik stap in de bijna volle lift om naar het parkeerdek te gaan. Staat er zo’n dik wijf in (sorry voor de bewoording maar ik ben pissed of), zegt ze “Snijdt dat bandje niet in haar wang, dat is zó scherp…”

Ik zeg (nog vriendelijk) “Nee hoor het is niet scherp, en als ze er last van heeft, draait ze haar hoofdje wel om”.

Zegt dat wijf op ironische toon: “Ja, kinderen worden tegenwoordig al slim gebóren” en stapt de lift uit, die net op haar verdieping was aangekomen…



WOEST was ik… Wat denkt zo’n mens wel, om me in een lift vol met mensen even de les te lezen, alsof ik mijn kindje aan het mishandelen ben… :evil: JA Vera is al bijna 3 maanden. En JA, ze kan al uit zichzelf haar hoofdje draaien als iets haar niet zint. En NEE dat bandje is niet scherp, anders zou ik haar toch niet op die manier in die buikdrager meenemen! Zucht…



Zo dit moest ik weer effe kwijt. En als er weer eens een poll komt of je vreemden mag aanspreken op hoe je met je kindje omgaat, dan zeg ik NEE!!!



Ach, gelukkig krijg ik ook een heleboel leuke reacties van (bekende en onbekende) mensen als ik met de buikdrager loop. Dat heft dit wel weer op. Maar het blijft gewoon vervelend als mensen je zomaar aanspreken op zo’n manier alsof je je kindje aan het mishandelen bent…

Jaaaaaaaaaaaaaaaa Lissie als prille moeder ben je vogelvrij verklaard :wink: .



Iedereen weet je te vertellen wat je moet doen en vooral niet moet doen.

Vreemde, bekende, jong, oud, wit, zwart iedereen weet het beter als jij en men schijnt ook te denken dat onze onwetendheid grote schade aan de kinderen aanricht.



Hoe gaat het trouwens met jou en Vera?



groetjes Annemiek

Nou, hier sta ik eigenlijk versteld van…

Zou het persoonlijk niet in mn hoofd durven halen om er iets van te zeggen…



Puk

Tja dit is dus de 2e keer al dat een onbekende zo’n irritante opmerking maakt over die buikdrager. En het was nog in dezelfde lift ook…



Wie weet er nog een leuke, bijdehandte one-liner die ik volgende keer kan zeggen, als er weer eens iemand zo nodig een opmerking over mijn buikdrager wil maken?



Annemiek, hehehe, zoals je op mijn nieuwe avatar kan zien gaat het heel goed met kleine Vera. Het is echt een mega-vrolijk meisje. Zodra ze mij of pappa ziet, gaat ze meteen lachen! Ze begint nu ook plezier-geluidjes te maken, echt heel leuk!

@Lissie wrote:

En als er weer eens een poll komt of je vreemden mag aanspreken op hoe je met je kindje omgaat, dan zeg ik NEE!!!


ik zal gelijk een nieuwe poll aanmaken :wink:

hahaha, en een leuke bijdehandte one-liner voor dikke mensen;

"Ja, kinderen worden tegenwoordig ook al dik gebóren" :mrgreen:

Oh Lissie wat vervelend! Pffffffff er staat me nog wel wat te wachten denk ik! Ik erger me nu al dood aan al die goedbedoelde domme opmerkingen van sommige mensen uit m’n omgeving… :roll:



Tja, ik zou niet meer aardig blijven, gewoon van repliek dienen! (Ok, makkelijker gezegd dan gedaan, ik ben hier ook niet zo goed in!)

Zoiets als: van de dokter mag het en die heeft gezegd dat ik vooral niet naar omstanders moet luisteren! 8)



Zet het van je af, die mensen zijn niet belangrijk en hebben niets beters te doen denk ik!

(Maar ik snap dat 't moeilijk is en dat je er ontzettend kwaad om kan worden!)

@victoria wrote:



“Ja, kinderen worden tegenwoordig ook al dik gebóren” :mrgreen:




Oooh, jij bent grof! :shock: :lol:

Dat ze trouwens vraagt of dat bandje niet in d’r wangetje snijdt, vind ik nog niet eens zo erg. Misschien had jij dat niet door vanuit jouw gezichtsoogpunt. Maar die opmerking dat ze slim geboren waren, vond ik wel erg sarcastisch van d’r. Kan er zeker niet tegen om niet d’r zin te krijgen.

Ik ben het eens met SeeSeeEm :wink: Maaruh, ik had er dus wel ff wat achteraan geroepen haha !! :wink: xx

Ben het helemaal met je eens…grappig ik zou zoiets nooit tegen een vreemde zeggen…



maar…ik begrijp niet helemaal waarom je dik wijf er nou perse bij moet zetten. Ben zelf niet dik hoor maar snap niet zo goed waarom je die mensen moet discrimineren…



Ik stap in de bijna volle lift om naar het parkeerdek te gaan. Staat er zo’n dik wijf in (sorry voor de bewoording maar ik ben pissed of), zegt ze “Snijdt dat bandje niet in haar wang, dat is zó scherp…”





Verder ben ik het helemaal met je eens…

Ach, gooi het maar weer onder discriminatie (zucht…). Fatsoensrakkertje :wink:

Zeg jij nooit eens iets grofs als je boos bent??? Wat een zelfbeheersing dan meid! Wees er trots op! :wink:



Als mensen normaal tegen mij doen, zeg ik zulke dingen niet. Maar als iemand zo’n sarcastische opmerking tegen mij gaat maken, en mij in een volle lift onbeschaamd de les gaat staan lezen, dan word ik pissed off, en ja, dan zeg ik ‘dik wijf’. Want ze was heel erg dik, en zo’n onbeleefd mens kan ik geen ‘vrouw’ of ‘dame’ noemen… dus die noem ik ‘wijf’.

Kortom: dik wijf. (sorry voor de bewoording, maar ik ben pissed off :mrgreen: ).

Enneh, ik zeg het nog niet eens rechtstreeks tegen haar, ik schreef het hier alleen even van me af.









SeeSeeEm: Ik vond het inderdad niet erg dat ze vroeg over dat bandje, dat klonk nog goed bedoeld uit beozrgdheid. Daarom heb ik haar dan ook vriendelijk geantwoord. Maar toen ik zei over dat hoofdje wegdraaien, kreeg ik daarna die sarcastische opmerking naar mijn hoofd, ja dan word ik pissed.

Soms zou ik wat meer ad-rem willen zijn op zulk soort dingen… Maar ik sta dan eigenlijk met mijn mond vol tanden, jammer genoeg.

@SeeSeeEm wrote:

@victoria wrote:


“Ja, kinderen worden tegenwoordig ook al dik gebóren” :mrgreen:




Oooh, jij bent grof! :shock: :lol:




yep :mrgreen:

Dat is diegene toch ook … ik behandel mensen altijd zoals ze mij ook behandelen :wink:

tja vervelend als je zo snel opgefockt bent…ik zou er om lachen en geen eens antwoord geven…net doen of ik doof en gek ben.

Ik snap je heus wel hoor, maar dat dik wijf begreep ik niet zo goed dat was het enige. Als het een slank ‘wijf’ was had je dat vast niet opgeschreven…Maar goed toe maar…



Niet iedereen kan er namelijk iets aan doen aan het dik zijn. Kan ook aangboren of een ziekte zijn vandaar. Jij bent nu ook snel in je oordeel net zoals dat zij het was.

Ik zal er over ophouden…ik bedoelde het neit zoals het op je overgekomen is…excuus daarvoor…



Liefs,

Paschal :dance:

@Paschal75 wrote:

Als het een slank ‘wijf’ was had je dat vast niet opgeschreven…Maar goed toe maar…


Hehehe, dan had ik waarschijnlijk gezegd: Zegt die lelijke gratebaal tegen me... :mrgreen:

Je hebt gelijk, het is niet correct dat ik haar meteen een 'naam' geef. Maar het schrijft wel lekker van je af... :mrgreen:

dat is ook zo !!! :thumbup: :smiley:



Liefs,

Paschal :dance:

:lol: :lol: :lol: Maar het belangrijkste is dat je het even kwijt bent nu, toch?



Wat een muts zeg… Of de band niet in d’r gezichtje snijdt… echt, waar bemoeien mensen zich toch mee!?! Net of we allemaal kindermishandelaars zijn. Kan me daar ook vreselijk over opfokken. Hou liever die deur open als ik er met m’n kinderwagen niet doorheen kan als je je persé wil bemoeien en hou verder je mond dicht :twisted: !! En stap gewoon uit die lift als je een moeder met baby op de buik (of nog ín de buik) ziet en je van jezelf weet dat je je domme opmerkingen niet voor je kunt houden. Ggggrrrrr…

Hehehe… Fannie begint zich ook al op te fokken :mrgreen:

ehmmm mag ik vragen welk merk buikdrager je hebt ?? Ik ben me aan het orienteren voor zo’n ding :roll:



Anniek

Ik heb een babybjorn. Je hebt 2 types, een van ca. 80 euro en een van ca. 100 euro. Ik heb die van 80.

Het is op veel manieren verstelbaar, dus wel handig.



Kort na de bevalling kon ik de maxicosi nog niet dragen. Dat hangt teveel naar de zijkant waardoor je snel je rug kunt overbelasten. Maar met de buikdrager hangt de kleine lekker tegen je aan zodat je niet teveel uit balans loopt.

Vera vindt het heerlijk, als ze wakker is kan ze makkelijker om haar heen kijken dan in de kinderwagen. En ze valt ook makkelijk in slaap in de buikdrager, lekker tegen me aan.

En het valt me op dat je heeeel snel aanspraak hebt. Hhehehe helaas dus ook wel eens negatief, maar de meeste reacties zijn heel leuk.

Een keer kwam ik een andere vrouw tegen met een buikdrager. Nou dat was meteen even een praatje maken hoor! :smiley:

ik heb die ook van 80 euro, hij bevalt me goed :thumbup: