Grrrr volgens mij een puberende peuter toppuntje

:lol: Wat een heerlijk feest van herkenning hier!

Het is toch fijn om te lezen dat je niet de enige bent :mrgreen:

o o o wat een herkenning !

Weet me soms met het kleine dametje geen raad.

Alles moest zoals zij het wil. gaat het niet dan gaat het toch grrrrrrrrrr

Alles is een strijd met haar .



Herken haast alles wat jullie schrijven dus wel fijn die herkenning ! :wink:

@kimmiejj wrote:

o o o wat een herkenning !

Weet me soms met het kleine dametje geen raad.

Alles moest zoals zij het wil. gaat het niet dan gaat het toch grrrrrrrrrr

Alles is een strijd met haar .



Herken haast alles wat jullie schrijven dus wel fijn die herkenning ! :wink:




Haha hier ook! Al merk ik wel dat nu hij bijna 4 is, meer dingen begint te begrijpen/te linken. Zo stopt hij nu gelukkig wél voor de weg :angel: . Maar andere dingen die wat weggeebt waren, komen nu weer helemaal terug, manneke kan niet zo goed tegen alle spannende dingen die op stapel staan :? .

Nena is na een pittige periode wel door iets heen en net als we vaak bij lasse zagen is zij nu milder in haar gezicht en doen en laten (blijft wel een meisje wat vinnig kan zijn) maar niet alles is ingewikkeld meer. Haar spraak is enorm vooruit gegaan.



Op naar de volgende donderwolk :?

Herkenning ten top hier…dacht laat ik eens kijken bij peuter en kleuterpraat…aangezien Stijn net 2 is. Maarrrrr hij praat zoveel en doet zo’n beetje alle peuter dingen die ik hier heb langs zien komen. Hopen dat ie er jong mee begint en het ook weer zo de deur uit is.



Ik heb hoe pedagogisch misschien niet verantwoord ook laatst zijn gejammer (duurde 3 kwartier gillen krijsen)omdat ie NOG 1 PUZZEL wou doen voor het slapen gaan (had er al 10 gedaan ofzo en na de allerlaatste vonden wij het welletjes), op mijn Iphone opgenomen. Nu heb ik hem er van de week mee geconfronteerd, want hij kan zo’n beetje meer als mama op haar telefoon, dus tja daar zag ie zichzelf aanstellen :mrgreen: je had dat koppie moeten zien. Ik zeg zo jongen zo erg kun jij je dus aanstellen. Hij keek me aan en ging nog net niet lachen de kleine DRAAK.



Sterkte met deze pittige fase.



Ik hou mn hart vast als onze 2de straks komt in maart/april :pray: . Hij zegt nu al mama doe maar weg baby, mama nu even niet over baby :shock:



Wish me luck :roll:



x

Hier is het ook wel een beetje voorbij… Alleen dat “welles / nietus” spelletje blijft nog… “niet eten” “ok dan eet je niet, halen we je ook uit je stoel”. WEEEEEEEEEEEEEEEEEL… nou, dan eet je wel… NIEEEEEEEEEEEEEEET… enz :wink:



llaan, ik hoop dat hij bijdraait als de baby er is… Hier was (en is trouwens) Kaylee ontzettend jaloers op Jayden en dat heeft wel de nodige drama’s opgeleverd hier :frowning:

:lol:

Jaaaaa wat een herkenning! Moet je er zo twee hebben die vinden dat híj toch echt degene moet zijn die de deur dicht doet, de lamp uit, de wc doorspoelt etc. Doet Loek een deur dicht met de woorden ‘hoek (=loek) dicht’ komt Rubin aangemopperd dat híj de deur dicht wil doen. Deur weer open, en dicht met de woorden ‘mumu (=rubin) dicht’. En daar is Loek het dan weer niet mee eens :roll:

Met lampen net zo… de overburen zullen zich ondertussen wel afvragen wat wij toch de hele dag door proberen te seinen naar hun… :mrgreen:

Whaha de tweeling van mijn vriendin is nu nog redelijk handelbaar maar ja die zijn 1,5 nog even en ook zij ondanks zeeeer consequent mag er vast binnenkort aan geloven haha. Ach ze kunnen ook zo lief zijn.



Ben ook echt wel nieuwsgierig hoe het straks gaat als broertje er is. Meisjes zijn wel heel pittig hoor ik overal om me heen en hier heb ik straks alleen mannen in huis, heerlijk hopen dat dat later zijn vruchten afwerpt :mrgreen:

En hoe is het nu Mees er is? :mrgreen:



Overigens totaal onherkenbaar topic…ik zal hem zoonlief eens laten lezen 8) *neeeeeej mag niet, wil niet, kan niet, doet niet etc. :shifty: *

Driftbuien? Neeeeeej joh hij is werkelijk altijd een schatje… :liar: en niet naar bed willen? Hij ligt graaaaaag in zijn bed vooral op de ochtend, ja die ene ochtend in de week dat ie er ‘vroeg’ uit moet naar de PSZ. :angel: Jullie begrijpen natuurlijk ook dat het omkleden op juist die ochtend ook het meest soepel verloopt… :silenced: Eten als een dokwerker…vermits de zooi gesuikerd is en snoepgoed of chocolade heet. Rapley is niet het superwondermiddel om hem alles te laten eten want dan komt de nee ik ben 2 (en een half) fase om de hoek. :hand: En dan hebben we hier dus heerlijk een half jaar respijt gehad dus zal het mss ook een half jaar langer duren? :wink: Hoe lang duurde deze fijne fase ook alweer? :mrgreen:

Maar het allerliefste en leukste vind ik wel dat ie zo heerlijk overenthousiast zo af en toe kan reageren uit het niets…bv zoals vanavond als ie met papa de papiercontainer aan straat zet en dan zich omdraait en mij ziet staan en heeeeeeul hard aan komt lopen en roept mammaaaaaaaaaaaaa! En een dikke knuffel komt geven. *smelt :inlove: *

He mijn topic is nog levend net als het probleem overigens :mrgreen:



Ik wordt af en toe gillend gek van dat kind - ik wil appelsap - ok hier heb je appelsap - neeeeee niet zoveeel, ik wilde maar een beetje :evil:



En van alles zelf willen doen en oh wee als ik het dan per ongeluk doe of alles precies op een bepaalde manier.



Ze heeft me zo op de kast op een of andere manier en ik weet wel waar het aan ligt. Ik ga te makkelijk mee in haar vraag want dan denk ik wie ben ik om dat of dat te bepalen maar dat werkt in mijn werk bij volwassenen maar niet bij een peuter van 3. Want het houdt namelijk maar niet op. Het is soort van zeuren om het zeuren en juist kijken hoe ver ze kan gaan. Dus ik moet veel eerder mijn eigen antwoord bepalen en daar aan vasthouden - dat is even gezeik maar beter dan gillend gek in de gordijnen te komen hangen.



Met lasse is het ook goed gekomen en daar hou ik me maar aan vast :pray:



Heowel ze nu wel veel meer ruzie kunnen maken om de stomste dingen - ook lief spelen hoor maar oh wat kunnen ze elkaar in de weg zitten :roll:

ladies nooit meer gekeken naar de reacties hier sorry :oops:



Stijn is superlief voor Mees Rhi, maar van papa wil hij niets hebben en mama moet alles doen en op zijn manier natuurlijk pffff om moe van te worden. verschonen is ook zo vermoeiend echt in de houdgreep en slapen met gemak pas om 22 uur en dan met 2 verhaaltjes en fles melk en laat het nou niet anders zijn, want dan breekt de hel los…maar ook hier is het wel heerlijk als hij dan weer die kleine armpjes om me heen slaat en me suf knuffelt of lekker tegen me aan komt hangen.



maar hebben jullie peuter pubers ook dat ze alleen mamaaaaa willen???



sterkte we komen er wel :wink:

Mijn eigen topic maar weer eens opgezocht. Ik kan zo’n gedoe met nena hebben momenteel. Niks kan makkelijk, alles lijkt ingewikkeld - als ik A zegt, zegt zij B. Om vervolgens alsnog A te zeggen als jij denkt dan maar B.



Hoe kan ik het ochtend aankleed en eet gebeuren zo lang mogelijk laten duren om vooral maar niet te veel tehelpen met opschieten zodat iedereen de deur uit kan.



Nena na het eten ga jij in bad (ik doe haar meestal twee maal per week uitgebreid in badje)

Nee, ik wil niet.

Ja wel, dadelijk even lekker in bad.

Neen ik wil niet.

Ik ben niet fit, ik ben meerendeel van het weekend alleen met de kids. Dus denk nou ok, dan wassen we je straks en dan doen we het morgen (zijn we ook samen en hoef ik me minder op te splitsen)

Dus ik wil net haar tanden poetsen en haar wat opfrissen. IK WIL IN BAAAAAAAD.



Ik zit het hele weekend al niet lekker in me vel, moet ongi worden en sta er grotendeels alleen voor en ik zal ongetwijfeld van alles verkeerd doen maar als ik dan Lasse zie (wat ooit ook niet makkeljik was) dan is het allemaal zoveel makkelijker (hij heeft ook zijn buien en jongetjes van 5 1/2 hebben ook stevige grenzen nodig) maar dat gedoe van zo’n drie jarig e die uit alles het maximale wil halen op strijdgebied



:roll: :roll:



Zo dat moest ik even kwijt,.

Oja, ik kan ook meekletsen hoor.

Ik dacht dat ik het ergste wel had gehad, maaaar neeeee… er komt vast nog meer. Ik krijg bijna niks meer voor elkaar. Hij wil niet uit bed, doe ik de deur dicht hoor ik hem: “Uit!” Kom weer binnen: “Nee mama, weg!” Whaaaaaah en zo duurt het wel een kwartier voordat ik hem uit bed heb. Maar ik weiger de strijd met hem aan te gaan.

Hij wil de wc 3 keer doortrekken, zijn pot moet tegen de muur aanstaan. Eerst moet de rechtersok aan, dan de linker. Pfffff… en als je dan niet doet wat hij wil krijg je een driftbui op de koop toe.



Maar het doet me goed hoor dames, goed om te lezen dat ik niet de enige ben :mrgreen: !