:evil: :evil: :twisted: :twisted: :evil: :evil:
sta net bij de winkel, wil ik pinnen: saldo ontroereikend…
snap er niets van. gister nog gekeken en er stond nog een hoop geld op (logisch, alle rekeningen moeten nog afgeschreven worden) dus bij thuiskomst meteen mijn saldo gecheckt.
Wat blijkt? de hele rekening is leeggehaald vanuit een braziliaanse bank!!
kan dar zooo kwaad om worden! weg geld (voor dit moment) en natuurlijk maandag pas de bank bereikbaar…
wel meteen de pas geblokkeerd, maar ja, daar heb ik nu niets aan…
baal echt zo enorm!!!
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Daar kan je idd FLINK pissed van worden!
Succes :hug:
en dat is dan nog zwak uitgedrukt… :silenced:
:hug: :hug:
lekker piep… dan… krijg je het geld dan wel terug??
Jeetje, weet je ook hoe het komt? Ik bedoel, gegevens gekopieërd ofzo?
Balen zeg, maar het komt wel goed als je de bank benadert? Want het is wel aantoonbaar lijkt me dat jij hier geen opdracht toe hebt gegeven…
Het geld komt terug, heb het laatst ook gehad, na veel stress wn een maand later, eindelijk mijn centen terug. Het was een behoorlujk bedrag. de bank gaf aan dat ik beter mijn pincode moest afschermen
Hoe kan een Brazilliaanse bank geld van je rekening afschrijven?
@konijn wrote:
Het geld komt terug, heb het laatst ook gehad, na veel stress wn een maand later, eindelijk mijn centen terug. Het was een behoorlujk bedrag. de bank gaf aan dat ik beter mijn pincode moest afschermen
nee andere mensen moeten van je geld afblijven!!!
knipoogje wat een rotstreek, hoop dat het niet te lang duurt voor je je geld terug hebt.
@lonneke1980 wrote:
@konijn wrote:Het geld komt terug, heb het laatst ook gehad, na veel stress wn een maand later, eindelijk mijn centen terug. Het was een behoorlujk bedrag. de bank gaf aan dat ik beter mijn pincode moest afschermen
knipoogje wat een rotstreek, hoop dat het niet te lang duurt voor je je geld terug hebt.
Natuurlijk moeten andere mensen van je geld afblijven maar je hebt ook zélf een verantwoording om je pincode af te schermen.
Knipoogje1983: :hug: hoop dat het snel goed komt
jeetje heftig hopelijk is er ergens een potje met geld :hug:
als je vandaag of gister nog ergens gepint heb kunnen ze zien dat jij het zelf niet was
ERG dat er zulke mensen bestaan :twisted:
vandaar dat het nieuwe pinnen er ook is
@~Melanie~ wrote:
@lonneke1980 wrote:@konijn wrote:Het geld komt terug, heb het laatst ook gehad, na veel stress wn een maand later, eindelijk mijn centen terug. Het was een behoorlujk bedrag. de bank gaf aan dat ik beter mijn pincode moest afschermen
Natuurlijk moeten andere mensen van je geld afblijven maar je hebt ook zélf een verantwoording om je pincode af te schermen.
Knipoogje1983: :hug: hoop dat het snel goed komt
skimmen kan je niks aan doen dan hebben ze een pinautomaat in een winkel bewerkt en dan hebben ze alles om je pas na te maken!
Maar nog niet je pincode, die kijken ze dus af en in combinatie met hetgeen wat ze hebben gekopieerd van je pas, halen ze je rekening leeg…
Dat is dus niet waar. Men kan een cameraatje of een bepaalde strip in de pinautomaat plaatsen waardoor men je gegevens kan lezen. Dat is bij mij ook gebeurd.Gelukkig zag mijn man snel dat er geld van mijn rekening was afgeschreven en heeft hij de bank gebeld. Je kunt er niet altijd niet altijd wat aan doen. Zo´n stripje of cameraatje schijnt snel geplaatst te zijn. Ik kreeg overigens wel alles van de bank terug.
tja, beter mijn pincode afschermen? geen idee hoe ik dat zou moeten doen… :think: ik kijk altijd tig keer om me heen of er niemand in mijn buurt staat, en scherm het behoorlijk goed af, dus tja, denk toch echt niet dat ik nalatig geweest ben…
Zo wat schrikken zeg en een hoop stress. Hopelijk krijg je alles terug.
Misschien twee verschillende rekeningen nemen. We hebben bijv een gezamelijke rek van waar alle rek per internet betaald worden maar daar is geen pasje van. Dus ik waan me met onze hoofdrek wat dat betreft wat veiliger.
We hebben beide een persoonlijke rek met wat maandelijks geld voor ons beide erop - dus dan valt de schade wel mee als ons zoiets overkomt.
Het heeft niks te maken met je pincode afschermen
Maar met je strip die in de automaat gaat.
En dat kan je niet behoeden voor skimmers.
twee weken geleden ook bij mij voorgekomen,
Ik scherm altijd me code af Maar heb gepint bij een GWK in Rotterdam stad,
Op een zondag wou ik via internet iets bestellen en betalen toen had ik ineens geen saldo meer,
En zag ik op internetbankieren ineens dat er 2 x bedragen uit Canada van me rekening waren afgehaald.
De bank was er al een dag eerder achter gekomen zonder bij op de hoogte er van te houden en had me pas geblokkeerd omdat het een bekend adres was die het geld eraf had gejat.
De bank is verantwoordelijk voor het geld en ik moest de volgende dag formulieren invullen en de bank deed aangifte,
3 dagen geleden stond het geld dat eraf gejat was er weer op.
Ben er nog zo pissig over want dat was al ons etensgeld en geld voor rekeningen! En dan moet je effe 2 weken op een houtje bijten… Vreselijk!!!
Nu wordt het wellus, nietus. Iedereen moet van andermans spullen blijven, maar dat gebeurd in deze tijd niet meer.
Het is op een andere bank uitgelegd dat je welde code moet hebben, helaas ,zijn de skimmers zo slim dat ze aan de hand ook de pimcode kunnen zien. Tegenwoordig houdt ik mijn portemenee boven mijnpin als ik de code toets, dan kynnen ze niet zien waar mijn vingers heengaan, of tussendlor je vinger svhijn op een ander cijfer doen,
Maar het giga balen en dat is nog mild uitgedrhkt
Jeetje knipoogje :shock:
Daar zou ik ook pisnijdig om worden zeg :evil: :evil: :evil:
Bah, stelletje …:silenced:…
Ik hoop voor je dat alles snel weer opgelost is :-*
Wat ontzettend vervelend, zacht uitgedrukt :wall: :wall:
Mijn ouders hebben het met hun creditcard gehad in een chique hotel. Daar is alles ook teruggestort, dus hopelijk bij jou ook :-*