Grrr stomme kat

Ik kreeg gister een wipstoeltje van een vriendin van mij. Zit mijn kat er tegen aan te sproeien :evil: :evil: :evil:

morgen maar feli way spray halen. (het ging zoo goed, de box heeft hij ook al een keer gehad)

vreselijk he!! en die lucht :sick: , bij mij al eeen keer ind e buggy, maxi cosi en boxkleed :wall:

Ja, volgens mij heeft hij ook al een x tegen de gorijn gesproeid , moet ik nog maar es wassen :evil: :sick:

pff kan me indenken dat je behoorlijk boos bent. zo uje niet voor de komende periode een feliway stekker insteken? want als de kleine er straks is is dat misschien nog meer reden om te gaan sproeien.

KLopt die hadden we ook hoor, maar die zijn op :oops: moeten weer nieuwe in. Denk ook dat het jaloezie is.



Als hij maar straks niet tegen de kleine aan sproeit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Verschrikkelijk, niks minder dan sproeiende of pissende katten in huis!! :sick:

@Karin1981 wrote:

KLopt die hadden we ook hoor, maar die zijn op :oops: moeten weer nieuwe in. Denk ook dat het jaloezie is.



Als hij maar straks niet tegen de kleine aan sproeit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




ik gebruik die nu voor het eerst, omdat indy nogal snel bang is en nu met de babykamer maken en dus ook vreemden over de vloer ze echt stressig is. hij gaat nu al vier weken mee en er komt nu telkens een nieuwe tot de kleine er is en de meeste visite is geweest. het gaat nu hier goed en dat willen we zo houden. indy sproeit niet gelukkig, maar volgens mij doen enkel de katers dat of niet?

oh das minder ja maar goed in de gaten houden als de kleine er is



ik heb een poes en die vind het leuk om het behang af te krabben om haar terretorium af te bakenen!! :wall:



succes ermee!!

Is het niet een idee om je kat dan te laten castreren? Wij hebben dit uit voorzorg meteen laten doen toen onze kat een maand of 9 was. Al dat gesproei en gepis overal tegenaan… :silenced: En bovendien wordt je kat dan ook minder agressief, meer huiselijk en knuffeliger en hij loopt minder snel weg.

Hij is gecastreerd :wink:

En hij sproeit en piest nog steeds? Ik dacht dat ze dat dan niet meer deden? Onze kat heeft het nog nooit gedaan, van tevoren niet en na de castratie ook niet… :think:

Gatver! En het is ook zo’n lucht die blijft hangen. Wassen met groene zeep neutraliseerd iig de lucht. Met gewone schoonmaakproducten maak je de lucht van ammoniak alleen maar erger.



Wij hebben ook ooit een kater gehad die bleef sproeien en piezen. Die bleek ook jaloers te zijn en daardoor stress en depressiviteit (hoe verzin je het) tekrijgen. Die heeft toen een hormoonkuur van de dierenarts gekregen en daardoor hield ie ermee op.



Als hij op vaste plekken sproeit en piest, kan je daar aluminiumfoolie neerleggen of met peper strooien. Dat laatste lijkt mij natuurlijk niet lekker op alle plekken :wink:.

Nou heeft het nooit gedaan. Sinds een aantal maanden geleden begon het, het bleek sulfiet te zijn (blaasgruis) ging weer een tijdje goed, ander voer enzo. Nu begint hij weer.

Heb je standaard ander voer of tijdelijk? Ik zit nu met onze kat nl standaard op ander (en verrotte duur!) voer want anders pist ze het hele huis ook onder door blaasgruis.

Meid, bij ons heeft de wipper in de slaapkamer gestaan totdat Noortje geboren werd. Over de box aluminium leggen en ballonnen erin doen.

Naar het schijnt werken mottenballen ook goed, ze kunnen slecht tegen de geur. :thumbup:

probeer feliway voor in het stopcontact ipv de spray, de spray werkt wel tegen sproeigedrag, nou ja, dan doen ze t daarna een tijdje niet meer, maar degene voor in het stopcontact geeft een geur af waardoor hij geen stress meer heeft, en werkt ook tegen nieuwe dingen in huis, meubels of mensen, maar ook een verhuizing of andere veranderingen wat stress opleverd… succes

Maar als je kat blaasontsteking heeft, dan zal hij in huis blijven plassen. Daar kan hij op zich dan niet zo veel aan doen, dan plassen ze overal. Dat heeft niks met sproeien en territorium afbakenen te maken. Dan kun je er beter mee naar de dierenarts voor een of ander kuurtje.

@Fryskefaam wrote:

Heb je standaard ander voer of tijdelijk? Ik zit nu met onze kat nl standaard op ander (en verrotte duur!) voer want anders pist ze het hele huis ook onder door blaasgruis.




Het is nu standaard, (ik heb nogal een eigenwijs katje met eten betreft, hij heeft nu royal canin speciaal voor blaasgruis.

Femmieke,

In de box liggen al tijden ballonnen, hij heeft er 1x tegen aangesproeid (gelukkig niet in)



wipstoeltje maar idd boven neer zetten

Stoute kat :sick: maar volgens mij is er niet heel veel aan te doen… tenminste niet iets wat supergoed werkt ofzo… maar da’s mijn ervaring

Hmm misschien toch maar urine proberen op te vangen en weer naar de DA gaan. :think: