Grrr schema's

Hallo hier even een vraagje wat betreft flessenvoeding…

Sinds 2 weken ben ik overgestapt van bv naar kv. Dit ging hardstikke goed. Nuwillen we proberen een schema in te bouwen, maar dat valt niet mee! Jeremy is is nu 5 weken oud en weegt 4200 gram. Nu geef ik hem 135 (120+4) per fles en eigenlijk zou hij volgens het pak al 5x 165 mogen, maar zo snel wilde ik niet opbouwen… Hoeft ook niet volgens het CB. Nu is het zo dat Jeremy de ene dag lekker gaat op 5 voedingen (hij komt dan nog wel 's nachts dus eigenlijk 6 voedingen) en de andere dag wil hij ineens 7 voedingen :shock: Gisteren was weer zo’n rare dag: 0730 135

1130 135

1430 135

1900 135

2300 95 ( :shock: )

0200 115

0500 105

0900 135

Natuurlijk willen ook wij eens van de nachtvoeding af, maar goed dat zullen we voorlopig niet redden … Wat vinden jullie hiervan en hoe hebben jullie een schema ingebouwd, ook nog een vraag hoe jullie de voedingen hebben opgebouwd naar die 165 . Hoe snel?? Ik merk wel telkens wanneer ik er 10cc bij doe (ben 2 weken geleden begonnen met 90+3 en zit dus nu op 120+4) krijgt Jeremy last van krampjes. Is meestal 1 dag en daarna gaat het weer…

Nou heel verhaal maar hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Het CB zegt trouwens dat dit zo prima is en dat ik dit nog wel 2 weken vol kan houden voordat ik weer opbouw, maar wil ook graag jullie meningen horen…

Gr Eva

Hoi Eva,

Je schema ziet er niet slecht uit hoor voor een baby van 5 weekjes oud. Denk dat je echt niet zo star moet zijn met een schema volgens richtlijn.

Joh Nisan, die ukjes zijn vaak nog zo onregelmatig. 't Kan best nog een poosje duren voordat er een ritme inkomt. Nikkie is nu 12 weken en het begint nu een klein beetje te komen. En dan denk ik het ritme te snappen, doet ze het ineens weer heel anders! Het blijft leuk, kinderen! :mrgreen:

En wat er op zo’n pak staat…daar trek ik me dus niets van aan. Ieder kindje is weer anders! Als Jeremy tevreden is en hij heeft goede plasluiers, dan is het prima.

Hou je er ook rekening mee dat er regeldagen zijn? Dan komen ze ineens wat vaker.

En als Jeremy krampjes krijgt als je opbouwt, dan zou dat voor mij een teken zijn dat hij daar dus nog niet aan toe is. Waarom zou je al naar die 165 willen als hij dat dus nog nirt weg krijgt.

Succes ermee.

Schema??? Met 5 weken… ??? Zoals al gezegd, als je denkt dat je een schema hebt dan wil je kind weer wat anders. Beste werkte nog om dat hele schema idee uit je hoofd te zetten en “go with the flow” Verder, het CB zegt… :naughty: :hand: Het CB zegt wel meer. Kijk naar je kind en volg je gevoel. En stel hier vragen… :mrgreen:

Succes.

Bedankt voor de antwoorden…

Idd ik trek me niet al te veel aan van het CB, en natuurlijk probeer ik mijn gevoel te volgen, alleen das nu juist moeilijk omdat ik merk dat ik vaak toch onzeker ben… (laten we het op hormonsters houden :oops: )

Wbt de krampjes met opvoeren… ook dat ik moeilijk, Jeremy laat nooit zelf de fles los zeg maar. Ik heb het idee dat wanneer ik er 300 in doe, hij dit ook opdrinkt :think: (Doe ik niet natuurlijk…) en ik merk dat hij gewoon niet tevreden na de fles, toen ben ik op gaan bouwen en had ik een aantal dagen een tevreden ventje… Nu denk ik idd aan regeldagen, dat hij zelf even moet zoeken naar de juiste hoeveelheid. Ik hou me op zulke dagen dus ook niet aan een schema, maar probeer wel meer dan twee uur ertussen te laten. Nu de laatste twee dagen gaan voortreffelijk mag ik wel zeggen… (niet te vroeg juichen…)

Hij zit nu op 145 per x en komt netjes om de 4 uur, snachts ook nog 1x maar dan krijgt hij 100 en is dan ook tevreden en valt dan heerlijk in slaap!!! Dus hoop dat ik voor nu even goed zit qua voeding, en dan zal en strax wel weer een periode komen dat we weer moeten zoeken, maar dat geeft niks. Wanneer ik beter in mijn vel zit, kan ik ook meer relativeren en lukt alles ook weer beter… Dus sorry voor mijn klagen even maar goed hadden ze ook die gebruiksaanwijzing maar bij moeten leveren na de geboorte :? :lol:

Lang leve het forum om mijn ongerustheid even weg te nemen en te lezen dat ik niet de enige ben met onzekerheden :thumbup: