Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik steeds ruzie met mijn laptop :evil: Hij sluit zichzelf steeds ineens af… Ik heb de indruk dat het iets met het intern geheugen te maken heeft omdat het steeds gebeurt als ik een site met veel plaatjes open of mijn eigen foto’s wil bewerken…
Heeft iemand een idee wat het kan zijn en waar ik met dit probleem terrecht kan? Hte is een Packard Bell van 1,5 jaar oud en ik heb geen aanvullende garantie meer
Het kan zijn dat de ventilator niet goed werkt of over verhit is.
Wij hebben dit gehad met de PC, toen hebben we de zijkant erafgeschroefd en was het probleem opgelost.
Kan zijn dat er namelijk vuil/stofjes in zitten.
Het kan ook een virus zijn.
Dat heb ik ook gehad en toen bleek inderdaad dat er zich hele stofnesten bevonden aan de binnenkant.
Even openschroeven en voorzichtog met de stofzuiger en daaroverheen een theedoek even de binnenkant uitzuigen. Voor de moeilijke plekjes kan je een wattenstaafje gebruiken of evt een klein kwastje.
Daarna deed de computer het niet alleen sneller, maar was ook weer een stuk stiller :thumbup:
(nu ik er zo overnadenk, dat kan ik vanmiddag bij mijn eigen laptop ook wel even gaan doen)
Ik heb het ook gehad. Toen bleek mijn processor los te zitten, blijkbaar had ik er teveel mee geschud ofzo :oops:
Hebben ze hem weer vastgeplakt en geschroefd. Zou ik niet zelf proberen… Tenzij je heel goed kunt plakken en schroeven natuurlijk
maya
hoeveel sodimmddr geheugen heeft die laptop?
512 of 1gb?
en wat voor besturingssysteem zit erop?
mijn laptop had namelijk eerst het zelfde probleem
Mogelijk is gewoon je harde schijf vol. Eens goed bekijken wat er allemaal weg kan en een schijfopruiming/defragmentatie doet al wonderen…
Mijn hubbie repareert computers in zijn vrije tijd en die zegt:
- Je laptop scannen met een goede up to date virusscanner.
- Checken of er nog windows updates zijn en die installeren
- Laptop openschroeven en alle stofnesten verwijderen anders krijg
je een hitteprobleem
- En als dit alles niet helpt, zit er nog een ding op. Alles eraf gooien
en compleet opnieuw installeren.
groetjes Judith
@Ron wrote:
Mogelijk is gewoon je harde schijf vol. Eens goed bekijken wat er allemaal weg kan en een schijfopruiming/defragmentatie doet al wonderen…
als je hardeschijf vol zit geeft je pc dat zelf aan,