GRRR Digid

Het klinkt ideaal: een geheime code waarmee je van alles online kunt regelen. Super handig als je iets wilt regelen met de belastingdienst, toch? We willen graag de uren van de kinderopvang aanpassen (lees: omhoog gooien, lees: we willen meer geld :wink: ). Prima, alles ingevuld, ondertekenen met je Digid en verzenden maar!



De eerste keer dat we het wilden aanvragen was dat ontzettend moeilijk. Om één of andere reden lukte het Johan maar niet een Digid aan te vragen, en ze konden ons maar met moeite verder helpen. We kozen een voor ons gemakkelijk wachtwoord en konden de toeslag aanvragen.

Later hadden we het nog een keer nodig, en toen konden we ons niet meer herinneren wat nu de juiste code was :oops: . Na 3 keer foutief inloggen wordt je code een tijdje geblokkeerd :wall:

Ok, nieuwe wachtwoorden aangevraagd, en deze keer goed opgeslagen in één of ander programma op de pda.



Nu hadden we die wachtwoorden dus weer nodig, en we waren zó blij dat we ze goed opgeslagen hadden. ZIJN ZE NIET GOEDGEKEURD! :twisted: Het schijnt dus een verkeerd wachtwoord te zijn :think: Nu kunnen we dus wéér contact opnemen met het digitale loket :evil: Handig hoor…

:twisted: Irritant!

En voor Nederlanders die in Belgie wonen hebben ze geen oplossing bedacht, wij kunnen dus geen DigiD aanvragen. Terwijl het vanaf volgend jaar verplicht is voor oa de belasting :roll:

Ik ga zometeen voor de 3e keer een nieuw DigID aanvragen, vraag me niet wat er telkens fout gaat… maar 3x is scheepsrecht dus hoop toch echt dat het de laatste keer is dat we het aanvragen …



Belastingen… leuker kunnen we het niet maken… moeilijker wel !

ha, hier is t ook nog niet gelukt… :roll:

misschien krijg ik er binnenkort weer zin in… :roll:

Belastingen... leuker kunnen we het niet maken... moeilijker wel !
_________________



Dit is niet is wat de belastingdienst verzonnen heeft....... :wink: dit heeft de overheid gedaan...toevallig dat het bij de belasting nu al gebruikt wordt.... :mrgreen:

Oi ben ik dan de uitzondering? Tot op heden nog geen problemen gehad. :thumbup:

@issie wrote:

Belastingen… leuker kunnen we het niet maken… moeilijker wel !

_________________



Dit is niet is wat de belastingdienst verzonnen heeft....... :wink: dit heeft de overheid gedaan...toevallig dat het bij de belasting nu al gebruikt wordt.... :mrgreen:


Belastingdienst maakt ook deel uit van de overheid :wink: De belastingdienst is samen met de UWV, CWI, IBgroep en SVB in 2003 gestart met DigiD.

Ben webmaster bij een overheidsinstantie en daarmee verantwoordelijk voor onder meer digitale dienstverlening (waar ook DigiD en IDeal deel uitmaakt) , als je je afvraagt waarom ik dit soort onzinnige details weet :wink:

:doh: :doh: :doh: heb echt een hekel aan de belastingdienst… sinds alles is veranderd qua huur en zorgtoeslag is het 1 dikke teringbende daar… en denken dat ze er iets aan doen… :naughty: :naughty: :naughty: nee vult u de papieren nog maar 1 keer in mevrouw dat is het beste…



met gevolg dat je dat 10 keer kan doen en dan alles plotseling wel ingevoerd word… krijg je alles in 10 voud… :doh: :doh: :doh:



en die digid heb ik ook veel problemen mee gehad… mijn vriend kon niet eens 1 aanvragen omdat we samen 1 mobiele telefoon hebben…en dus mijn digid aan dat nummer gekoppeld stond…

nou moest hij alsnog een mobiel hebben dus gelijk maar gehaald maar toch… :doh:

Johan vulde alles goed in, en er stond doodleuk in beeld dat de gegevens niet klopten… Dat was eerder ook al eens voorgekomen, en één pluspuntje: ze zijn tot 's avonds laat telefonisch te bereiken. Hij heeft dus net gebeld en moet het over 5 dagen nog eens proberen… :roll:



Normaal ben ik wel erg vóór digitaal, maar laat het dan wel werken zoals het hoort!