Onze oudste is hard toe aan een grotere fiets. Ik ben nu op mp aan het kijken, maar vind het lastig om te bepalen wat nu een goede maat voor haar zou zijn.
Ze is nu 1.20 lang. Ze fietst nu nog op haar veel te kleine 16 inch fietsje rond. Is 20 inch nu de beste volgende stap, of toch een 18/22/24 inch?? Waar rijden jullie kinderen, van ongeveer dezelfde lengte, op?
wij zijn gaan passen bij de fietsenmaker… en hebben er toen 1 via MP gekocht .
als ik naar mn dochter kijk denk ik 2oinch, maar t beste is toch passen, het frame kan ook net wat verschillen waardoor 22 bijv wel al kan.
Het ligt ook aan hoe je haar hebt leren opstappen.
Onze dochter kan niet steppend opstappen en moet eerst op het zadel kunnen zitten om te starten. E.va is nu 6,5 en 128 cm en heeft net een 22 inch fiets gekregen.
Misschien mag ze de fiets van een klasgenootje/vriendinnetje even uitproberen ? Dat is de beste manier om erachter te komen.
Rhodé heeft ook een nieuwe fiets nodig.
Wij gaan vanmiddag even naar de fietsenwinkel om te ‘passen’
En daarna ga ik lekker shoppen op marktplaats.
Heb je een PB gestuurd
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Maar wat ik me afvraag, waarom niet wachten tot het voorjaar met een nieuwe fiets? Dan zijn ze ook nog wat gegroeid en is de keuze misschien wat makkelijker?
@mamaMarije wrote:
wij zijn gaan passen bij de fietsenmaker… en hebben er toen 1 via MP gekocht .
Dat stelde manlief ook al voor. Maar ik vind dat ergens ook wel een beetje brutaal. Die fietsenmaker steekt er tijd in en ik weet bij voorbaat al dat ik niet bij hem ga kopen. Dus ja…liever niet.
Ninanien, we hebben haar nu een grotere fiets beloofd. Nou ja, beloofd…omgekocht is misschien een beter woord. :mrgreen: En haar huidgie fiets is echt veel te klein. In’t voorjaar is ze nog eens een paar cm langer. Dan kan ze 'm als loopfiets gebruiken, denk ik
@Karin2 wrote:
Misschien mag ze de fiets van een klasgenootje/vriendinnetje even uitproberen ? Dat is de beste manier om erachter te komen.
Dat stond ik vanmiddag op het schoolplein ook te bedenken. Morgen maar eens vragen aan een klasgenootje.
Bedankt voor jullie reacties!
Mijn meisje is ook 1.22cm lang en rijd ook op een (te kleine) 16 inch fietsje rond. Ik heb vanmorgen net het zadel op de hoogste stand gezet, maar dan is ie nog te klein.
Aangezien de winter er aankomt en ik niet verwacht dat ze dan veel zal fietsen wacht ik tot het voorjaar om een nieuwe te kopen. Ze is dan ws weer iets gegroeid en ik hoop dat ik dan een 24 inch kan kopen…dan kan ze op die echt even een tijdje meegroeien.
Een paar maandjes geleden heeft ze al op een 24 inch fietsje gezeten en het scheelde maar 1 tot 1.5 cm dat ze niet bij de grond kon komen met het zadel op de laagste stand…dus ws gaat het in het voorjaar wel lukken.