groter schoenmaat na zwangerschap?

Kan het kloppen dat je voeten groter zijn geworden (of nog iets opgezwollen) na de zwangerschap? :think: :think:



Ben inmiddels 3 maanden geleden bevallen van een ontzettend lief meissie :inlove: :inlove: . Ben ruim 20 kilo aangekomen. Vrij snel na de bevalling vlogen de kilo’s eraf (geef BV). Borsten zijn nog wel groot, logisch. Buikje heb ik ook nog. Maar voor de rest ben ik toch wel geslonken (ringen passen weer).



Nu wil ik schoenen kopen maar blijk dat ik nu geen 39 meer pas, zelfs geen 39,5 maar 40!! :shock:



Kan het kloppen dat er nog vocht in mij voeten zit, of dat ze inderdaad nu gewoon groter (of dikker) zijn geworden??

Ja hoor, dat kan.

Hoef je je niet druk om te maken, is eigenlijk heel normaal :wink:



Groetjes,

Heleen

ja heb ik ook.

en afgelopen jaar zijn ze zelfs nog een maat gegroeid :wall:

Yep :frowning:

Had al een maat 40 maar daar kom ik nu niet meer in…

Ik ben bij de eerste zwangerschap van maat 40 naar 41 gegaan…





Nu heb ik laatst een poging gedaan tot schoenen kopen en paste niet in maat 42!!! :shock: Ik gooi het nu op vochtvoeten en hoop na de tijd wel weer in 41 te kunnen…(das groot zat hahaha)

He,toch jammer dat ik dat niet gehad heb zeg…ik heb maar maat 34,35 van schoenen…dus kon een maatje groter wel gebruiken…

Ik ben nu na 2 zwangerschappen van 37 naar 38 gegaan

Ik ook van maat 38 naar maat 39 kan al mijn “oude” schoenen niet meer aan, erg jammer… (maar wel weer een reden om lekker te shoppen :wink: )

Huh watttttttttttttttttttttttttttttttt?!?!?!?!?!?!

Dat zal toch niet waar zijn? Had nog nooit iemand hier over gehoord, hoop maar dat het mij niet treft :pray: :pray: :pray:

(heb nu maat 41/42, als dat groter wordt krijg ik echt een probleem met schoenen kopen :wall: )

toen ik zwanger was, had ik wel vochtklompen :think: …



ik pas nu gewoon mijn schoenen weer hoor…dus netjes weer terug gegaan naar 37

gelukkig heb ik dat niet gehad… ik heb al maat 44 :shock:

Gelukkig Klavertje!



Helaas hier wel…



Voorheen had ik 39/40…tijdens de zwangerschappen 41 en nu zit ik vast op 40/41…wisselt per schoen…

Ach…40 is al lastig (zeker als je zelf helemaal niet supergroot bent)…die ene maat erbij maakt dan ook niet meer uit…

nou weet ik dus ook waarom ik ineen keer moeilijk kan slagen voor schoenen had ook al het idee dat ik ineen keer een maat groter heb had maat 39/40 na de andere 2 zwangerschappen ook nog maar na de 3de kom ik nergens meer in :?

Ja je voeten en ook je handen kunnen groter worden in een zwangerschap. Dit heb ik ergens gelezen. Niet alleen dikker, maar dus ook groter. Ze weten nog niet waardoor het komt, maar het kan dus wel.

Ik had een maat 37 en nu een maat 39 :roll:

Mijn voeten zijn een maatje groter geworden, maar ook breder.

Had ik ook. Nu anderhalf jaar verder pas ik gewoon weer in 39.



x

Ik dacht dus dat je voeten tijdelijker breder zouden zijn door vocht vasthouden, maar dat ze dus daadwerkelijk ook langer kunnen worden. En dat ook kunnen blijven, waaaaaaaaaah! :shock:

Ik vond gisteren al dat m’n schoenen zo krap in de lengte zaten… Als dit echt zo is, dan baal ik daar wel van, want ik vind het altijd erg lastig om goedzittende schoenen te vinden. :frowning:

Ik heb het ook, 39/40 voor de zwangerschap en nu 40/41.

Het komt door het volgende: (mijn buuf is podotherapeut,dus zo weet ik het :slight_smile: ) doordat alle spieren en banden slapper worden tijdens zwangerschap, en dus ook die in je voeten, zak je door het extra gewicht wat op je voeten komt te staan ineens vaak wat in. En dat gaat dus in de lengte en/of in de breedte zitten. Vaak krijgen vrouwen ook platvoeten door zwangerschap schijnt! Ze had het me al verteld in de zwangerschap dat het kon gebeuren, en ik had ook zoiets van ‘he?!’ Maar ze had wel gelijk dus! Platvoeten heb ik niet gekregen, maar ze zijn wel langer helaas :roll:

@peter&caren wrote:

Ik heb het ook, 39/40 voor de zwangerschap en nu 40/41.

Het komt door het volgende: (mijn buuf is podotherapeut,dus zo weet ik het :slight_smile: ) doordat alle spieren en banden slapper worden tijdens zwangerschap, en dus ook die in je voeten, zak je door het extra gewicht wat op je voeten komt te staan ineens vaak wat in. En dat gaat dus in de lengte en/of in de breedte zitten. Vaak krijgen vrouwen ook platvoeten door zwangerschap schijnt! Ze had het me al verteld in de zwangerschap dat het kon gebeuren, en ik had ook zoiets van ‘he?!’ Maar ze had wel gelijk dus! Platvoeten heb ik niet gekregen, maar ze zijn wel langer helaas :roll:




klopt helemaal! hier ook een grotere voet… sommige schoenen pas ik nog wel, maar andere absoluut niet, vooral de wat smallere schoenen zitten niet lekker meer… jammer!