GROTE oven !

Ik ben op zoek naar een grote oven.

Beetje formaat waar je een kalkoen zo in kan schuiven :wink:



Of waar 6 pizza’s tegelijk in kunnen, meerdere ovenschotels enz.



ik heb nu een combimagnetron met allerlei functies maar ik zoek echt alleen een oven/grill



Wie heeft er ervaring met bepaalde merken ?

6 pizza’s tegelijk :think: die worden toch niet allemaal tegelijk opgegeten?



Ben benieuwd, maar denk dat je dan echt een mega-grootkeuken oven moet aanschaffen…

We zijn nu met 5 dus dan is het soms echt een gehannes als we pizza eten :?

Wij hebben een 6-pits Boretti gasfornuis. (1 meter breed)

Met daarin een oven met 2 rekjes en 2 bakplaten. Dus theoretisch kunnen er wel 8 pizza’s tegelijk in. :mrgreen:

Heerlijk die ruimte!



Maar ik denk dat je een oven van dergelijk grootte niet snel ‘los’ zult vinden. Alleen in een breed gasfornuis zeg maar.



Overigens je wordt straks natuurlijk een gezin van 6 personen, wat best groot is. Dan is het toch echt niet gek als je 2 ‘losse’ ovens zou hebben. (maar je moet ze wel kwijt kunnen in je keuken natuurlijk) Want zelfs een ovenschotel zoals bijvoorbeeld lasagne kan je voor 6 personen niet kwijt in 1 ovenschaal. Dan moet je al 2 ovenschalen maken.

Wij eten hier ook met 7…en lasagne in 1 grote schaal gaat echt wel.



Pizza eten we ook af en toe, en met 2 tegelijk kan iedereen al eten, en dan ondertussen de volgende erin…



We hebben ook maar een ‘gewoon’ 4 pits inductiekookplaat…en het lukt toch elke avond om voor 7 persoontjes eten te maken, en over te houden…



Tuurlijk zou ik ook liever een grote oven hebben (ook omdat ik als hobby probeer taarten/cupcakes te bakken en decoreren) maar voor een grotere/bredere oven zouden we echt de hele keuken moeten verbouwen, en dat is helaas geen optie.



En een aparte combimagentron erbij? Zou dat geen oplossing zijn?

Ik wil graag samen aan tafel zitten, dus niet 2 om 2 , liefst tegelijk . Met ‘normaal’ eten gaat dat wel maar idd de ovenschotels/pizza’s ed niet…



we hebben nu een keramische kookplaat in een kookeiland met grote lades eronder.

Dus het idee van een gasfornuis met oven erin is ook wel een optie :think:

Dan halen we gewoon die lades weg.



Ik ga eens even googelen. :mrgreen:

Hier zijn we ook met 6 en onze oudsten kunnen al wel een hele pizza alleen op. Dus meestal hebben wij 5 pizza’s nodig. 1 halveren we dan en dan doen we 2 lagen in onze oven, boven elkaar… op elke laag 2,5 e pizza. We hebben een Smeg 6 pits fornuis met een oven van 90 cm… en draaispit (heeerlijk, kunnen 3 hele haantjes aan…)



Ik heb ook een apparaten wand met een combi-oven en als we dus echt veel hebben, tapas maken voor de hele familie op verjaardagen, dan gaan beide ovens aan… superfijn!

Hier ook 2 ‘ovens’ boven elkaar. De onderste is hete lucht en grill de bovenste is hete lucht met magnetron. Onderin kunnen 4 pizza’s en bovenin 2 dus daar zou je het mee redden zonder een totale keukenverbouwing lijkt me?

Moet eerlijk zeggen dat apart juist voordelen heeft. Stel we eten lasagne (en dan hebben we dus niet eens een groot gezin :wink: ) en de oven is in gebruik dan kan ik altijd nog iets in de magnetron doen of apart stokbrood klaarmaken op een andere temperatuur. :thumbup: 1 heel grote oven betekend 1 temperatuur en ook soms onnodig een hele grote oven opwarmen.

Wij hebben een 90 cm oven met diverse functies (hete lucht, gril etc.).



In de hete lucht oven kan je makkelijke meerder lagen boven elkaar gebruiken, dus als je meer roosters hebt (wj hebben er maar 1) dan kan je dus 2 of 3 lagen creeren om meerdere pizza’s te bakken.

Zo’extra rooster zit er niet altijd standaard bij, dus het is wel handig om na te gaan of je dat extra kan kopen.



Wat betreft merk. Ik weet niet eens welk merk wij hebben. Ik denk dat dat van je budget afhangt.

Ik moet wel een beetje lachen om wat ik hier lees hoor, met zes pers niet uit 1 ovenschaal kunnen eten enzo :mrgreen:

Ik heb hier echt grote eters (oudsten eten gewoon een hele pizza) maar met een grote ovenschaal gaat dat goed. In mijn gewone oven kan ik ook prima twee ovenschalen kwijt, vier pizza’s tegelijk. De onderste twee duren dan iets langer, maar wij eten dan gewoon met zn allen van de eerste twee pizza’s, tegen de tijd dat die op zijn, zijn de volgende klaar.

Dat zal dan ook aan de maat van je ovenschaal liggen? Ik heb bewust 2 kleinere die naast elkaar in mijn kleine oven kunnen… van die glazen. Ik verdeel mijn lasagne dus ook over 2.



Maar in mijn kleine oven (inbouw) kunnen echt no way meer dan 2 pizza’s en dan nog over elkaar. Dus kan me indenken dat je dat soms irri vind.

Overigens deden wij ook altijd gewoon 2 bakken, die in allemaal parten op en een serveerschaal, met zijn allen ervan eten en dan zaten de volgende 2 er al in… denk wel dat dit goedkoper is dan een grotere oven :mrgreen:



Het is ook afhankelijk van hoeveel je doet met een oven. Ik doe er heel veel mee, we eten graag ovenschotels en stoofpotten. Ik doe dus ook mijn stoofvlees in een aardewerken schotel met deksel op 100 graden en bak veel. Dus ik vind het echt mega fijn om met een groot gezin zoveel ovenruimte te hebben.

Mijn schoonzus heeft een magnetron en een losse oven… en die doet er weinig mee. Dan kan ik me wel indenken dat het volstaat.

Houd je er ook rekening mee dat je voor een gasfornuis ook een gasleiding nodig hebt. Ik weet niet of je die nu hebt omdat je nu keramisch hebt. Dat kan nog een hele aanpassing worden dan. Ik zou gewoon eens informeren bij degene die de keuken geplaatst heeft wat de mogelijkheden zijn. Volgens mij zijn er genoeg.

@Lune wrote:

Ik moet wel een beetje lachen om wat ik hier lees hoor, met zes pers niet uit 1 ovenschaal kunnen eten enzo :mrgreen:


ik moet dan juist weer lachen om reacties als dat je toch nooit 6 pizza;s tegelijk eet. Alsof die alle zes voor 1 persoon zijn, of alsof er niet huishoudens zijn waarbij meer mensen aan tafel aanschuiven dan mensen gewend zijn :mrgreen:


verder geen tips. heb een standaard gasfornuis met oven. en daar maak ik een standaard plaatpizza mee die genoeg is voor ons 3. uiteraard.

er ligt ook gas, wel afgedopt ( of hoe noem je dat ? )



Maar de optie van een extra oven/grill is ook wel een idee ja… :think:



Dat is denk ook nog een goedkopere oplossing ook…

@fiep klophout wrote:

@Lune wrote:
Ik moet wel een beetje lachen om wat ik hier lees hoor, met zes pers niet uit 1 ovenschaal kunnen eten enzo :mrgreen:


ik moet dan juist weer lachen om reacties als dat je toch nooit 6 pizza;s tegelijk eet. Alsof die alle zes voor 1 persoon zijn, of alsof er niet huishoudens zijn waarbij meer mensen aan tafel aanschuiven dan mensen gewend zijn :mrgreen:


:think: :eh:

wij hebben een lossen combimagnetron en een losse oven… (sinds deze week) wat een luxe.



realiseer je wel dat ze beiden op een aparte groep moeten, ze hebben beide veel stroom nodig!

Hier een gewone standaard combimagnetron waar 2 pizza’s tegelijk inpassen maar meer ook niet. Dat redden we prima want Justin lust geen pizza en als ik pizza eet met Samira, eet manlief meestal wat anders, hij is ook geen pizza-eter :mrgreen:



We zijn straks met zijn 5-en dus ik denk dat we het hier wel gewoon mee blijven redden.



Maar als je echt een hele grote oven wilt, kom je denk ik al gauw uit op van die horeca dingen toch?

Je hebt ook losse gasfornuizen, 90 cm breed, waar een normale en een kleine oven in zitten. Dan kun je voor kleine dingen 1 van de ovens gebruiken en als je veel dingen hebt, kun je ze alle twee gebruiken.

Ik heb deze bij de hornbach zien staan toen ik mijn keuken ging uitzoeken. Misschien is zoiets een optie.

Koste iets meer dan 1.000 euro