Grote of kleine speelruimte PSZ?

Mijn oudste zoon zit op de peuterspeelzaal, maar hij wordt in augustus 4 jaar. Hij gaat dan naar een andere school dan waar de peuterspeelzaal nu aan vast zit. Dit hebben we na lang nadenken besloten omdat we die andere school leuker en beter voor hem vinden.

Nu wordt onze jongste zoon in juni 2 jaar en gaat dan naar de peuterspeelzaal. Op de school waar mijn oudste na de zomervakantie naartoe gaat, is ook een psz, maar de ruimte daar is veel kleiner en ze hebben daar ook maar een klein buitenspeelplaatsje.

Bij de psz waar mijn oudste nu nog op zit, is ruimer en ook een grotere buitenspeelplaats.

Wat denken jullie, maakt het uit als mijn jongste in een kleinere ruimte gaat spelen of is een grotere ruimte toch beter voor die peutertjes?

Bij alletwee de psz is een maximaal aantal kinderen van 16.

Nou dat zou wel het laatste zijn waar ik me druk over zou maken, de psz hier is ook niet heel groot…best klein ook, maar mijn dochter heeft het er leuk en goed gehad en onze jongste zal het er straks ook heel erg leuk hebben. Denk dat de grote van de ruimte voor die kleintjes echt niet uit maakt hoor, ze zijn zelf ook nog maar klein…dus voor hun zal het zo klein natuulijk niet zijn als hoe jij het ziet :wink:

Als dat het enige verschil is zou ik lekker kiezen voor de psz bij school.

De grote van de speelruimte zou mijn ook niet heel veel uitmaken als er maar wel voldoende ruimte is!

Kun je niet eerst een proef dag draaien?

Anders zou ik zeker voor het gemak gaan als er verder geen verschil tussen de peuterspeelzalen.

ik zou hem naar de ‘kleinere’ laten gaan. daar maakt hij dan vriendjes die waarschijnlijk met hem mee over gaan naar school.