grootte van een basisschool - keuze gemaakt! zie pag 2.

Volgens mij gaat het om je gevoel, hoe je de sfeer op school vindt.

Hier redelijk “grote” school, 3 kleutergroepen.

De directrice van de school kent alle kinderen bij naam, staat elke ochtend bij de deur iedereen welkom te heten. Veel saamhorigheid.



Ik heb liever meerdere groepen met minder aantal leerlingen, dan minder groepen waarbij de klassen volzitten met leerlingen.

Hier ook een hele grote school, met 10 kleuterklassen! De hele school heeft in totaal 30 klassen. Ze hebben nu nog 3 locaties, maar gaan straks bijna allemaal naar de nieuwbouw, die te klein gebouwd is, dus waar nu weer een verdieping op komt.



Ik werk zelf op een kleine school, dus dit is het uiterste. Nigel vindt het prima. Weet niet beter. Natuurlijk ken je niet iedereen bij naam, maar door bouwen, zijn ze wel op de hoogte van de directe klassen waar ze mee te maken hebben. Ik heb er tot op heden helemaal geen moeite mee. Ik zit zelf in de OR en je merkt wel dat het een flinke organisatie is, maar doordat het zo groot is, moet alles wel strak georganiseerd zijn, wat ook wel weer een voordeel is.

Oh joh, zie nu pas dat het een oud topic was. Wat fijn dat de keuze is gemaakt! :thumbup:

Haha oja, ik zal even de titel aanpassen, anders hebben lezers idd niet door dat het al een oud topic is :mrgreen: Vond het wel leuk om toch nog even de uitkomst te melden.



Inderdaad, een school staat of valt met hoe het georganiseerd is, dus er zullen grote en kleine scholen waar het goed loopt en grote en kleine scholen zijn waar het een puinhoop is… en dan nog alles wat ertussen zit :wink: Fijn in elk geval om te lezen dat de kinderen er blijkbaar geen moeite mee hebben.



Pé, nou dat was dus precies waar ik bang voor ben bij de kleinere school: dat daar uiteindelijk de klassen groter worden dan ze zouden willen en waar ze op berekend zijn. Op de grotere school is het aantal ll per klas veel stabieler omdat ze veel beter kunnen verdelen.