Riley heeft een peuterbed, maar hij slaapt een stuk goed… Tot nu ongeveer, om vervolgens er uit te komen elke 2 min hoe vaak je hem ook terug legt…
Ervaringen aub …? Want het word wel vervelend zo… ( vooral als ik zelf al slaap hij ineens voor me neus staat met big Emile.)
geen idee dat is de reden waarom ik nog geen groot bed aandurf met Devano.
Charity heeft dat nooit gehad die is nog nooit zelf uit bed gekomen tot ze dat van mij mocht met 5 jaar.
Heb ook geen ervaring, want hier ligt onze vent nog steeds in een ledikantje!! (die zou namelijk precies hetzelfde doen ;))
Ik denk… hoe moeilijk het ook is… gewoon consequent blijven en hem maar elke keer terug in bed leggen…
Succes!
Is maar net wat jij wil.
Je kan consequent blijven terugleggen.
Zal vast een moment komen, dat hij gewoon blijft liggen.
Wat je ook kan doen is een traphekje plaatsen, zodat hij zelf zijn slaapkamer niet uit kan.
Of aan de binnenkant de deurkruk eruit halen.
Je kan ook lampje in zijn slaapkamer zetten en daar tijdsklok opzetten; is het lampje aan, mag je uit bed, is het uit, in bed oig in je kamer blijven.
Consequent terugleggen. Hebben we hier ook in het begin gehad. Zoonlief zette heel de bovenverdieping op z’n kop als wij beneden waren zonder dat we dat hoorden. Na een paar dagen hebben we de deurklink omhoog gezet zodat hij z’n kamer in ieder geval niet meer afkon.
Wat hier trouwens wel hielp was een bedhekje. Nadat we dat geinstalleerd hadden, bleef hij beter liggen.
Dit is ook de reden waarom de onze nog lekker in zijn ledikant ligt. Zolang hij er niet uitklimt of echt te groot wordt, heb ik weinig reden om hem in een groot bed te leggen. Zeker de middagslaapjes zouden dan niet meer voorkomen vermoed ik, terwijl hij het soms nog wel nodig heeft.
De tip die ik pas las van iemand, was een traphekje in de deuropening, dan kan hij iig zijn kamer niet meer af. Hij ontdekt vast wel een keer dat zijn bed toch het fijnst ligt, in plaats van bijv de grond.
Ik had de deurklink omhoog gedaan. Zo kon ie niet zelf z’n kamer uit. Dan wordt 't een stuk minder interessant om eruit te komen. Nu blijft ie lekker liggen.
Succes!