Groot bed

Ivan ligt sinds vanavond in een stoere grote jongens bed :inlove: en aangezien ik altijd beren op de weg zie heb ik een vraag.

Zijn bed staat met zijn hoofd richting raam hij zou bij de touwtjes van het rolgordijn kunnen ik heb die uit voorzorg maar hoog gehangen zodat hij er niet bij kan maar in principe zou er toch niets kunnen gebeuren :think: als hij er aan gaat hangen dan klettert dat ding toch naar beneden.

Ben bang dat hij zich zelf ophangt ofzo :oops: :think:

o leuk zeg! foto! :inlove:

tja, je kan beter voorbereid zijn, toch?

@Karin1981 wrote:

Ivan ligt sinds vanavond in een stoere grote jongens bed :inlove: en aangezien ik altijd beren op de weg zie heb ik een vraag.

Zijn bed staat met zijn hoofd richting raam hij zou bij de touwtjes van het rolgordijn kunnen ik heb die uit voorzorg maar hoog gehangen zodat hij er niet bij kan maar in principe zou er toch niets kunnen gebeuren :think: als hij er aan gaat hangen dan klettert dat ding toch naar beneden.

Ben bang dat hij zich zelf ophangt ofzo :oops: :think:

Wij hebbe de touwtjes van het rolgordijn doorgeknipt en nog eens hoog om een muziek vlinder gewikkelt…

Ik vind het ook eng hoor :?

als hij er maar niet makkelijk bijkomt :think:

gr mel

Ik heb ze ook hogerop tussen een paar van die latjes van de houten luxaflex gehangen.

Zulke dingen zijn nou echt NOG NOOIT in me opgekomen eigelijk… :shifty:

Ik bedoel… dat rolgordijn hangt in plastic houdertjes, dus stel dat Mies een krukje pakt, stel dat hij zijn hoofd in de lus steekt, stel dat het krukje omvalt en hij hangt…

dan lazert in node vaart het hele rolgordijn naar beneden… dat breekt dan gewoon af hoor…

Ik maak me altijd meer zorgen om potjes creme en babyolie op hoge planken…

van babyolie gaan ze dood, hun longen " vervetten" dan en van creme krijg je een enorme smeerzooi.

En ik word nooit blij van ladekasten… mijn kinderen trekken ze uit en gebruiken ze als ladder.

Maar zo’n touwtje… is echt nog nooit in me opgekomen en gelukkig vinden mijn kinderen het touwtje ook helemaal niet interessant… behalve dan om zelf hun gordijn mee omhoog en omlaag te doen… :wink:

Cell :wink:

Dat dacht ik ook, maar je kan beter alles voorzijn…

hier is dus heel de gordijnrails met plug en schroef naar beneden gekomen…

Vond het touwtje doorknippen wel een goed idee :thumbup:

Toevallig is er pas een klein meisje overleden doordat haar broertje in haar kamer de touwtjes van een rolgordijn ofzoiets toch naar beneden had getrokken en dat meisje erin verstrikt raakte. Die was wel pas anderhalf hoor. maar sinds ik dat verhaal weet, zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

Ik dacht ook nooit na over dat soort dingen en ben niet zo snel bezorgd, maar ik vergeef het mezelf nooit als het wel gebeurt terwijl ik weet dat het kan. Hier hebben we jaloezieen met touwtjes, maar zijn ledikant staat aan de andere kant van de kamer, en als hij een groot bed heeft dan gaan de touwtjes helemaal omhoog, desnoods tegen het plafond aan :mrgreen:

Cell ik snap je wel hoor maar ik ben soms wat overbezorgd :oops: Op zijn kamer staat gelukkig geen zalf ed dat staat allemaal in de badkamer.

Tot nu toe gaat het heel goed en blijft hij keurig in bed liggen

@Karin: vind je niet overbezorgd hoor!

Toen wij ons huis kochten was L. bijna 2. De vorige eigenaren hadden de raambekleding laten hangen, waaronder rolgordijnen op de bovenverdieping. Toen ik op een keer boven bezig was draaide ik me om en zag haar met een van de touwtjes om haar nek staan. Aangezien deze rolgordijnen stevig in het kozijn verankerd zijn, hang ik nu standaard alle touwtjes hoog weg. Moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren :shock:.

Hoe heeft I.van geslapen? :smiley:

Meis als jij beter kunt slapen door het hoog op te hangen gewoon doen! Stoort toch niemand zich aan? :-* Ik heb niets aangepast aan zijn kamertje, kan de touwtjes ook niet hoog ophangen aangezien het een rolgordijn is bij 1 stel kan hij niet bij want daar staat een kastje voor, de andere is dubieus eigenlijk, maar hij heeft nooit interesse getoond.

Alle andere dingen waar ik niet wil dat hij erbij kan zoals creme ed staat op de plank boven de commode. Hij kan hooguit alle luiers uit de kast trekken of zijn kleding uit de commode maar gelukkig (klopt af) heeft hij dat nog nooit gedaan.

Ik ben weer zo mutserig dat ik elke avond voor ik ga slapen even bij hem ga kijken, toedek en even voel of hij nog ademt. Eerder kan ik dan weer niet slapen. :oops:

mijn ouders hebben op de slaapkamers luxaflex, ook op de logeerkamer waar onze kinderen liggen.

Toen de oudste daar in een gewoon bed ging heeft mijn moeder bij de bouwmarkt een dingetje gekocht waar je het touwtje om heen kan wikkelen.

Die zit nu hoog tegen het kozijn aan en als onze jongens daar slapen gaat automatisch het koordje daar met een achtje omheen geslingerd.

In de woonkamer hebben wij zelf sunscreens met een touwtje. Dat leg ik altijd automatisch omhoog in de boekenkast die ernaast staat.

Maar dat is omdat ik het irritant vind dat anders steeds mijn gordijn ‘spontaan’ naar beneden kwam door de kids :wink: .

Zeker niet overbezorgd hoor!!

Dat doorknippen is nog wel een goed idee eigenlijk!

Ik heb ook een paar maanden geleden een verhaal gehoord (familie van mijn zwager) dat het kindje er in verstrikt is geraakt en ook dit kindje heeft het helaas niet mogen overleven.

Dan schrik je wel hoor, als je dat hoort!

Want ik had er daarvoor echt niet bij stil gestaan.

Sinds dat verhaal had ik er ook nog nooit over nagedacht.

maar ik denk je zou het jezelf toch noot vergeven , een gewaarshuwt mens telt voor 2 he …

Cell zeg nooit nooit, je weet nooit wat kinderen zich opeens gaan bedenken.

Mijn ouders hadden ook nooit verwacht dat ik als kind fikkie zou steken op mijn kamertje.

Ik denk voor extra zekerheid ook nog doorknippen en hoog weghangen , meer kan je niet doen :think: