grommmmmmm belastingdienst

waarom vragen jullie mij tot 3 keer toe alles op te sturen van de opvangkosten van 2009???En waarom kan niemand mij daar gewoon even vertellen waaróm ik het nóg een keer moet opsturen, en nóg een keer, of er de vorige keer iets ontbrak of weet ik veel…‘nee mevrouw dat kunnen we niet zien. ik raad u aan gewoon op te sturen waar de belastingdienst om vraagt’…ja en als ik dat een half jaar geleden en 1,5 jaar geleden ook al heb gedaan, dan moet ik dat over een half jaar wéér doen???

ik blijf vaak heel netjes aan de telefoon, maar net lukte me dat even niet :shifty:

:mrgreen: leuker kunnen ze het niet maken :silenced:

ik ben blij dat ik een account heb nu zo’n 6 jaar voor die tijd had ik elke keer mot met ze snap echt niet dat het allemaal zo moeilijk moet (en dat noemen hun makkelijk :roll: )

ons werd om gegevens gevraagd toen onze oudste allang niet meer naar het kdv ging… we ook allang niet meer hadden aangevraagd aan kinderopvangtoeslag etc etc.

En ook DAT wou er niet in bij de belastingdienst… is ons ook tot een keer of 4/5 denk ik verzocht de gegevens over het jaar 2007 te verstrekken… MAAR IK HEB GEEN KIND MEER OP DE OPVANG, DAT WETEN JULLIE NU TOCH WEL!!! :wall:

Dus nog een keer of 2 Fiep en dan is het misschien wel in orde :shifty: .

het is vooral die houding waar ik dan toch echt jeuk van krijg. Dat ze gewoon zogenaamd niks kunnen uitzoeken, ze kunnen niet even nakijken of de gegevens die ik stuurde dan misschien 2 keer neit zijn aangekomen, of dat er iets niet klopte (en ik iets nu dus anders moet doen, toch handig om te weten…), nee, ik moet maar gewoon weer braaf alles opsturen en aannemen dat de belastingdienst er een goede reden voor heeft alles 3 keer op te vragen.

zucht. zucht.

wat irritant he :roll:

Ik heb zoiets gehad met de waterschaps gebeuren… Ik heb tot vier keer toe papierhandel toegestuurd waaruit bleek dat ik in 2002 ofzo niet meer op een bepaald adres woonde. Maar ieder jaar weer (altijd rond vakantiegeld-tijd) kreeg ik aanmaningen en vorig jaar zelfs een deurwaarder aan de deur. Toen was ik het dus echt spuugzat, heb geweigerd alles nog eens op te sturen en gezegd dat ze maar eens moesten gaan zoeken en opeens kreeg ik vier weken later ofzo een brief dat ik idd niks meer verschuldigd was :roll:

Bij ons snapt de belastingdienst niet dat ik al minstens 6 jaar NIET meer werk. Elk jaar staat er toch weer een geschat inkomen van me in de berekening. En ik maar weer netjes doorgeven dat dat toch echt niet meer van toepassing is…

(oh en de verschillende afd. onderling communiceren gelukkig ook helemaal niet).

ahh ja de belastingdienst…

wij kregen vorig jaar ineens een rekening van hier tot tokio op de mat… dat we 3 jaar huursubsidie hadden ontvangen maar geen recht op hadden want we zouden al 4 jaar op een bepaald adres wonen.

op dat adres woonden we dus alleen het laatste jaar en hadden we geen huursubsidie aan gevraagd want daar hadden we geen recht op, maar volgens hen had de gemeente dat zo gezegd dus was het waar.

wij naar de gemeente en toch echt gewoon de juiste gegevens ingezien en meegekregen, maar doorhebben bij de belasting… dat willen ze niet…

Volgens mij moet je daar ook een bepaalde opleiding voor volgen, om zo stom mogelijk te reageren.

Ik heb er dus ook gelazer mee gehad.

Begon als mijn eigen fout (heel dom, maar de nasleep was zó frustrerend).

Sinds vorig jaar moet je bij de kinderopvangtoeslag een registratienummer opgeven wat hoort bij jouw KDV.

Robin en Lucas zitten op dezelfde vestiging, dus ik keek niet langer dan mijn neus was en vulde bij beide kinderen hetzelfde nummer in.

Alleen bleek er dus een KDV en een BSO nummer te zijn.

Het was toevallig net de wijziging voor de extra vakantie-dagen die ik daar had opgenomen.

Dus een dikke rekening die ik zou verwachten van het KDV.

En het duurde serieus 6 weken voordat ik een briefje kreeg dat het LKR nummer niet klopte en ze de aanvraag dus niet in behandeling namen.

Ik gebeld, of ze dat nummer niet aan konden passen, nee, ik moest een hele nieuwe wijziging doorgeven.

Dus ik weer opnieuw, gingen uiteraard wéér 6 weken overheen.

Maar toen begrepen ze niet meer dat ik 2 kinderen had (die van Lucas klopte), en zo werd na 6 weken Robin uit ons gezin geschrapt bij de BD.

Waarom, in hemelsnaam…?!

Welke nitwit verzint dat?

We hadden dus ineens alleen nog Lucas, Robin kwam al niet meer voor.

Bellen, bellen, bellen…

En het enige wat je hoort is: Nee sorry, dat kan ik niet zien, nee dat kan ik niet zeggen, nee u moet even een nieuwe brief (á 6 weken verder) afwachten, nee ik kan u niet vertellen wat er in de brief staat.

En dan denk je ruim 3 maanden van tevoren je wijzigingen door te voeren in de hoop de toeslag ook te ontvangen wanneer je daadwerkelijk die rekening krijgt, maar nee, het heeft 6 máánden geduurd voor ze begrepen wat nu de bedoeling was.

En ondertussen hadden we allang de KDV rekening á 1200 Euro op de deurmat gehad.

Echt, ik kan ze wel schieten.

Sterkte dus…

Oh, hou op…

Cayla gaat al 1,5 haar jaar niet meer naar kdv/bso/ De andere 2 wel, maar daar begrijpt de bd dus niets van…Het lukt me gewoon niet haar te verwijderen uit de kot.

En als je dan belt je dan toespreken alsof je een of andere debiel bent die het niet begrijpt. Nou ik begrijp het wel, zij begrijpen het niet…

Hier nu tot 2x aan toe moeten invullen wat de opvangkosten van 2009 zijn!!!

Alsof ik het de vorige keer niet goed heb ingevuld!!!

Ach ik blijf invullen en opsturen zien wel wat er uit komt.Of ze ooit alle gegevens hebben(die ze al hebben!)

Bellen begin ik niet aan daar worst ik chago van … ik weet niet of ze ooit een goed werkend systeem gaan krijgen.

De hele BD is gewoon :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

WIJ moeten eens een papiertje kwijt zijn wat HUN nodig hebben…

Heb je gelijk een boete of weet ik veel…

Nee de BD is echt mijn vriend niet, nooit geweest ook niet trouwens.

@fiep klophout wrote:

waarom vragen jullie mij tot 3 keer toe alles op te sturen van de opvangkosten van 2009???En waarom kan niemand mij daar gewoon even vertellen waaróm ik het nóg een keer moet opsturen, en nóg een keer, of er de vorige keer iets ontbrak of weet ik veel…‘nee mevrouw dat kunnen we niet zien. ik raad u aan gewoon op te sturen waar de belastingdienst om vraagt’…ja en als ik dat een half jaar geleden en 1,5 jaar geleden ook al heb gedaan, dan moet ik dat over een half jaar wéér doen???

ik blijf vaak heel netjes aan de telefoon, maar net lukte me dat even niet :shifty:

Ik moest ook over 2009 extra dingen opsturen waarvan ik me niet kon voorstellen dat ik dit niet keurig had aangeleverd. Staat er in die brief, voor vragen kan je altijd bellen. Niet dus. Krijg je inderdaad dat soort antwoorden. Ik was ook not amused. Ik heb nu voor de tweede keer dus dingen opgestuurd en hoop dat het daar bij blijft.