Groep mishandelt meisje (10)

GOES - Een groep van zeven jongens heeft vrijdagmiddag in Goes een 10-jarig meisje mishandeld.

Het meisje was aan het spelen bij een skateheuvel in de Evertsenstraat in Goes. De jongens spraken haar aan en beschuldigden het meisje ervan dat ze eerder een voetbal zou hebben weggemaakt. De 10-jarige vertelde daarop enkele keren dat zij niets met de verdwenen bal te maken had.

De groep had daar geen boodschap aan en kwam het meisje achterna. De jongens, vermoedelijk in de leeftijd van 11 tot 14 jaar, duwden het kind op de grond en sloegen en schopten haar. Het meisje probeerde weg te komen op haar step. Toen een voorbijganger de jongens passeerde is het meisje met hem meegestept.

De Zeeuwse politie vraagt getuigen op zich te melden op het politiebureau in Goes of via 0900-8844.

Ik verbaas me elke dag steeds meer over stukken uit de krant… :think:

Ik niet.

Dit gebeurde 25 jaar terug ook wel. Alleen kwam dat nooit in de krant.

Ik liep toen ik 8 was ofzo over straat en trapte per ongeluk een knikker omver. De jongens die er mee bezig waren pakte me vast en sloegen me een paar keer met mijn hoofd tegen een lantaarnpaal. Hersenschudding. Mijn ouders hebben de politie gebeld maar die kwamen daar echt niet voor. Goed dat er nu wel wat mee wordt gedaan, maar aan de andere kant; mishandeling? Letterlijk gezien wel maar het klinkt zo zwaar hè. Ik heb er geen trauma van geloof ik :shifty: dus misschien dat ik daarom het woord mishandeling te groot vind…

Ik vind dit wel mishandeling, het kind is ws bont en blauw. Hoe wil je het noemen als een ouder zijn of haar kind bont en blauw slaat. Nog los van het trauma voor het kind. Echt verschrikkelijk.

En lydia - een paar keer met je hoofd tegen een lantaarnpaal - dat is toch ook erg - en ja mishandeling. een keer per ongeluk, of je laten struikelen en je komt dan met je hoofd ergens tegen dat niet. Met een paar keer met je hoofd ergens tegenaan en dan hersenschudding. Ook hier - zou je het geen mishandeling noemen als ik lasse een paar keer met zijn hoofd tegen een lantaarnpaal had geslagen :think: Nou ik wel.

Fijn dat je er overigens geen trauma aan hebt overgehouden, ik vind het een pittig voorval iig.

Ik ben het overigens wel met je eens over dat het van alle tijden is. Op kok wordt zovaak geroepen van waar moet dat heen, en het wordt steeds erger. Daar heb ik zo’n bedenkingen bij alleen toen wist je niet eens wat iin het dorp verderop gebeurde en nu weet je alles van over de hele wereld (waar je overigens depressief van kan worden om al die info te krijgen maar je kan er toch niets mee - al die kommer en kwel)

@Bella wrote:

Ik ben het overigens wel met je eens over dat het van alle tijden is. Op kok wordt zovaak geroepen van waar moet dat heen, en het wordt steeds erger. Daar heb ik zo’n bedenkingen bij alleen toen wist je niet eens wat iin het dorp verderop gebeurde en nu weet je alles van over de hele wereld (waar je overigens depressief van kan worden om al die info te krijgen maar je kan er toch niets mee - al die kommer en kwel)

misschien bedoel ik dat wel, toen was het geen mishandeling, nu wel en gelukkig maar. Het lijkt me niet de bedoeling dat we dit normaal gaan vinden. Zoiets gebeurde in onze wijk in Utrecht wel vaker trouwens.

Waar komt ze vandaan dan?? HEb een aantal jaar in utrecht gewoond en werk er nu nog steeds??