Gister een gesprek gehad over de oudste. hij is in augustus 7 geworden dus een hele vroege leerling. Nu liep hij vorig jaar al ontzettend voor met lezen en kreeg daar extra werk voor. Gister tijdens het gesprek kwam naar voren dat niels bij alle vakken de verdieping doet. De juf zei: eigenlijk is hij een kind voor 5 zodat hij wat andere vakken krijgt zoals aarderijkskunde, geschiedenis enz. Hij doet alles met 2 vingers in zijn neus. Ik vind het jammer dat school hier verder niets mee doet. Zijn er meer mensen met die ervaring en wat heeft de school hiermee gedaan.
Mijn 4de zoon heeft destijds groep 2 overgeslagen. Zit nu inmiddels al in groep 7. Gaat hem eigenijk te gemakkelijk af, doet ook best veel verdiepings stof. Daarnaast mag hij als hij klaar is met zijn takenkaart naar het documentatie centrum. Heeft een tijd alles wat los en vast zit over de ruimte gelezen daarna heeft hij zich maandenlang in de geschiedenis verdiept. En op dit moment is het reuze interessant om allerelei wereldrecords op te zoeken.
School bied hem zelf de keuze om extra werk te doen- verdiepingsstof te doen of waar hij zelf meestal de voorkeur aan geeft studie boeken te lezen.
maar als je oudste op alle vakken verdieping krijgt dan doet te school er toch wat mee. Of heb je het idee dat dat iet voldoende is. In dat geval zou ik met de leerkracht er een extra gesprek over willen hebben.