Weet iemand of dat zo te koop is? Ik weet wel dat ze er zijn, maar meer voor kinderen met een (lichamelijke) beperking.
Mijn zoontje is bijna 4, maar weegt nog geen 15 kilo. Hij zit nog in de groep 1 stoel, maar qua lengte is hij eerdaags toch wel toe aan een vervolg stoel. Gezien hij erg tenger is en hij zijn gewicht niet mee heeft om in een groep 2 stoel te kunnen, zoek ik dus een groep 2 stoel met 5-puntsgordel.
Ook loopt hij veel weg, en zoiets verkleint de kans toch ook
Je bedoelt dus een stoel van 15-36 kilo ofwel 3 tot 12 jaar? evt met afneembare rug en dus geschikt om door te gebruiken als stoelverhoger?
Ja, die zijn er. Nania is een goedkoop merk die van dit soort stoelen levert, veelal via halfords en hema enzo… dan heb je dus een stoelverhoger, met een gordelsysteem, dit omdat het eigelijk doorgroeistoelen zijn van type 1 en 2 in elkaar.
Maar Romer heeft ook zo’n stoel, de Evolva, kost ongeveer 229 euro. (deze hebben wij inmiddels voor Suus, ik werd het wat zat om steeds nieuwe stoelen te kopen en zij moet ook in een grotere stoel als we de type 3 stoelen voor de anderen nog in gebruik hebben) En Graco levert een soort gemiddelde tussen kwaliteit, bijna even goed als Romer, zeker beter als Nania en die heeft dan de Nautilus… ook een stoel voor 9 tot 36 kilo en dus een combi van 1 en 2.
Het voordeel is dus het 5 puntsgordelsysteem en een in hoogte verstelbare hoofdsteun zodat kinderen er langer in kunnen dan in een normale 1 stoel. Michel is 1 meter 6 lang en komt in de gewone romer quickfix boven de stoel uit, maar pas in de nieuwe stoel van Suus prima nog in de gordels… Dus ik ben er blij mee.
Dank je voor je antwoord! Dat bedoel ik inderdaad, ik zal er eens voor kijken!
wij hebben hem gekocht via babywalz… hebben gemerkt dat producten van Romer/britax sneller in Duitse shops te verkrijgen zijn dan in NL. NL loopt vaak een poosje achter… Ze hebben nu ook 1 kleur van de evolva voor 199… dat betaal je ook voor maxi cosi sjeik model of voor een romer duo of iets.
Hier ook een knul die nog geen 15 kilo weegt, maar als zijn zusje uit de maxi cosi is gegroeid (gelukkig voorlopig nog niet hoor), dan zal zij in zijn autostoel moeten.
Daarom heb ik zaterdag vast in de aanbieding een stoel gekocht van 9 tot 36 kilo. Dus wel met vijfpuntsgordels maar die kun je er ook afhalen.
Bij het babypark heb ik em vandaan, 50 euro
50 euro… dan zit je in het Nania/kids river/osann/hema segment en die stoelen komen dus niet goed uit crashtesten… ze voldoen enkel maar net aan het CE keurmerk wat met name iets zegt over de veiligheid van de stoel ZELF, dus dat daar geen scherpe delen aanzitten en de stoel zelf van niet giftige materialen is gemaakt. Het zegt echter niets over de beschermingsgraad van de stoel bij impact.
Iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes, maar juist bij een doorgroeistoel, waar ze dus LANG mee doen, zou ik zelf in elk geval niet kiezen voor die kwaliteit stoel. Heb helaas gezien wat er gebeuren kan bij een ongeval en hoeveel de kwaliteit van de stoel er dan toe doet.