misschien een hele rare vraag; toch stel ik m ,
zit op elke basisschool groep 1 en 2 bij elkaar?
of niet?
groetjes van mij
verschilt per school!
het kan te maken ehbben met een keus voor het onderwijs of het aanbod van de kinderen!
Hier zitten ze gewoon bij elkaar.
Ik wist niet dat er scholen waren waar dat niet zo is Hahaha, wist ik echt niet.
Bij ons op de school zijn groep 1 en 2 gewoon gescheiden.
Het is wel eens voorgekomen dat er zoveel nieuwe leerlingen bijkwamen dat ze groep 1b en 2 bij elkaar gezet hadden.
Dus dan eigenlijk de oudste uit groep 1.
bij ons ook gezamelijk tot dat de groep groter is dan 30 dan gaan ze splitsen,wij gaan verhuizen en daar is een aparte 1 en 2
hier hebben ze 5 klassen groepen 1/2
zitten dus ook bij elkaar in de klas froep 1 en 2
Hier 6 groepen 1/2 en ieder jaar in januari start er een instroom groepje voor kinderen die na het begin van de kerstvakantie 4 worden. Een 0 groepje zeg maar. Na de zomervakantie worden die kinderen weer verdeeld over de 6 groepen 1/2 (die dan weer kleiner zijn vanwege de groep 2kindjes die inmiddels in groep 3 zitten)
Hier hebben we 2 keer groep 1 en 2 keer groep 2 :mrgreen:
Ik durf het haast niet te zeggen; wij hebben 12 groepen 1/2 :shock:
Hier hebben ze 4 groepen van 1/2 en een instroomgroepje die net gestart is(groep 0),deze stroomt vol tot aan de zomervakantie,daarna begint er weer een nieuwe.
Op een andere school hebben ze de groepen 1 & 2 wel apart.
Ik dacht ook dat het overal was, dat het een soort nieuwe trend van wat goed zou moeten zijn, was.
Hier hadden we vorige jaar 2 groepen 1/2.
Dit jaar, in verband met aantal leerlingen, 1 groep 1/2 en een groep 2/3.
Ik geloof dat we hier 6 groepen 1 en 2 hebben.
Zoals mijn zoontje het zegt: we hebben kleuters en oudste kleuters :lol:
bij ons heb je 4 klassen 2x groep 1 en 2 x groep 2
en ook bij mijn zeggen ze oudste kleuters hahaha
Op Thomas zijn school (wat klinkt dat stoer… hij begint pas na de zomervakantie) zijn 3 kleuterklassen, je hebt jongste kleuters en oudste kleuters, en soms blijven ze een jaar langer kleuteren, Thomas zijn klas begint straks met 10 kinderen, waarvan er een aantal al vrij snel 6 worden!
Op de school van de buurtkindjes zat dit jaar groep 2 bij groep 3…
Vonden ze blijkbaar geen goede combi (1 van de buurtkindjes zat in groep 3 en had zeer veel moeite met concentreren) want aanstaand school jaar is er weer de combi 1/2.
Bij ons 2 groepen 1/2.
Ergens vind ik het wel wat minder, want het verschil tussen een kind van net vier en een kind dat bijna 7 wordt is vind ik wel erg groot! Aan de andere kant de jongste kunnen leren van de oudste, maar vraag me af of de oudste er ook bij gebaat zijn.
Ja hoor voor de oudste kinderen is de aanwezigheid van kleine kinderen juist een extra uitdaging om wel zelf die rits dicht te doen en de veters te strikken etc. Dan mogen ze de “kleintjes” helpen en leren ze op speelse manier verantwoordelijkheid te nemen.