groep 1 en pc

jan heeft dus elke week een middag dat ze achter de pc gaan
nu zit hij er thuis ook wel achter, dus met de muis kan hij wel omgaan.
zijn er meer scholen bij wie ze in groep 1 al achter de pc zitten?

Hier ook!
Bij ons op school is het in groep één gewoon nog vrije keuze, al willen we wel even zien of iedereen gewend is. Soms doen we samen een spelletje met een kind of we schakelen er een moeder voor in.
er wordt niets opgedrongen en een kind zal nooit de hele week achter de pc zitten. Het gaat om een half uurtje of zo iedere keer. We houden ook bij welk kind hoe vaak erachter zit.

hier is het dus 1 middag, dat ze in drie groepen om toerbeurt achter de pc gaan.
volgens mij iets van bas gaat digitaal ( ?? )
het is wel de bedoeling dat ze er allemaal achter gaan.

Volgens mij is het inmiddels bijna standaard dat kinderen van af groep 1 af en toe achter de pc gaan.
Hier op de 8 basisscholen in ons dorp in ieder geval wel. En de afgelopen maanden zijn we op scholen jacht geweest in een ander dorp (vanwege verhuizing) en alle scholen die we bezocht hebben werkten eigenlijk al vanaf groep 1 met de pc.

Ja die van Bas ken ik.
wat ook leuk is, zijn de cdroms van Robbie Konijn, en van Sesamstraat. het hangt er een beetje vanaf hoe oud en hoe ver je kind is trouwens, Die van Robbie Konijn blijven wel lang leuk.
Wat bij mij in de groep echt een hit is is de cdrom van Pippi Langkous. Vinden ze helemaal geweldig!
En Jelle heeft vorige week een cdrom van Brandweerman Sam gekregen, ook heel leuk!

ik hen thuis robbie konijn baby en dreumes en peuter.
wat van nijntje (waar hij nu eigenlijk al te oud voor is)
van sesamstraat peuter, de spannende speurtocht en noddy.
en de topper (voor jan dan) hennie de heks.
ook nog iets van spelen met letters en cijfers.
daar is hij nu meer mee bezig.
maar robbie konijn is idd suuuuuuuuper

WHAAAAAAAAAAAAAA!
Heb je Hennie de Heks? Ik wist niet dat daar cdroms van bestonden. Ik vind die boeken zoooooooo leuk!

Noddy is ook lief. Pingu doet het hier ook nog steeds goed!

jahaaaaaaaaaaa ik heb hennie de heks hahah
hij is leuk hoor.
1 onderdeel dan moet je de goed eingredienten in de ketel doen om een toverspreuk te doen,…
is mij zelfs nog niet gelukt ;D

ja bij ons ook in groep 1 maar dat gaat dan per dag en omste beurten en is zijn 2 kinderen per dag een paar min. En zo gaan ze de klas door voor degene die wil. Wij hebben ook robbie konijn en we hebben ook pipi langkous en ernst en bobby en leer het lekker zelf dat is een serrie van heel veel wij hebben er 7.


maris

Hoi,
Ik heb ook Hennie de Heks thuis, dubbel cd rom met de vis die kon wensen. Probleempje, hij doet het niet, geeft aan dat ik m’n computer anders moet instellen maar dan lukt het nog niet. Vind het heel jammer want mijn zoonje vond Hennie helemaal geweldig op school. Ik heb trouwens Windows ME, volgens de verpakking moet ie het daarop doen maar bij m’n vriend zijn comp (ook ME) werkt iet ook niet. Wat hebben jullie bij wie hij het wel doet?
Yvonne

PS Bij mijn kids op school kunnen ze de computer gewoon kiezen, vanaf groep 2 moeten ze er af en toe achter. Eigen kinderen vinden het al leuk vanaf 3 jaar, ik vind Leer Het Lekker Zelf ook erg leuk (hele serie) en mijn zoontje heeft oa van Super Speurder Rekenen en Techniek, ook erg leuk, deed ie vanaf groep 2 (begint met simpele sommetjes, hoe meer je er goed hebt hoe moeilijker ze worden). Overigens doen ze hier ook wel eens heel onpedagogische behendigheidsspelletjes hoor. En op school zitten er ook een aantal dingen op puur voor de leuk.

Milou heeft sinds haar derde verjaardag een eigen pc, want mijn pc krijgt madam echt niet.
Soms gaat ze op de zappflat site kijken op mijn pc, maar dan ben ik er wel bij.
Op haar eigen pc doet ze spelletjes van winnie the pooh, sesamstraat, leer het lekker zelf, ot en sien, sesamstraat.
En vanaf volgende maand mag ze op school en bij de nso ook achter de compu. Die meid vind dat helemaal geweldig, en ze kan het ook al prima.

hallo,

Ook bij mij op school werken de kinderen van groep 1 met de pc. Wij hebben speciale computermoeders en ja ja een vader die op woensdagochtend de kinderen begeleiden met het “werken” op de computer. De kinderen doen dan vooral educatieve spelletjes. de hulpmoeders en hulpvader houden per kind bij wat ze goed en minder goed doen. Op deze manier heeft de leerkracht aan het einde van de ochtend een ovezichtje van de resultaten.

De kinderen vinden het super om op de gang te werken.
Als de kinderen tijdens vrij spelen voor de computer kiezen doen ze spelletjes in de klas op de computer zoals: lekker weertje koekepeertje, robbie konijn en dergelijke.

groetjes Natalie

Waarom niet?

IN groep 1?



Mijn kids zaten met twee al achter de pc, ze heben de handigheid zo te pakken…

Mijn oudste heeft de muis en het klikken en sluiten van vensters sinds een klein halfjaartje helemaal onder de knie. Op school (groep 0/1/2) mogen de kinderen om de buurt op een bepaalde dag kiezen waarmee ze gaan spelen, waaronder een p.c.

Hier hebben ze op groep 1 ook een pc. 1 keer in de week komt er een moeder die dan een paar kindjes ‘computerles’ geeft. Omgaan met muis en zo geloof ik. Yoni vond het niet zo leuk, want ‘dat kan ik allemaal al.’ Tja, we hebben hier een computerhuishouding :smiley: . Ze is pas geleden naar een nieuwe kamer verhuisd en op die kamer moest en zou ze een computer. Papa heeft een computer voor haar in elkaar gezet. Ze kan er muziek (mp3) op draaien en een paar spelletjes. Ze vind Freddy Fish heel leuk.

Zolang ze er niet uren achter zit vind ik het ook geen probleem.

jan moet de pc met mij delen

al is hij het daar niet zo mee eens.

hij wil een computer voor hem alleen.

kan hij lang wachten !

freddi fish heb ik nu ook

en een paar delen van ik leer het lekker zelf.

Die van mij heeft veel plezier met de cd-rom van Blinky Bill, http://www.kinderplezier.com en op dit moment is een gratis gedownloaded teken-stempel-kleur-toverprogramma met de naam TuxPaint erg favoriet. Ik sta erg perplex hoe snel ze die pc onder de knie hebben. Hij kan zelf met een muis al poppetjes tekenen!

http://www.kennisnet.nl/cpb/po/kids/



deze is ook leuk tenminste, dat vind jan.

kinderplezier is idd ook heeeeeeel leuk



tuxpaint? waar vind ik dat ?



http://www.citycreator.com/

deze is ook leuk.

kun je zelf een kasteel of stad bouwen.

(als je het wil printen of bewaren moet je je gratis aanmelden)

Ik heb ze gelijk in zijn Favorieten gezet.

En ik zal mijn man vragen of ie nog weet waar ie het vandaan heeft. Het was een tip uit computeridee ofzo.

txxxx !!!