groenten/fruithapje en dan toch 5 volle flessen??

Als Bas 4 maanden is wil ik met een groenten/fruithap beginnen, maar mag hij dan toch nog 5 flessen hebben van 180 cc + 6 schepjes?

Hij heeft nu 6 flessen op een dag, want 5 vollere flessen geeft geen verschil, alleen een niet verzadigd kind (tenminste dat denkt hij??).



Schema nu ongeveer als ik de gehele dag thuis blijf:



7.30 uur 180 cc + 6 schep

10.30 uur 150 cc + 5 schep

13.30 uur 150 cc + 5 schep

16.30 uur 150 cc + 5 schep

18.00-19.00 uur 90 cc + 3 schep (voor het slapen gaan)

22.30 uur 180 cc + 6 schep



Als ik weet dat ik weg ga die dag an ik vaak wel wat meer spelen en rekken en kom ik soms toch op 5 flessen uit.



Ik lees overal de positieve verhalen over 5 of zelfs maar 4 voedingen en dat de meeste makkelijk 4 uur tussentijd volhouden. Ik heb alles geprobeerd in overleg met het cb, ook 5 volle flessen van 180 cc + 6 schepjes, maar Bas komt toch gewoon na 2 1/2 - 3 uur voor een volgende voeding. Ook geprobeerd te laten huilen, maar vind een half uur echt de max, eigenlijk een kwartier, maar moest het toch een keer uitproberen. Bas gaat echt niet slapen en wil zijn fles. Rekken door langzaam omkleden of rondwandelen gaat 5 hooguit 10 min goed, maar dan begint hij te mopperen en smakkende geluiden te maken. Na de fles is hij gedurende een 1 1/2 uur erg vrolijk en dan wil hij weer slapen. Bas weigerd al vanaf het begin de speen en heeft niet extra zuigbehoefte. Fles op = op en meestal vindt hij het prima. Duimen doet hij ook niet, ooit wat sabbelen voor een paar tellen, maar dat is wanneer er een boer of wind in de weg zit.

Ik hoop dus dat met het invoeren van een hapje als hij 4 maanden is ook de aantal flessen minderen. Maar wil wel graag weten of het hapje erbij mag of dat je dan weer een fles moet laten vervallen meteen.

Ik weet niet welke voeding jij gebruikt, maar misschien is het een idee om op voeding over te gaan voor hongerige baby’s. Dan kun je het bijvoeden nog even uitstellen.



Het is natuurlijk beter te wachten met de bijvoeding, maar als Bas echt niet meer tevreden is zou ik in overleg met het cb langzaam de bijvoeding introduceren.



In het begin moet je toch beginnen met een paar theelepeltjes van 1 bepaalde groente of fruit en dat drie dagen lang dezelfde groente/fruit om te kijken of er geen allergische reacties ontstaan en dergelijke…Het is dan echt iets extra’s naast de normale flesjes die hij krijgt. Als Bas dan steeds meer gaat eten kun je proberen om 1 fles te laten vervallen.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt.



Succes!

Welkom, ik gaf Ninthe met 4 mnd alleen een fruithap (met een paar hapjes beginnen) en 5 flessen (van 200cc voeding) ben met 5mnd gestart met om 19,00 een papfles en de laten 23.00 te laten vervallen.

Sinds woensdag eet ze ook een groentehap.



Succes er mee.

Gr Nala

Als je hem dus 5 flessen van 200 (=180+6schepjes) dan is hij niet verzadigd?

de postieve verhalen over 4 flessen hoor je doorgaans pas als je gaat bijvoeden namelijk.

Mischien is het een idee om idd de voeding voor hongerige baby’s te proberen en anders alleen rijstebloem met 4 maanden, groenten en fruit met 4 maanden is te vroeg meis, de darmpjes zijn nog niet uitgerijpt…

Het ene kindje is nu eenmaal het andere niet. Ik ben zo’n moeder die haar kindje 5 flessen van 200cc geeft. Twee daarvan met 2 schepjes Nutrix, groente- en fruithap. Nu pas na een maand begint ze iets minder honger te krijgen. En ben ook nu pas bezig die 5e fles eraf te halen. Volgens mijn cb mocht ik lekker blijven geven en gaf ze echt zelf wel aan wanneer ze minder nodig was.



Ik vind het verhaal van : pas na 6 maanden bijvoeden erg gemakkelijk als je een hongerig kindje hebt dat na iedere fles huilt omdat het honger heeft.

@Nikki25 wrote:

Het ene kindje is nu eenmaal het andere niet. Ik ben zo’n moeder die haar kindje 5 flessen van 200cc geeft. Twee daarvan met 2 schepjes Nutrix, groente- en fruithap. Nu pas na een maand begint ze iets minder honger te krijgen. En ben ook nu pas bezig die 5e fles eraf te halen. Volgens mijn cb mocht ik lekker blijven geven en gaf ze echt zelf wel aan wanneer ze minder nodig was.



Ik vind het verhaal van : pas na 6 maanden bijvoeden erg gemakkelijk als je een hongerig kindje hebt dat na iedere fles huilt omdat het honger heeft.




Daarom zeg ik toch ook: probeer eerst met de voeding voor hongerige baby’s en rijstebloem?

Maar ja, is lekker makkelijk om niet goed te lezen :wink:

Geen ruzie he :naughty: :stuck_out_tongue:



Bas krijgt al voeding voor hongerige baby’s Friso extra. Ik ga vandaag toch weer proberen te gaan rekken met een speen, al wilde hij die de afgelopen maanden niet. Gisteravond was hij er 5 minuten zoet mee.

Fijn om te weten dat je in het begin evt. naast een fruit/groentenhap toch 5 flessen mag geven.

Haha Welkom, ik zeg niks meer :silenced: :mrgreen:

Maar je kunt idd die 5 flessen blijven geven, het is tenslotte bijvoeding, de eerste tijd zul je niet veel meer dan een paar hapjes naar binnen krijgen en dat is niet genoeg om een fles te laten vervallen.

Bas is dol op een lepeltje, door de cinababydruppels die hij de eerste 2 maanden regelmatig heeft gehad. Als ik nu met een plastic lepeltje aankom gaat de mond meteen open, dus ben erg benieuwd.

Het was ook niet als aanval bedoeld hoor Mellie :wink: maar meer een algemene opmerking. Sorry als het verkeerd over kwam…

@Nikki25 wrote:

Het was ook niet als aanval bedoeld hoor Mellie :wink: maar meer een algemene opmerking. Sorry als het verkeerd over kwam…




Dat stukje over “erg gemakkelijk” schoot me even in het verkeerde keelgat maar ik sta er ook wel om bekend om te fel te reageren hoor.

Maar niets aan de hand, geschreven tekst is toch vaak lastiger te interpreteren dan een livegesprek :-*

MAar even een vraagje hoor want dat is me niet helemaal duidelijk:

Je geeft nu 6 flessen (minder groot; zodat hij niet over de liter heen gaat) en dan is hij wel tevreden maar je wil graag dat hij om de 4 uren komt ipv om de 3 uren? Of is dat niet het punt?

Of is hij met die 6 flessen om de 3 uren ook niet tevreden?

Met de flessen van 150 cc en schepjes is meneer niet tevreden en moppert na de voeding nog een paar minuten door voor meer. Daar zit dus eigenlijk het grootste probleem.



Gisteren hadden we een goede dag. Bas was opeens langer wakker en sliep ook langer en kwam netjes na bijna 4 uur, dus dat ging goed. Ben erg benieuwd vandaag hoe het zal gaan. Maar indien nodig gaan we toch de fiep proberen om te rekken.

Sterre had met 3 maanden aan 5 voedingen (bv) ook niet genoeg. Ben toen eerst bv gaan combineren met fv, op advies van cb, maar dat haalde niets uit. Met 4 maanden, ook weer op advies van cb, begonnen met groente, en daarna ook fruit, en dat was een wereld van verschil!!! Sterre krijgt nu 2 keer per dag nog bv, en 3 keer fv (180 + 6 schepjes). De laatste fv vul ik nog aan met 2 lepels rijstebloem. En dan rond de middag een fruithapje en rond de avond een groentehapje. Ben die hapjes begonnen met een paar lepels per keer, en nu krijgt ze ongeveer de hoeveelheid van zo’n 4 maandenpotje (2 keer dus, 1 keer groente en 1 keer fruit).



Ik heb het steeds overlegd met het cb, omdat ik dus overal andere verhalen hoor. En da’s niet zo gek, want ieder kind is anders. Je kent je eigen kindje het beste, dus als jij denkt dat je kindje al aan bijvoeding toe is, dan is dat ook waarschijnlijk zo. Maar even advies vragen aan mensen die er verstand van (zouden moeten) hebben kan natuurlijk nooit kwaad. Om er vervolgens mee te doen wat je wil :wink:



(of 6 flessen ook nog kan als je met bijvoeding begomt dat weet ik niet, maar ik denk haast dat het dan niet meer nodig is… tenminste, dat was bij Sterre zo :wink: )



xHeske

Wij zijn ook begonnen met bijvoeding! Ik geef Mick nu voor zijn fles een paar hapjes fruithapje. Maar ik heb geen idee hoeveel ik moet geven, want hij vind het zo lekker dat ie volgens mij het hele potje op kan!



Met welke hoeveelheden beginnen jullie??



Doei DOEi!

@welkom wrote:

Met de flessen van 150 cc en schepjes is meneer niet tevreden en moppert na de voeding nog een paar minuten door voor meer. Daar zit dus eigenlijk het grootste probleem.



Gisteren hadden we een goede dag. Bas was opeens langer wakker en sliep ook langer en kwam netjes na bijna 4 uur, dus dat ging goed. Ben erg benieuwd vandaag hoe het zal gaan. Maar indien nodig gaan we toch de fiep proberen om te rekken.




Uhm ik zal het wel niet goed lezen, maar waarom geef je dan geen 200cc klare voeding als hij met 170 (150 met schepjes) niet tevreden is?



Anne zat met 3 maanden op 1 liter klare voeding, met 3.5maand met rijstebloem en met 4 maanden moesten w bijvoeden omdat z enog honger had, dus ik ken het probleem. Als hij 200cc op heeft komt hij dan toch na 3 uur?

Ik bn met 2 theelepels begonnen de eerste hapjes als ik iets nieuws probeerde. Inmiddels krijgt hij ongeveer 50 gram 1 x daags rnd een uur of 3 in de middag.



Affinity kom je gezellig meekletsen bij de oktober mama’s 2006?



Bas heeft nu 5 flessen van 5 x 200 cc (incl schepjes) en dat gaat nu prima. We kunnen er nu goed 3 tot 4 uur tussen laten.

Ik kom eraan! Moet alleen wel ff opoek! :wink: :wink:



Doei Doei!