Hoi,
Ik heb vanmiddag/vanavond van ons avondeten een groentehapje gemaakt voor Joran.
Kan ik dit nu tot zaterdagmiddag in de koelkast laten staan?
Of zouden jullie het invriezen en het zaterdagochtend eruit halen?
Ik laat het nooit langer dan een dag in de koelkast dan gaat het hier weg.
Dus ik zou het invriezen.
Welnee, versgemaakt eten kun je rustig 5 dagen in de koelkast bewaren.
Geopende potjes voeding kun je inderdaad niet lang bewaren.
Ik zou het tot zaterdag in de koelkast laten staan.
lijkt me geen probleem, zelf eet ik het (en geef ik het te eten) ook nog na een dag of 5 (mits het is versgemaakt, en het nog goed ruikt)
Oké, dank jullie wel!
Ik twijfelde even, voor mezelf zou ik het eigenlijk ook gewoon in de koelkast zetten. Maar bij zo’n kleintje twijfel je dan weer hé.
Ik laat het gewoon in de koelkast staan.
echt 5 dagen??? hier gaat het na twee dagen al de bak in…
:think:
@colle wrote:
echt 5 dagen??? hier gaat het na twee dagen al de bak in…
:think:
Yup, mijn pappie is kok, die heeft dat soort meuk geleerd. (hygiene in keuken, voedsel bewaren en dergelijke)
weer wat geleerd :mrgreen: :thumbup:
Wat ik altijd lees is dat 2 dagen de max is.
En als het voor een baby is zou twijfel bij mij niet doen zijn.
Waarom het risico nemen?
Welk risico?
Heeft allemaal te maken met bacteriegroei en dergelijke.
In een goed functionerende koelkast is vers bereid eten in een goed gesloten bak prima te bewaren.
Het precieze kan ik wel navragen aan mijn pa, die krijgt hier en daar nog wel eens bijscholing over dat soort dingen.
Hij is instellingskok en werkt in een verzorgingstehuis met allemaal zieken/bejaarden dus geen ‘smaakpolitie’ toestanden daar
Goed om te weten.
Ik gooi niet zo gauw iets weg, maar zo weet ik dat het dus ook echt gewoon kan!
je gaat toch zelf ook geen eten op eten wat al 5dagen in de koelkast ligt :think: Ik niet in elk geval.
Ik persoonlijk zou het in de vriezer doen.
@esmie wrote:
je gaat toch zelf ook geen eten op eten wat al 5dagen in de koelkast ligt :think: Ik niet in elk geval.
Ik persoonlijk zou het in de vriezer doen.
Vleeswaren en salades die een week houdbaar zijn gooi je ook na 2 dagen weg dus?
Ik niet, ik ben niet zo weggooiderig (lekker woord ).
Maar gekookt (vers!) eten is misschien wel anders dan ongekookt vers eten. Met vleeswaren enzo ben ik heel makkelijk. Het zit in goede afsluitbare doosjes en dat blijft heeel lang goed.
Maar goed het ging ook niet om 5 dagen. Hij eet het morgen lekker op, uit de koelkast! Ik weet iiig dat ik het voor 2 dagen niet in de vriezer hoeft te stoppen. Ik vind soms dat er met ontdooien zoveel water uit de aardappels/groenten komt, dat ik het liever vers/koelkast geef.
Maar ze vraagt toch niet naar vleeswaren bewaren?
Ze vraagt of je het avondeten zolang kunt bewaren!
Ik heb al antwoord hoor! Een groentehapje voor mijn kleine vent kan als het nodig is een paar dagen in de koelkast staan.
Ik ga dit topic laten sluiten, volgens mij zijn er wel andere topics geweest over het bewaren van vleeswaren etc… En dat heb ik niet nodig :mrgreen: