Groentehap zelf klaargemaakt hoelang te bewaren in koelkast?

Ik ben sinds een paar dagen onze zoon wat aan het laten proeven van groenten en fruit. Nou maak ik nu steeds teveel en hoop hier wat antwoorden te kunnen krijgen over de houdbaarheid van zelfgekookte groenten of een zelfgemaakte fruithap? Ik had het eergister in een afgesloten doosje bewaard in de koelkast en het rook nog prima, maar heb het wel weg gegooid (gekookte wortel en bloemkool).

Hij geniet trouwens meer van zijn fruit dan van de groente maar wel schattig om te zien. :inlove:

Gr. Laura

ik zou een portie(mits niet al een keer opgewarmd) bewaren in de koelkast, en de rest in porties invriezen… Zo kun je het makkelijker bewaren.

Mocht het nog maar 1 portie zijn zou ik het de volgende dag(mits niet al een keertje opgewarmd na bereiding) nog best opwarmen en geven, maar niet nog een dag langer bewaren.

tip om het in een ijsblokjesbakje in te vriezen… zo heb je altijd kleine porties, en heb je meer nodig doe je gewoon meer blokjes. Op het moment dat ze hard zijn, gewoon uit het vormpje in een zakje doen, ideaal!

Idd als je meer maakt kun je het heel makkelijk in ijsblok vormpjes invriezen, doen we hier ook is ideaal !!

Wat ik over heb vries ik ook gewoon in.

Het meeste is 2 maanden houdbaar in de vriezer.

En in ijsblok vormpjes lijkt me super onhandig je kunt toch gewoon diepvries bakjes kopen en voordat je het in de vriezer doet even 200 gram van maken.

Of hoeveel je kindje krijgt.

De ijsblokjes vorm is hier vind ik persoonlijk echt mega handig, je kunt elke keer zo veel blokjes eruit pakken, zo weet je hoeveel je kindje gegeten heeft, en ik vind het makkelijk om het zo te doseren :wink:

Ik kookte altijd groentehap voor meerdere dagen omdat dat makkelijker pureert. Ik deed de portie voor die dag in een apart bakje en de rest deed ik in diepvrieszakje. In 1 diepvrieszakje ging 1 portie (ongeveer 4 tot 5 eetlepels). IJsblokjesvormen heb ik nooit gebruikt omdat ik niet genoeg ijsblokjesvormen had om al het eten in kwijt te kunnen. Fruit heb ik nooit ingevroren, wat niet opging aten wij zelf op.

Ik kook ook gewoon een stronk broccoli (bijvoorbeeld), 1 portie eet ie dezelfde dag op, de rest doe ik per portie in plastic bekers, vershoudfolie eroverheen en in de diepvries. Als ik het dan wil gebruiken, haal ik het eruit en zet het met bekertje zo in de flessenwarmer. Ideaal!

Ik sta 1 middag per week met mn tante blender in de keuken.

Heb afsluitbare kleine bakjes en maak dat in de vriezer.

Laat groente mits nog niet is opgewarmd 24u in de koelkast staan en fruit mits niet opgewarmd en mits niet met vieze lepel in heeft gezeten 48u in de koelkast staan.

Ik heb eens het voedingscentrum daar voor gebeld… Als je het in vriest is het 6 maanden houdbaar. En in de koelkast 24 uur…

Ik heb het opperdepop boek staan echt leuke gerechtjes in…

En daar staat bij hoelang het houdbaar is in de vriezer.

Als daar 2 maanden staat, laat ik het echt niet 6 maanden in de vriezer.

Vind ik ook wel een beetje lang moet ik zeggen.

Laat producten van ons zelf ook niet zo lang in de vriezer liggen moet ik zeggen.