groente

Mijn zoontje van 5 maanden eet alleen groente uit een potje

als ik iets zelf maak en pureer wil hij het niet, hij spuugt het

direct weer uit.

Fruit eet hij wel, alles wat ik daarvan zelf maak vind hij prima.



Hoe kan ik mijn zoon toch leren om niet altijd uit een potje olvarit

groente te eten?

Is dit een fase ?



Tips zijn van harte welkom :smiley:

je zou eens kunnen proberen er een heel klein beetje diksap, melk of suikerloze appelmoes bij te doen. De potjes van olvarit zijn allemaal ‘gezoet’ met appel(kijk maar eens op het label)…



Verder kan het met gewoon pureren nog te korrelig zijn… door een fijne zeef roeren wil ook nog wel eens helpen…

Met Melissa had ik dat ook, hoe lekker in het ook maakte zelf, ze wou perse uiteen potje!! Heb me er nooit ech schuldig om gevoeld of zo hoor!



Nu met Fenna totaal anders, die mot geen potjes die wil vers :roll:

Lianne heeft dat ook. Vers vindt ze lang zo lekker niet als groente uit potjes. Ik denk doordat de structuur anders is, en de smaak van vers is veel duidelijker aanwezig. Volgens mij wordt er aan de potjes ook veel water toegevoegd, de smaken zijn allemaal ietsjes neutraler. Ik wissel het gewoon af, het zal wel een kwestie van wennen zijn.

Ik heb gisteren geprobeerd met wat melk erin, dat vond hij niks.

Met een beetje diksap heeft hij een paar hapjes op met moeite maar

het is een begin :slight_smile:



bedankt voor jullie tips

Nou ja als hij het niet wil zou ik lekker gewoon Olvarit blijven geven hoor. NIets mis mee met potjesvoeding hoor !

Mijn dochter wilde de zelfgemaakte prak ook niet. Nou dan niet,

voor mij ook makkelijker een potje. Heb me er nooit druk om gemaakt.



Zou het zelf niet gaan zoeten met allerlei spul hoor(diksap, suiker appelmoes e.d), straks raken ze daar zo aan gewend.



MIsschien moet je gewoon nog even wachten met bijvoeden.

Hij is per slot van rekening pas 5 maanden.

Paschal Maar hoe gaat de overstap uiteindelijk dan naar vers eten? :think: Hoe lang ben jij dan potjes blijven geven? Ik heb er ook niks op tegen, ik probeer gewoon zo nu en dan eens vers tussendoor. Maar uiteindelijk zal ze toch met de pot mee moeten eten? Hoe is dat dan bij jullie gegaan?