groente

Mijn dochter van bijna 7 maanden vertikt het om groente te eten.

At ze 2 weken geleden zo een 4-maanden potje sperzieboontjes leeg, heb ik nu al 3 keer een potje weg moeten gooien omdat ze haar mond niet meer open doet.

Ik probeer elke dag weer opnieuw haar iets aan te bieden, een potje of zelf gepureerd maar nee hoor, de lippen blijven stijf op elkaar.

En het is niet dat ze geen honger heeft want als ik haar even later een danoontje geef, gaat die mond helemaal open als ik nog niet eens met de lepel in de buurt ben.

Wat nu te doen?

Ik dacht zelf aan rapley en haar maar aan laten rommelen.

Maar dan moet ik er zeker wel een fles bij geven want zoveel eet madam niet op een dag:

schema

07.00-07.30 fles 150cc + 5 (meestal leeg)

09.00 of 10.30 fruit hap ca 100 gram (gaat altijd goed)

12.00 of 13.00 korstje brood en fles van 150cc waar ze altijd wat van laat staan

16.00 groentehap (niets dus)+ danoontje of fles 150 cc waar ze zeker de helft van laat staan

19.00-19.30 laatste fles van 150cc wat elke dag weer moeizaam gaat.

Ik had dit ook. Wat ik ook uithaalde/klaarmaakte, hij wilde niet. Ik kreeg het advies om om de 2 dagen iets aan te bieden, en er bvooral geen dwang achter te zetten. Bijvoeding is het: bijvoeding.

Ik zie dat ze ook niet veel drinkt, heb je al geprobeerd om er een papfles bij te doen… wellicht krijgt ze dan wat meer binnen?

Hier zag hij overigens met 8,5 maand ineens het licht en eet nu potjes groente compleet leeg, gaat zelfs miepen als het op is. Dus er is nog hoop voor jullie :wink:

Dit had ik ook. Op een gegeven moment zijn we de groenten gaan mengen met banaan zodat ze tenminste wat groenten binnen kreeg en hebben de hoeveelheid banaan steeds verminderd. Je kan natuurlijk ook een andere groente gebruiken. Het heeft een geholpen maar ze eet nog steeds heel slecht groente. Al vindt ze het heerlijk om af en toe een rauw worteltje te snacken. We hebben ons er maar bij neergelegd: we blijven het aanbieden maar als ze niet wil dan niet, maar het is erg frusterend.

sopje, bedankt voor de tip :thumbup:

vanmiddag 100 gr courgette gekookt en gepureerd met 70 gr banaan en ze heeft alles opgegeten!! :dance:

morgen met 50 gr banaan proberen.

en daarna ander groente met fruit proberen

hopelijk gaat het vanaf nu wat beter.

D. , papflessen gaan er dus ook niet in :roll:

ze dronk aan de borst ook al weinig en zat met 3-4 maanden al op 4 voedingen.

Zolang ze genoeg plast en poept maak ik me geen zorgen.

Goede tip om te mengen! Hier ook een dame die het vertikt om groente te eten… ik moet zeggen dat we hier toch wel een aantal hapjes laten eten om toch aan de smaak te wennen.

Ik moet zeggen dat ik haar wel fop met het toetje, want dat eet ze wel en dus de groente mix met toetje :oops:

Wij wilden het proberen met melk, maar fruit kan natuurlijk ook (dat eet ze wel!)

Blijf gewoon de bijvoeding aanbieden en het komt meestal vanzelf goed.

Maar mag ik vragen waarom haar flessen klein zijn?

Je mag 4 flessen van 200 op een dag geven. (180 water + 6 scheppen) dan weet je zeker dat ze genoeg binnen krijgt :slight_smile: