Groene "soep" ogen

Sinds de geboorte heeft onze dochter groene smurrie in haar oogjes.

Mij is eerst verteld dat veel baby’s die in het ziekenhuis geboren zijn hier last van hebben. De huisarts gaf na een week druppels met antibiotica omdat het niet over ging. De druppels hadden na een week geen effect dus weer terug naar de huisarts. Deze keer had ik een vervanger die zei dat het verhaal van een infectie door ziekenhuis onzin was , haar traanbuisjes werken niet goed dus de smurrie is een ophoping van niet afgevoerde witte bloedcellen.

Niets aan te doen, kan wel een jaar duren, goed schoonhouden en terug komen als haar oogjes er rood bij worden.

Nu zit ik de hele dag groene snot uit haar ogen te vegen, vindt zij niet leuk en ziet er ook niet smakelijk uit… iemand hier nog tips/ervaringen?

Fenne had het ook heel erg, wij hebben 2 keer per dag met een watje met uitgekookt afgekoeld water de smurrie uit haar ogen geveegd. En dan van buiten naar binnen, dus richting haar neus. Soms kwam het terug, maar het was ook lang weg. Nu heeft ze af en toe als ze bv verkouden gaat worden, nog steeds 's ochtends bij het wakker worden ‘snot’ uit dr oogjes.

Hier hielp afgekoelde kamille thee met een schoon gaasje weg vegen

Je hebt bij de apotheek van die zakjes met 5x5 cm gaasjes en van de zonnatura dan de kamille thee

Weet niet of je dit al geprobeerd heb maar dat heeft hier geholpen

Dank jullie wel! Gekookt water en kamille heb ik beiden geprobeerd, doe nu nog steeds gekookt water. Hrt is soms ook een dag wat minder maar vanmorgen was het weer zo vol smurrie :roll:

Geef je borstvoeding? Dat kun je er ook in/op doen. Is erg zuiverend.

ja hier ervaring, en ik mag het afkloppen want sinds meer dan twee jaar heeft ze al twee weken geen snotoogjes meer :dance: .

ik was al bijna weer van plan om een afspraak te maken bij de oggarts (daar lopen we ivm kleine afwijking aan oog) Maar ik hoop zo dat dat niet nodig is.



Het belangrijkste is idd goed schoonhouden. Kamille werkt goed en als jeborstvoeding geeft zou ik dat zeker gebruiken!

@marietje wrote:

Dank jullie wel! Gekookt water en kamille heb ik beiden geprobeerd, doe nu nog steeds gekookt water. Hrt is soms ook een dag wat minder maar vanmorgen was het weer zo vol smurrie :roll:




o ja je moet het traanbuisje, masseren elke dag weer, dan wordt het ook beter.

Wij moesten na twee jaar weer terug komen op controle mocht het dan niet over zijn, dan gaan ze het traanbuisje doorprikken[/url]

F. heeft er de eerste weken ook erg last van gehad. Het duurde en duurde maar. Ik kreeg van de ha idd hetzelfde advies, schoonhouden en terugkomen als het rood/dik werd. Op een gegeven moment was het van de een op de andere dag weg en heeft hij er geen last meer van gehad. Ik druppelde er idd ook steeds een beetje borstvoeding in.

Mij is toen door HA aangegeven dat dit vaak te maken heeft met verkoudheid en als je de holtes probeert open te houden, de oogjes vaak ook oplossen. Dit kon dan door neusdruppelen met fysiologische zoutoplossing (kun je maken door 9gr zout op 1ltr kokend water op te lossen, af te laten koelen en dan druppelen, maximaal 6x per 24u).

onze kids lijken echt veel op elkaar marietje, want hier ook gehad.

echter bij sven is het nu toch wel voorbij gelukkig.

hier zeiden ze dat het door de tocht kwam…



hier gebruikte ik op den duur geen gekookt water meer, maar gewoon een schoon spuugdoekje.

hier zijn we er sinds deze week vanaf gelukkig.

Lynn heeft dat vanaf de geboorte bijna een jaar lang gehad.

Altijd hetzelfde oogje, iedere dag weer ondanks wegvegen.

Inderdaad tip van traanbuisje masseren gekregen. Na ongeveer een jaar was het weg.

Onze kids hebben het alledrie.

Ik maak het schoon met een watje met water.

De oudste heeft het heel lang heel erg gehad.



Van de ha kreeg ik een zalfje, wat in het oogje moest (op het onderste ooglid), niet te doen met een wriemelende baby!

Na een paar maanden naar de oogarts geweest, toen was ze ruim een half jaar. Druppels gekregen en dat hielp wel. Daarna had ze het af en toe nog als ze verkouden was. Moest ook masseren, langs neusje omlaag om het buisje open te maken/ houden.