Groene poep

Mijn zoontje is net 3 weken oud en heeft sinds een paar dagen groene poep. Na de meconium werd het eerst geel/oranje en toen dus groen.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

Geef je borstvoeding?

Als dat het geval is, dan kan het te maken hebben met het niet goed bij de “achtermelk” komen is mij verteld. Misschien dan ook eens navragen bij lactatiekundige of even bij BV topics

Geef inderdaad borstvoeding, maar ik kolf alles en hij krijgt het met de fles. Zou ik misschien langer moeten kolven???

Bij borstvoeding kan de kleur van ontlasting verschillen van lichtgeel tot donkergroen en alle varianten daarvan! Volgens mij is er dus niets aan de hand. Groeit je zoontje wel goed?

Wat knap dat je alles kolft. Mag ik vragen waarom aanleggen niet lukt?

Ik heb vandaag de eerste 20 cc die ik gekolfd had weggegooid, zodat er hopelijk meer achtermelk is. We zullen morgen zien of er verschil is.

Hij wil niet aan de borst, hij zuigt 3 keer en geeft het dan op. We hebben al van alles geprobeerd, maar helaas nog geen succes. We geven nog niet op, proberen het iedere dag weer even. Hopelijk hapt hij binnekort toch opeens toe.

Het is een stevig mannetje en groeit volgens mij goed !

Je hoeft je borstvoeding niet weg te gooien :naughty: Zonde!!!

Je moet gewoon kolfen tot dat je borsten leeg zijn, dan komt er altijd voldoende achtermelk mee.

Ik heb bijna 6 maanden fulltime gekolft. Omdat ik niet voldoende had voor een tweeling kregen ze bij mij ook nog flesvoeding. Ze hebben bij mij al die tijd groenige ontlasting gehad. Dit veranderde pas toen ik ging bijvoeden. Dit komt omdat ze geen kleurstoffen binnenkrijgen, de ontslasting krijgt dan de kleur van je gal (zei mij man, die is verpleegkundige :dance: ).

Je hoeft je dus geen zorgen te maken!!

@caroline20 wrote:

Ik heb vandaag de eerste 20 cc die ik gekolfd had weggegooid, zodat er hopelijk meer achtermelk is. We zullen morgen zien of er verschil is.

Hij wil niet aan de borst, hij zuigt 3 keer en geeft het dan op. We hebben al van alles geprobeerd, maar helaas nog geen succes. We geven nog niet op, proberen het iedere dag weer even. Hopelijk hapt hij binnekort toch opeens toe.

Het is een stevig mannetje en groeit volgens mij goed !

Rond de zes weken hebben baby’s een nieuwe aanhap reflex. Dit is dan meestal de ideale periode om bv-kindjes uit de fles te leren drinken. Andersom werkt het ook zo. Op de site van borstvoeding.com kun je hier meer op lezen. Ik zal wel eens even zoeken.

Hopelijk dat het je lukt om je zoontje “live” aan de borst te krijgen

http://www.borstvoeding.com/problemen/nog-niet-aan-de-borst/wanneer-de-baby-de-borst-weigert.html

Hier vindt je veel informatie over het weigeren van de borst. Hopelijk heb je er wat aan

:-*

Marlous

Groene ontlasting kan zijn door iets wat jezelf gegeten hebt waardoor je het terug ziet in zijn ontlasting maar goed als het een paar dagen is dan zal dat het niet zijn.

Misschien even een keertje extra gaan wegen want groene ontlasting kan ook een teken zijn dat ze te weinig voeding binnen krijgen ( weinig voedingsstoffen in de bv)

Heeft hij op het moment veel krampjes?

Dan zie je nl ook vaak dat de ontlasting groen is en soms een beetje slijmerig of schuimend.

Succes!

Bedankt voor alle reacties. Ik ben vandaag op het cb geweest en hij is in 2 weken 490 gram aangekomen ! Ik maak me dus niet meer druk om die mooie kleur groen. Hij heeft idd last van krampjes, dus misschien dat het daar door komt…