Hmmm
M’n moeder is zo lief om af en toe wat boodschapjes voor me mee te nemen uit de stad. In plaats van de gewone Friso 2 heeft ze een voorraad van de hypo-allergene versie meegenomen. Denk dat ze het niet gezien heeft en gewoon dacht dat de verpakking vernieuwd was. Wilde er niet meteen wat van zeggen (al blij dat ze die boodschappen gedaan had), en de kleine meid drinkt nu een dag of 4 van die hypo-allergene melk.
Vind hem zelf ronduit :sick: smaken (die gewone smaakt lekker zoet). Al een paar dagen valt me op dat dametje heel vieze poepluiers heeft, groen-blauwachtige heel donkere smeer-poep.
:think: Zou dit door die melk kunnen komen denken jullie? Ze drinkt hem wel net zo vlot als de gewone. En we zijn ook volop bezig met haar laten eten van fruit, koek, brood met beleg. Natuurlijk kan het daar net zo goed van komen.
Maar hebben jullie dergelijke poepbroek-ervaring met de hypo-allergene melk?
Yep hier tot de bijvoeding ook altijd groene poep gehad van Friso HA . Daarna werd het meer oranje (worteltjes) en andere kleuren :lol: .
Bij overstap naar een andere voeding schijnt de ontlasting te kunnen veranderen. Duurt meestal twee weken, waarna het vaak weer net zo wordt als voor de overstap. (Aldus een medewerker van de Friso infolijn, ging over de overstap van Nutrilon naar Friso, maar kan me voorstellen dat het ook binnen de producten van Friso zo is.)
Als je pas begonnen bent met bijvoeden (geen idee of dat het geval is), dan kan dat natuurlijk ook heel goed de oorzaak zijn.
Groene of gele poep is normaal als je hypo-allergene voeding geeft. Dat komt doordat het op een speciale manier bewerkt is. Zolang je de voeding blijft geven, kun je deze kleur ontlasting blijven houden.
Ja hoor, echt groene poep, is normaal bij hypo-allergene voeding.
Luuk krijgt HA van Nutrilon en heeft poep zo groen…t lijkt wel spinazie!!
@Kay30 wrote:
Ja hoor, echt groene poep, is normaal bij hypo-allergene voeding.
Yep hier was dat ook zo.
hoe goed je moeder het ook bedoeld heeft wat betreft de boodschapjes.ik zou mijn kind niet zomaar om een verkeerde pak voeding overzetten.na dit pak kan hij/zij dan weer terug naar haar eigen voeding? :think:
maar om antwoord te geven op je vraag…ja groene poep hoort erbij