Groene ontlasting...

Geen idee of het hier op zijn plaats is maar qua leeftijd klopt het wel…

Ticho mijn zoontje van 5 jaar was dit weekende weer bij ons en toen hij gister ff naar de wc was geweest en het wc papier was op riep hij mij. Ik zag toen een groene keutel in de wcpot liggen, we hebben geen spinazie of ander groenigs gegeten dus aan het voedsel kan het niet liggen. Het is echt een vies groenig kleurtje wat mij niet echt gezond lijkt.

Hij heeft dit een tijdje geleden ook al eens gehad en ik heb het toen verteld aan zijn moeder die het in de gaten zou houden. verder niets meer over gehoord. Zelf d8 ik omdat hij met groene krijtjes in de weer was geweest dat hij mischien een krijtje naar binnen had gewerkt of iets dergelijks

Ik heb het gisteren weer aan zijn moeder doorgegeven, die had vorige keer niets meer geconstateerd. Maar zou er nu weer op letten.

Ik vind raar en niet kloppen.

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken ?

Wel een beetje laat, maar ik heb ergens gelezen dat door ijzer in de spijsvertering ontlasting groen kan uitslaan.

Maar heb je op internet al bij gezondheidsplein e.d. gekeken?

Belangrijk is volgens mij wel of hij er pijn bij heeft, want als hij er last van heeft, moet je gewoon meteen naar de huisarts.