Groene ontlasting

Fleur heeft nu sinds een dag of 2 groene ontlasting. Ze krijgt sinds vorige week (na stoppen met bv) nutrilon hypo-allergene voeding. Ik heb niet het idee dat ze last heeft van krampen. :think:

Iemand een idee?

Hoi Claudje,

Voor zover ik weet is groene ontlasting normaal bij (hypo-allergene) flesvoeding. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, maar het kan wel voorkomen. Ik heb dit tenminste eens gelezen. Lianne heeft ook vaak donkergroene ontlasting, toen ze nog borstvoeding kreeg had ze dit niet. Ze heeft er inderdaad ook geen last van.

Groetjes,

Jippie

Yep, helemaal normaal bij hypo allergene voeding. Wat ziet het er gek uit hé? Maar tis helemaal goed hoor!

Wat gek dat dit dan kenmerkend is voor bij de hypo allergene voeding. Waarom is dat dan?

Ik weet het niet helemaal zeker…

Maar ik geloof dat het te maken heeft met het gemak en de snelheid waarmee hypo allergeen door de darmen heengaat. :eh: :think:

De nutrilon Omneo poep is ook groen. Het heeft te maken met bepaalde stoffen in de voeding die in kleinere stukjes zijn verdeelt om het verteringsproces te vergemakkelijken in de darmen geloof ik.

Wij hebben hier dagelijks groene luiers hoor!! en stinken doen ze ook goed hahahaha

Haiii,

Tijn had met de hypo allergene voeding gele poep. Met de overgang naar de standaard groene poep (in alle kleurvarianten). Niets mis mee :wink:

Anne kreeg ook de standaard voeding; ook altijd groene poep gehad.

gr, Diana :-*

Als ik zo lees heb ik toch een apart geval :lol: . Toen Jasmijn overging van bv naar fv gebruikte ik ook hypo-allergeen maar bij haar kreeg ze eerder last van verstopping :? . Haar poep werd veel harder. Later werd dat wel beter hoor maar dat heeft wel even geduurd. Het zal voor ieder kind weer een andere uitwerking hebben :think: .

Hoi,

Jart heeft er ook last van en hij gebruikt sinds een paar dagen friso forte.

Ik las bij de maart mama’s dat het ook “hongerluiers” kunnen zijn??

Kus Moon

hongerluiers kunnen ook, maar dan heb je het echt over fel-groen, spinazie achtig… Maar dan krijgen ze echt te weinig voeding, wat weer vaker voor kan komen bij borstgevoede kinderen dan flessekinderen. Je weet immers wat er in gaat!.

De meeste varianten groen zijn prima hoor…