Weer een vraagje… ik ben momenteel zo onzeker.
Na alle onrust en het vele huilen is er nu eindelijk rust in de tent.
Ik heb de kleine meid nu rie uur geleden op haar bedje gelegd en omdat ze nog steeds niet wakker was ging ik eventjes kijken.
Ze ligt heel erg druk met haar handjes te bewegen, haar oogjes gaan continu open en dicht (elke twee seconde open of dicht) Soms blijven haar oogjes een tijdje open, maar dan ziet ze me niet en dan draaien af en toe haar pupillen helemaal weg.
Haar gezichtsuitdrukking veranderd ook telkens van een pruillipje naar een lachstuipje. Ik weet dat stuipjes normaal zijn. Maar zoveel onrust in dat bedje, is dat niet een beetje teveel? Het stopt niet en gaat continu door.
Ik heb net het cb gebeld, de verpleegkundige vertelde mij dat het waarschijnlijk geen stuipjes zijn maar dat het eerder onrust is omdat ze nu eenmaal gewoon een onrustig meisje is. (dit, omdat ze de afgelopen weken zo gespannen en huilerig was)
Ze kon het over de telefoon niet erg goed inschatten. Als ik me erg zorgen maak moet ik de huisarts bellen.
Maar de kleine meid heeft de afgelopen weken zoveel artsen gezien.
Ze moet al wekelijks naar het ziekenhuis voor haar klompvoetje, daarnaast zijn we vorige week bij een therapeut geweest vanwege het vele huilen en ook nog een kinderarts gezien op de huilpoli.
Ik wil een beetje rust voor mijn meisje scheppen (morgen moet ze alweer naar de orthopeet vanwege haar voet) en alleen als het echt nodig is wil ik langs de huisarts gaan.
Komen dit soort stuipjes (ik denk echt dat het stuipjes zijn) jullie bekend voor en maak ik me zorgen om niks?
Ze is nu ruim drie weken oud.
mijn komt het niet bekend voor… vooral niet met 3 wkn.
maar ga op je moedergevoel af… anders gewoon voor je geruststelling naar de ha…
en je uk zal van de onderzoeken nog niet zoveel meekrijgen…
T.ygo heeft hier in het begin ook last van gehad. Na een paar weken was het over, denk rond de 5-6wkn.Hij was te vroeg geboren, dus denk dat het met de rijping van de hersenen te maken had.
Zijn motoriek was ook heel erg ongecontroleerd, schokkerig etc.
Als je het echter niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken hoor :hug:
vertrouw op je moedergevoel meid…jij weet wat het beste is… :-*
hoihoi
bente heeft dat ook regelmatig. Soms slaapt ze heel stil maar zeker als ze net slaapt, zo halverwegen of bijna wakker wordt bewegen haar handjes en en haar gezichtje heel veel.
Ze is prematuur en heeft ookal de nodige dokters gezien. Mijn oudste dochter deed het ook en die stuitert af en toe nog steeds het bed door in haar slaap
groetjes
marlies