Groeispurt of niet?

Nou zeg, dit is al de derde donderdag op rij waarop ik last heb van veel harde buiken.

Alleen is het vandaag extra vervelend doordat ik tegelijkertijd bandenpijn voel links en rechts, maar ook vlagen lage rugpijn :?

De rugpijn wordt gelukkig niet erger bij elke harde buik als bij een rugwee, maar toch zit het me niet lekker.

Maar, heb ook het idee dat het kindje een stuk hoger zit dan anders, zou die rugpijn te maken kunnen hebben met het groeien?

of hij/zij is dwars gaan liggen.

Ik had dit gevoel en die pijn zoals je beschrijft ook een x aantal weken terug (volgens mij ergens tussen de 29 en 32 weken) ik kreeg echt al harde buiken als ik gewoon opstond, ging zitten, naar de wc ging, in de auto schoof enz.

Idd met rugpijn vrij hoog net onder mijn longen, bandenpijn en bekkenpijn erbij.

Ben naar de vlos gegaan omdat ik me er niet fijn bij voelde. Bleek pruts dwars te zijn gaan liggen echt letterlijk dwars. Dat geeft heel veel druk op de natuurlijke vorm van je baarmoeder en dus die gaat dan protesteren.

Blijkbaar lag dat even heel prettig.

Na 3 weken was hij gaan verliggen en sindsdien ligt ie netjes koppie naar benee en heb ik er niet zo een last meer van.

Dus anders toch even naar de vlos, ze kunnen dan andere oorzaken uitsluiten en jou geruststellen.

Yeps dat kan, heb je ook het idee dat je buik meer naar voren komt zeg maar? Het gewicht van al dat vruchtwater en beeb gaat ergens heen, de ene heeft ‘mazzel’ en blijft de buik redelijk boven het bekken, die kunnen weer de pech hebben dat ze BI krijgen door de druk erop. Bij anderen gaat de buik meer ‘hangen’ in de banden. Komt er rugpijn bij en meer striae en bandenpijn. Mijne hangt ook redelijk naar voren, dus ook af en toe een rug die op is, en de striae lijkt met de dag hoger mijn buik op te kruipen :shifty:

Nou, de BI is al een paar weken geleden vastgesteld, en het verschilde tot nu toe heel erg hoe ze lag, lag ze overdwars (zoals meestal :roll: ) kon ik slecht lopen van de pijn en als ze dan recht lag (koppie naar boven trouwens waarschijnlijk) dan liep ik opeens een stuk beter!

Maar dat lijkt de laatste niet meer uit te maken qua bekkenpijn, die voel ik evengoed.

Maar de pijn in mijn onderrug bracht ik in verband met het gevoel van rugweeen en dat maakt me wel ongerust. Tis nu weer afgezakt trouwens.

Maar wel raar toch, dat dit met die harde buiken nu al voor de derde keer op donderdag gebeurt? Heb alleen maar rustig aan gedaan de laatste dagen, tot vervelens toe :?

Maar, Rhi, mijn buik lijkt wel wat meer naar voren te komen, dus dat zou de pijn in mijn rug wel kunnen verklaren.

Ik kijk het maar weer aan geloof ik, terwijl ik zoek naar afleiding om te voorkomen dat ik mezelf gek ga zitten maken.

Typisch zeg ik dacht dat je bedoelde dat het al 3 weken aanhield zeg maar. Maar het is dus telkens echt de donderdag… :think: een kindje met een eigen ‘wekker’ oid.

Krijg je nog iets van fysio, mensendieck oid voor je bekken?

Het kan zijn dat wanneer je bv op dinsdag naar zoiets gaat, je donderdag van bepaalde oefeningen de spierpijn voelt. Dat duurt altijd 48 uren voor dat op komt zetten nl.

Ik ging naar fysio, op vrijdag :think: En veel oefeningen deed ik niet, ze heeft 1x de boel wat los gemaakt bij m’n benen en liezen verder hadden we het vooral over de praktische dingen, zoals gaan liggen overdag en hoe m’n werk aan te pakken en dat soort dingen.