Onze dochter van ruim 4 heeft zeer geregeld groeipijn.
Na een uurtje slapen wordt ze huilend wakker.
Heeft pijn in bovenbeen en rond de knietjes.
Heeft er iemand tips???
Ik wrijf er nu maar wat overheen, maar het doet haar flink pijn.
Bedankt.
Dank je.
Daar had ik niet gekeken.
Niet er maar wat over heenwrijven maar echt flink masseren lijkt hier wel te werken rondom de knie(en) Voorheen gaven met pcm zetpil maar dat geeft zoveel gedoe omdat hij dat niet meer wil.
Hier gaat het na een paar uur meestal wel weer over(of lijkt hij er weer doorheen te slapen) maar als het niet stopt krijgt hij een sinaspril pilletje met pepemunt-smaakje- of zoals wij het noemen: een toverpilletje. Is maar 120mg en gaat er zonder veel gedoe in.
@eisblume wrote:
Hier gaat het na een paar uur meestal wel weer over(of lijkt hij er weer doorheen te slapen) maar als het niet stopt krijgt hij een sinaspril pilletje met pepemunt-smaakje- of zoals wij het noemen: een toverpilletje. Is maar 120mg en gaat er zonder veel gedoe in.
Mijn zoon weigert dit dus te nemen en ook pcm zetpillen zijn veel gedoe. Maar in de laatste krijgen we steeds meer handigheid ondanks zijn tegenstrubbelen want anders weet ik wel dat bij sommige kwaaltjes we de hele nacht het bokje zijn. Dan maar een minuutje even doorpakken. Leuk is anders. Ben daarom blij dat met die knieen het goede wrijven vaak goed helpt,
Hier zijn pilletjes ook drama.
Net als zetpillen.
Ik ga aan het wrijven de volgende keer.
En pijnstiller in siroopvorm? Hier (belgie)hebben ze zowel paracetamol als ibuprofen in siroopvorm voor kinderen (perdolan en nurofen).
Hebben we gerprobeerd.
Maar ze vindt het ontzettend vies.
We hebben nukauwtabletten, die ik vermaal en door de kwark doe.
Als ze het niet ziet, dan lukt het wel.
@Bella wrote:
@eisblume wrote:Hier gaat het na een paar uur meestal wel weer over(of lijkt hij er weer doorheen te slapen) maar als het niet stopt krijgt hij een sinaspril pilletje met pepemunt-smaakje- of zoals wij het noemen: een toverpilletje. Is maar 120mg en gaat er zonder veel gedoe in.
Mijn zoon weigert dit dus te nemen en ook pcm zetpillen zijn veel gedoe. Maar in de laatste krijgen we steeds meer handigheid ondanks zijn tegenstrubbelen want anders weet ik wel dat bij sommige kwaaltjes we de hele nacht het bokje zijn. Dan maar een minuutje even doorpakken. Leuk is anders. Ben daarom blij dat met die knieen het goede wrijven vaak goed helpt,
Kan me goed voorstellen dat je daar blij mee bent. Hier hebben we een paar maanden geleden van die schattige doosjes met pepermuntje gekregen(als trouwbedanktje) die sprekend lijken op sinasprilletjes, en sinds de jongens daar een paar van mochten, gaan die pillen er dus wel in :dance: , want vorig jaar wilde J ze ook niet en zetpillen zijn idd drama :roll: