Weet iemand vanaf wanneer kinderen groeipijn hebben? Ik heb iets gelezen van rond de 3 jaar, maar onze kleine man klaagt al deze hele week over pijn aan zijn benen (hij moet nog 2 worden). Als ik zijn luier verschoon en aan zijn benen zit roept hij: “auw!” Ik weet zeker dat de pijn in zijn benen zit, hij wijst steeds naar dezelfde plek. Nou groeit hij wel erg hard en hij is lang… wie heeft dit ook vroeg bij de kinderen meegemaakt?
ik en het doet heel erg zeer… zelf zo zeer ik er tabletten voor heb gehad en als het nog erger werd naar het ziekenhuis door gestuurd zou worden
hier heb je niks aan maar je kunt ook eigenlijk niks aan doen laat hem zelf aangeven wat hij wil… ik heb wel eens warme kruiken/pittenzakken gebruikt maar dit is voor iedereen anders wat hij/zij fijn vind
Mies ook al hoor… hij is ook lang. Hij zegt dan altijd " auw zeer tenen" maar wijst dan naar zijn bovenbeen en knieen :lol:
Ik geef paracetamol, masseer zijn bovenbenen en knieen met een massageolie van de tuinen die ontspant en geef soms een kruik.
Ze kunnen er echt ontzettend pijn van hebben.
Ik heb momenteel beide mannen in die pijnen… Peet zit ook in een groeispurt. :shifty:
Onze dochter is 5 en klaagt de laatste tijd ook over pijn in haar bovenbeen, kan dat ook groeipijn zijn op deze leeftijd ?
Eerder heeft ze het hier nooit over gehad.
Ik heb zelf vroeger groeipijnen gehad, en kan je zeggen die zijn echt pijnlijk.
Warm bad pittenzak of kruik werken het beste, en uiteraard masseren kan fijn zijn… maar ook niet altijd.
Ik was 3 toen kreeg ik ze en het stopte bij 11 jaar.
Succes…
Oke, thanks !
Dan weet ik dat het wel mogelijk is. Zal hem zijn benen ook eens masseren en een warme pittenzak heb ik ook in huis.
Cell, sterkte met je beide mannen in de groei!